przyducha

21. Data: 2003-01-07 16:02:02

Temat: Re: przyducha
Od: "Tadeusz Smal" <s...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Too old..." <j...@p...pl> napisał w wiadomości
news:avdncs$s40$1@news.tpi.pl...

> Poza tym ponieważ nie pamiętałem dawki opieram się na "Chów ryb w stawach"
> .Jeszcze jedno - pamiętaj że Polaska to taki kraj w którym na nic nie ma
> pieniędzy i dawki nawozów np. często się zmniejsza z oszczędności,a
rybactwo
> do zasobnych dziedzin gospodarki ostatnio nie należy.
> Aha zajrzałem jeszcze do "Intensywnej produkcji ryb" :"zdolnosć buforującą
> wody można poprawić przez wapnowanie (dawka roczna 500-1000 kg CaCO3/ha
lub
> połowa tej ilości przy użyciu CaO) ".
:)
zdolnosc buforujaca wody czyli zwiekszenie jej przejrzystosci
poprzez zmniejszenie ilosci plnaktonu/glonow
mozna rowniez osiagnac wpuszczajac do tego stawu tolpygi
ktora sie nimi odzywia
:)

> Zrobić testy może każdy-są do dostania w każdym sklepie zoo.Ale z
> interpretacją już gorzej-to nie akwarium i choćby taki odczyn już może być
> całkiem zaskakujący dla każdego akwarysty.
hehe
mnie bardzo czesto brakowalo skali....

> Widzisz z siarczanem bym uważał - z tego co pamiętam potrzebny by był mały
> przepływ w stawie ,a nie wiem czy Jagoda może taki zrobić .
> :)
jak moze pamietasz (chyba o tym rozmawialismu na pl_rec_akwarium)
dlugi czas wiosna mialem u siebie po 3-4 malowietrznych dniach
taki wapniowy kozuszek na powierzchni ( staw na podlozu marglowym)
i po zastosowaniu siarczanu miedzi bylo juz OK
:)
z pozdrowieniami i usmiechami
_hehehe

22. Data: 2003-01-07 19:45:47

Temat: Re: przyducha-do Tadeusza.
Od: Grzegorz Sapijaszko <g...@s...net> szukaj wiadomości tego autora

s...@s...pl (Tadeusz Smal) writes:

> jakkolwiek takie konstrukcje maja na celu glownie ulatwic rozrod to
> jednoczesnie mozna dzieki nim rowniez kontrolowac poglowie ryb w
> stawkach niszczac naprzyklad ikre niepozadanych gatunkow (
> szczupaki,okonie, karasie)

Tak sobie czytam o tych Waszych stawach i zarybianiu i mnie ślinka
pociekła. A ten tu takie rzeczy: ikrę niepożądanych
gatunków...

Bogusław: jeśli dochowasz się zbyt wielu szczupaków, okoni czy karasi
to daj znać -- wymienimy się :-)

Pozdrawiam,
Grzesiek
--
Inna panna z dzielnicy Sadyba,
Oczkiem w głowie jest wieloryba.

23. Data: 2003-01-08 03:04:30

Od: "Michal Misiurewicz" <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

"Tadeusz Smal" <s...@s...pl> wrote in message

> wydaje mi sie
> ze to prawidlowe staropolskie wyrazenie
> KRZEŚLISKO to po nowemu tarlisko

Krzeslisko to chyba wielkie krzeslo?

Pozdrowienia,
Michal

--
Michal Misiurewicz
m...@m...iupui.edu

24. Data: 2003-01-08 04:37:57

Od: "Too old..." <j...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

> zdolnosc buforujaca wody czyli zwiekszenie jej przejrzystosci
> poprzez zmniejszenie ilosci plnaktonu/glonow
> mozna rowniez osiagnac wpuszczajac do tego stawu tolpygi
> ktora sie nimi odzywia

Owszem odżywia się ,ale imho mylisz dwie rzeczy .Tołpyga nie poprawi
warunków chemicznych .
Ale to nie mój staw i nie moje małpy.;-)

--
rekinek- J.Krzysztof Chiliński j...@p...pl
Serwis "muszlowcowy" http://republika.pl/jkch1

25. Data: 2003-01-08 06:43:36

Od: a...@o...pl (Bogusław Radzimierski) szukaj wiadomości tego autora

Behalf Of Grzegorz Sapijaszko

(...)
> Bogusław: jeśli dochowasz się zbyt wielu szczupaków, okoni czy karasi
> to daj znać -- wymienimy się :-)
>
> Pozdrawiam,
> Grzesiek

Co w zamian proponujesz :-)
:-) Bogusław

26. Data: 2003-01-08 17:31:13

Od: Grzegorz Sapijaszko <g...@s...net> szukaj wiadomości tego autora

a...@o...pl (Bogusław Radzimierski) writes:

> Co w zamian proponujesz :-)

A co ja Ci będę mógł zaproponować? Zanim te karasie dojrzeją, to może
i u mnie co (w piwnicy) dojrzeje...

Pozdrawiam,
Grzesiek
--
Uśmiechała się pewna pani w Tyflisie,
jadąc spacerkiem na tygrysie.

27. Data: 2003-01-08 21:12:29

Od: s...@s...pl (Tadeusz Smal) szukaj wiadomości tego autora

28. Data: 2003-01-08 21:12:31

Od: s...@s...pl (Tadeusz Smal) szukaj wiadomości tego autora

29. Data: 2003-01-08 22:02:29

Od: b...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

Nie ryzykowalbym z sandaczem.Lubi drobne ryby.Dodam,ze zwir
nie jest tej rybie niezbedny do wytarcia,jak np. pstragowi.
pozdrawiam Lucjan

30. Data: 2003-01-08 23:03:02

Od: b...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

> Behalf Of Grzegorz Sapijaszko

> [...]
Dobry wieczór!

Jesli,jak ktos wczesniej wspomnial z czasem staw stanie sie naturalnym
ekosystemem,proponuje zarybic jak najwieksza liczba gatunków.
Za wyjatkiem jazgarza,suma,wegorza,amura,tolpygi,karasia "japonca".
Nie wspominam o rodzinie lososiowatych.Zainteresowani wiedza dlaczego,
(mam problem z klawiatura,co widac)nie lezy mi pisanie po czesku,
wiec nie rozwijam tej kwestii.
Pozdrawiam Lucjan

Razem czy osobno?
ogrodzenie działki