przybyl maczlik

1. Data: 2005-07-12 19:28:55

Temat: przybyl maczlik
Od: Sabina <g...@t...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Tak jak sie tego spodziewalam, jak rok temu, krotko po wystawieniu
pomidorow na balkon, zaczely skakac po nich biale muszki. Czy da sie
cos zrobic, aby to sie zanadto nie rozprzestrzenilo, jak rok temu -
opanowalo mi balkon calkowicie. Jest to na szczescie dla pomidorow
malo szkodliwe, ale pewnie bede chciala bazylie na balkon wyrzucic a
nie lubie robali w bazylii.

Wylapac sie tego nie da, bo za bardzo skacze. Pryskac wolno tylko 2
razy podobno. Zolte tabliczki czesc muszek zabieraja, ale z tego co
zaobserwowalam rok temu - wiekszosc maczlikow po tym jak na nich
siadzie, odlatuje po chwili. Zdolna bestia jest.

Na przedziorka wymyslilam ze bede podlewac rosliny czosnkowa woda bo
one tego podobno nie lubia i moze bedzie pierwszy dla mnie rok ze nie
przyjda. Ale co z maczlikiem?

--
Sabina

2. Data: 2005-07-12 20:04:57

Temat: Re: przybyl maczlik
Od: "skryba ogrodowy" <z...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Uzytkownik "Sabina" <g...@t...poczta.onet.pl> napisal w wiadomosci
> [...]
>
> Na przedziorka wymyslilam ze bede podlewac rosliny czosnkowa woda bo
> one tego podobno nie lubia i moze bedzie pierwszy dla mnie rok ze nie

Czy to nie Tobie Sabinko w ubieglym roku Dirko doradzal co zastosowac na
maczliki?
:-)
Przypomne co radzil:
cytuje:_ Do zwalczania maczlika szklarniowego (Trialeurodes
vaporariorum) stosujemy:
- Admiral 100 EC 0,025 - 0,05%
- Juwentox 040 SL 0,05 - 0,1%
- Todome 24 SC 0,075 - 0,1%
- Methomex 200 SL 0,2%
- Confidor 200 SL 0,08%
- Mospilan 20 SP 0.04 %
Po wykryciu pierwszych osobników doroslych opryskac rosliny
dwukrotnie co 7 - 14 dni. Wyzsze stezenia stosowac w przypadku duzej
liczebnosci szkodnika._
:-)
Zapisz tym razem (najlepiej opraw w ramke i powies nad lózkiem)
:-)
Pozdrawiam pogodnie
skryba

3. Data: 2005-07-12 21:35:13

Od: Sabina <g...@t...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Tue, 12 Jul 2005 22:04:57 +0200, "skryba ogrodowy" <z...@o...pl>
wrote:

>Zapisz tym razem (najlepiej opraw w ramke i powies nad lózkiem)

Ale ze sa na to srodki to ja juz wiem. Mialam nadzieje ze ktos moze
nowy lub stary ;) z nowym sposobem doradzi cos wlasnie nowego a nie
zwiazanego z opryskami.
Podobno jest taka zasada, zeby nie pryskac wiecej niz dwa razy, chodzi
zdaje sie o to, aby robale sie nie uodpornily na trucizne. Pewnie
pomyslem byloby zmienianie trucizny po tych dwóch razach... ale ile ja
bym musiala tego nakupic?!
Moze jednak sprobuje sterroryzowac jakis sklep ogrodniczy zeby mi
dobrotnice sprowadzili....

--
Sabina

4. Data: 2005-07-12 21:48:18

Od: "skryba ogrodowy" <z...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Sabina" <g...@t...poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> wrote:
>
> Moze jednak sprobuje sterroryzowac jakis sklep ogrodniczy zeby mi

http://www.wialan.com.pl/index.html?grp=390
:-)
Pozdrawiam pogodnie
skryba

5. Data: 2005-07-12 22:39:39

Od: Sabina <g...@t...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Tue, 12 Jul 2005 23:48:18 +0200, "skryba ogrodowy" <z...@o...pl>
wrote:

>http://www.wialan.com.pl/index.html?grp=390

O, dzieki, bede wiedziala o co prosic kiedy ich bede terroryzowac :)
Tylko ze...
"przez 24 godziny średnia temperatura w szklarni powinna wynosić
przynajmniej 200C."
- jak ja to osiagne na balkonie?
No i jakby to mialy przezyc moje pomidory???

--
Sabina

6. Data: 2005-07-12 23:14:19

Od: "skryba ogrodowy" <z...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> przynajmniej 200C."
> - jak ja to osiagne na balkonie?
> No i jakby to mialy przezyc moje pomidory???

To nie 200C tylko 20°C
:-)
Pozdrawiam pogodnie
skryba

7. Data: 2005-07-12 23:57:01

Od: Sabina <g...@t...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Wed, 13 Jul 2005 01:14:19 +0200, "skryba ogrodowy" <z...@o...pl>
wrote:

>To nie 200C tylko 20°C
>:-)

Jak byk pisze 200 :)
To w sumie dobry sposob na zabicie maczlika, tylko po co do tego te
robaczki, podejrzewam ze sama temperatura zabilaby maczlika ;)

No dobra. Tam pisza o szklarniach, czy z balkonu mi te robaczki nie
uciekna? No i jak ta temperature utrzymac :/

--
Sabina

8. Data: 2005-07-13 07:23:58

Od: "Basia Kulesz " <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> No dobra. Tam pisza o szklarniach, czy z balkonu mi te robaczki nie
> uciekna? No i jak ta temperature utrzymac :/

Opatulić rosliny folią na 24 godziny, zabierając je jednocześnie z pełnego
słońca. Pod folią na pewno będzie co najmniej 20 st.C., możliwe, że więcej.

Pozdrawiam, Basia.

9. Data: 2005-07-13 14:40:56

Od: Sabina <g...@t...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

On 13 Jul 2005 09:23:58 +0200, "Basia Kulesz "
<b...@p...onet.pl> wrote:

>Opatulić rosliny folią na 24 godziny, zabierając je jednocześnie z pełnego
>słońca. Pod folią na pewno będzie co najmniej 20 st.C., możliwe, że więcej.

Myslisz ze to przytrzyma temperature w nocy?
Wzielabym po prostu na noc do domu, ale staram sie jak moge
najbardziej opoznic przybycie maczlika do mieszkania.

--
Sabina

oddam za darmo - Katowice
Prosba o identyfikacje sosny