steki z tuńczyka

1. Data: 2004-04-03 18:38:33

Temat: steki z tuńczyka
Od: "Joanna Duszczyńska" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Kilka dni temu zaciekawiły mnie w sklepie steki z tuńczyka.
Efekt? Dzisiaj 4 kupiłam.
Przegrzebałam Internet w poszukiwaniu odpowiedzi na pytanie, co by tu z nim
zrobić. Znaczy szukałam inspiracji.
Wszędzie wyskakiwały mi tuńczyki z puszki, ale w końcu znalazłam dwa
przepisy.

1. http://www2.gazeta.pl/kobieta/1668728,24313,1542869.
html
W piątym mniej więcej akapicie od końca są dwa zdania... o tuńczyku i
kaparach

2. http://www.kuchnia.serwisy.net/showarticle.php?id=22
A tu był przepis na tuńczyka w sosie z awokado.

Awokado nie miałam.
Kapary miałam, ale córka nie poważa kaparów.
Hmm... Kapary i tak dodałam do sałatki greckiej (tutaj moje dziecię
skrupulatnie wszystkie sobie wybiera).
Tuńczyka natarłam czosnkiem i posypałam ziołami prowansalskimi. Usmażyłam na
maśle - krótko na dwie strony - tak jak się każde steki smaży - no może ciut
dłużej i na ciut wolniejszym ogniu (masło!), ale w długość obróbki cieplnej
wcelowałam idealnie - były bardzo wilgotne, a już dosmażone.
Pycha. Na dodatek niewiele wspólnego w smaku ma świeży stek z tuńczyka z
tuńczykiem z puszki.
Zastanawiam się jednak, czy to czasem nie była profanacja mięsa po 98zł za
kilogram? A może ja to kupiłam w obrzydliwie drogim sklepie. Jak się ma ta
cena do ceny świeżego tuńczyka za granicą?
Joanna
http://jduszczynska.republika.pl

1. Data: 2004-04-03 19:10:05

Temat: Re: steki z tuńczyka
Od: Zbigniew Pieciul <M...@S...zeta-media.com> szukaj wiadomości tego autora

Joanna Duszczyńska wrote:
===

> [...]
> kilogram? A może ja to kupiłam w obrzydliwie drogim sklepie. Jak się ma ta
> cena do ceny świeżego tuńczyka za granicą?

Swiezy tunczyk i ten z puszki (ktory tez lubie, jesli w wodzie, a nie w
oliwie) to kompletnie inne swiaty.

Jesli tunczyk rzeczywiscie b.swiezy, to - surowy! - nadaje sie przede
wszystkim do klasycznego sushi.

Albo wlasnie tak, jak zrobilas, stek, z odrobina ziol, pieprzem itd na
patelni, lub - jesli sie potrafi to zrobic zgrabnie! - na grillu, ledwie
zlapany, rozowawy w srodku.

Jadlem taki stek kiedys w restauracji, maly kawaleczek; byl wspanialy, a
podano go (ku mojemu najpierw zdziwieniu a potem, po skosztowaniu,
wielkim zadowoleniu!) z czerwona kapusta, ciepla, o kwasno-slodkawym
wydzwieku.

Cena, jaka zaplacilas, wydaje sie astronomiczna, ale to nigdzie nie jest
tanie. Nie wiem, ile kosztuje w Europie, natomiast w Toronto widzialem
"sushi quality" steki tunczyka po 19.90 dol. kanad. za funt, co by w
przyblizeniu wychodzilo na PLN 120 / kg.

Pozdr., Zbyszek

1. Data: 2004-04-03 19:21:51

Od: "likaon" <l...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Uzytkownik "Zbigniew Pieciul" <M...@S...zeta-media.com> napisal w
wiadomosci news:h_Dbc.21502
> [...]
> "sushi quality" steki tunczyka po 19.90 dol. kanad. za funt, co by w
> przyblizeniu wychodzilo na PLN 120 / kg.
A my zyjemy w trójke za 900 zl na miesiac.
likaon

1. Data: 2004-04-03 19:24:37

Od: "Joanna Duszczynska" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Uzytkownik "Zbigniew Pieciul" <M...@S...zeta-media.com> napisal w
wiadomosci
.rogers.com...

