przewlekły nieżyt żołądka - czy to w ogóle da się leczyć?

1. Data: 2000-10-15 21:33:11

Temat: przewlekły nieżyt żołądka - czy to w ogóle da się leczyć?
Od: "randy" <r...@2...pl> szukaj wiadomości tego autora

heja!
czy jest jakis skuteczny lek na przewlekły nieżyt żolądka (spowodowanym
prawdopodobnie przez stres, być może tez leki, ale nie sądze) czy też i na
tym polu medycyna jest bezsilna?
Z góry zazanczam że nie mam żadnego bólu żołądka, tylko uczucie jakbym miał
kamień i żołądek ważył ze 2 tony. Wszelkie leki osłaniające nic nie
dają poza powodowaniem zatwardzeń.
Uczucie to jeszcze potęguje wrażenie jakby mój żołądek w ogóle nie pracował,
nigdy nie ma burczenia w żolądku i innych oznak zycia żołądka. Kiedyś, jak
bylem zdrowy, miałem oznaki życia tego organu. Moja sluzówka żołądka
prawdopodobnie zanikła, ale czy da się ją jakąś zregenerować? Nie sądze żeby
mój żołądek wytwarzał za dużo kwasów, jak to próbują wmówić mi lekarze. Tak
naprawdę jedyną rzeczą, po której zjedzeniu czuję się w miarę normalnie jest
sok z kapusty kwaszonej lub inna kwaśna rzecz. Wiem że to niezdrowe, więc
tego unikam, ale może istnieje jakas inna hipoteza na temat mojej choroby

pozdrawiam, choć i tak nie liczę na pomoc, ale nie szkodzi spróbować
randy

2. Data: 2000-10-16 19:18:25

Od: "Dariusz Dobosz" <D...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

"randy" <r...@2...pl> wrote in message news:8sd7ns$rln$1@news.tpi.pl...

> czy jest jakis skuteczny lek na przewlekły nieżyt żolądka (spowodowanym
> prawdopodobnie przez stres, być może tez leki, ale nie sądze) czy też i na
> tym polu medycyna jest bezsilna?

Nie, nie jest bezsilna.

[ciach]
> [...]
> tego unikam, ale może istnieje jakas inna hipoteza na temat mojej choroby

Mam jednak wrażenie, że to co opisujesz to nie do końca przewlekłe
zapalenie błony śluzowej żołądka. Chyba, że tzw "zanikowe". Wtedy jednak
pośrednią przyczyną (bezpośrednią rzadko daje się ustalić) jest raczej
niedokwaśność soku żołądkowego. Przemawia za tym również to, że ulgę Ci
przynosi picie soku z kiszonej kapusty. Jednak za mało wiem na Twój temat i
dodatkowo nie za bardzo mogę Cię zbadać. Moja rada to wizyta u internisty
lub gastroenterologa. Tak będzie dla Ciebie najlepiej.

> pozdrawiam, choć i tak nie liczę na pomoc, ale nie szkodzi spróbować

I chyba niesłusznie...

--
Pozdrowienia
=DobeX=