przygotowanie butelki na nalewkę

1. Data: 2004-04-03 15:26:48

Temat: przygotowanie butelki na nalewkę
Od: "sovast" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jak usunac osad wewnatrz starej butelki? Najprawdopodobniej pochodzi on z
dlugo stojacej w butelce wody (ale niekoniecznie).
Czy sa jakies metody dezynfekcji starych butelek (przed wlaniem do nich
nalewki)? Wrzatek jest chyba zbyt ryzykowny!
Dzieki za podpowiedzi!
sov.

1. Data: 2004-04-03 15:51:17

Temat: Re: przygotowanie butelki na nalewkę
Od: Docktor <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik sovast napisał:

> [...]
> Czy sa jakies metody dezynfekcji starych butelek (przed wlaniem do nich
> nalewki)? Wrzatek jest chyba zbyt ryzykowny!

Jesli to ma byc nalewka na spirytusie, to chyba wystarczy porzadne mycie
szczotka do butelek. A jesli musisz koniecznie dezynfekowac, to wygotuj
butelke, nie peknie, jesli bedzie rownomiernie ogrzewana.

D.

1. Data: 2004-04-03 21:35:17

Od: "pluton" <z...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> wygotuj
> butelke, nie peknie, jesli bedzie rownomiernie ogrzewana.

Wlasnie, wsadz w ciepla wode i powoli doprowadz do wrzenia.

A osad sprobuj najpierw cieplym octem rozpuscic.

pluton

1. Data: 2004-04-04 08:45:52

Od: "Gelo" <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam
Zapytaj na pl.sci.chemia
Kiedyś miałem coś takiego do czyszczenia szkła lab. (dwuchromian potasu +
woda utleniona chyba ale nie jestem pewien i nie pamiętam proporcji)
Czyści wszystko oprócz asfaltu ;-)

Pozdrawiam
Gelo

1. Data: 2004-04-04 09:56:27

Od: "Iwona" <i...@W...pl> szukaj wiadomości tego autora

sovast ( s...@o...pl ) napisał:
> [...]
> Czy sa jakies metody dezynfekcji starych butelek (przed wlaniem do nich
> nalewki)? Wrzatek jest chyba zbyt ryzykowny!

Pozwolić jej się porządnie wymoczyć (ocet), później szczotka do butelek,
gorąca woda, płyn do mycia...
Iwona

1. Data: 2004-04-05 05:27:30

Od: "sovast" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

dzieki za rady!
na pewno sie uda :)
pozdrawiam grupowiczow!
sov.

1. Data: 2004-04-05 09:36:31

Od: "waldek" <x...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Gelo napisał(a):
> [...]
> potasu + woda utleniona chyba ale nie jestem pewien i nie pamiętam
> proporcji) Czyści wszystko oprócz asfaltu ;-)
===
Dwuchromian potasu jest znakomitym rozpuszczalnikiem wszelkich tłuszczów.
Nie stosuje się go jednak w ludwiku, gdyż jest również silną trucizną!
Chcesz się pozbyć sovasta?

waldek
===

1. Data: 2004-04-05 21:09:29

Od: Marek Czajkowski <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Hello ,

Saturday, April 3, 2004, 5:26:48 PM, you wrote:

s> Jak usunac osad wewnatrz starej butelki? Najprawdopodobniej pochodzi on z
s> dlugo stojacej w butelce wody (ale niekoniecznie).
s> Czy sa jakies metody dezynfekcji starych butelek (przed wlaniem do nich
s> nalewki)? Wrzatek jest chyba zbyt ryzykowny!

Prosze sprobowac z ACE (nie perfumowanym) 30 ml/5 l. wody. Szczelnie
zamkniete naczynie powinno sie oczyscic w ciagu kilku dni.
--

Marek

1. Data: 2004-04-11 19:46:57

Od: "Gelo" <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jak się dobrze wypłucze.... :-)
....przepis był naprawdę ok... czyścił wszystko :-)

Pozdrawiam
Gelus

jakis sklep z miesem w krakowie
automat do chleba SAM f-my Selfa