> Jesli tunczyk rzeczywiscie b.swiezy, to - surowy! - nadaje sie przede
> wszystkim do klasycznego sushi.

Do robienia sushi w domu jeszcze nie doroslam...

> Albo wlasnie tak, jak zrobilas, stek, z odrobina ziol, pieprzem itd na
> patelni, lub - jesli sie potrafi to zrobic zgrabnie! - na grillu, ledwie
> zlapany, rozowawy w srodku.

Na grilla jeszcze niestety za zimno.

> [...]
> podano go (ku mojemu najpierw zdziwieniu a potem, po skosztowaniu,
> wielkim zadowoleniu!) z czerwona kapusta, ciepla, o kwasno-slodkawym

A to ciekawostka. Ale to faktycznie moglo pasowac.

E... to znaczy, ze ja tanio kupilam :-)

1. Data: 2004-04-03 19:54:29

Od: Zbigniew Pieciul <M...@S...zeta-media.com> szukaj wiadomości tego autora

Joanna Duszczynska wrote:

(...)

> E... to znaczy, ze ja tanio kupilam :-)

Mam schowany wycinek z zeszlorocznej gazety, reportaz z kanadyjskiej
prowincji atlantyckiej Prince Edward Island, opowiesc o tym, jak
miejscowi rybacy lowia (lub nie, bo to sie udaje tylko raz na kilka
tygodni) tunczyki Bluefin, egzemplarze dochodzace do 300 i wiecej
kilogramow. Autor jest swiadkiem, jak w porcie rybackim North Lake,
zaraz po powrocie lodzi, odbywa sie aukcja zlapanej sztuki. Czeka tam 5
kupcow, Japonczycy i Amerykanie, biora jakies probki, i zaczynaja sie
przebijac - licytacja dochodzi do $16.75 (kanad.) za funt, to oznacza,
ze rybak, pan Mickey Palmer, zainkasuje prawie 13 tys. dolarow kan.
Zwyciezca przetargu, reprezentant firmy Seafresh USA, powiedzial
autorowi, ze porcje ryby trafia na drugi dzien do szeregu najdrozszych
restauracji w roznych miastach amerykanskich.

Jak sobie to wszystko przeliczylem, to by znaczylo, ze jednak w
Warszawie i w Toronto tunczyk tanszy, tyle ze - podejrzewam - to chyba
nie byl Bluefin...

Pozdrowienia,
Zbyszek
http://MrGrill.pl

1. Data: 2004-04-04 03:10:11

Od: a...@i...org szukaj wiadomości tego autora

On Sat, 3 Apr 2004 21:24:37 +0200, "Joanna Duszczynska"
<j...@p...onet.pl> wrote:

>Do robienia sushi w domu jeszcze nie doroslam...

Tu nie ma do czego dorastac - zakasz rekawy i do pracy...praktyka
czyni "miszcza"...
;-)))))

Art(Gruby)

"And no one sings me lullabies
And no one makes me close my eyes
So I throw the windows wide "

;-))))

1. Data: 2004-04-05 06:23:35

Od: "waldek" <x...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Joanna Duszczynska napisał(a):

> E... to znaczy, ze ja tanio kupilam :-)
===
We Wrocławiu, w Epi, kupowałem w zeszłym roku takie steki po 69zł/kg.

waldek
===

1. Data: 2004-04-05 09:07:46

Od: "Joanna Duszczyńska" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "waldek" <x...@o...pl> napisał w wiadomości

> ===
> We Wrocławiu, w Epi, kupowałem w zeszłym roku takie steki po 69zł/kg.

O to już jest ciekawsza liczba. Widział ktoś gdzieś taniej? Może w
Warszawie. Bo wygląda na to, ze może się opłacić przejechać pół miasta
taksówką po te steki...
--
Joanna
http://jduszczynska.republika.pl