placki ziemniaczane

1. Data: 2004-04-04 11:38:54

Temat: placki ziemniaczane
Od: "Agata Mryczko" <a...@g...univ.gda.pl> szukaj wiadomości tego autora

tak patrze, ze same tematy swiateczne a ja z taka prosta rzecza wyskakuje i
niekoniecznie swiateczna, ale sprobuje. Otoz jak robie placki to one jakies
takie twarde sa, a w przepisie z "dobrej kuchni" z 1972 znalazlam przepis
do ktorego dodaje sie pol szklanki goracego mleka, hm robil tak ktos kiedys
przypadkiem?

--
pozdrawiam cieplutko
**agatka**

1. Data: 2004-04-04 12:03:33

Temat: Re: placki ziemniaczane
Od: "Iwona" <i...@W...pl> szukaj wiadomości tego autora

Agata Mryczko ( a...@g...univ.gda.pl ) napisał:
> [...]
> jakies takie twarde sa, a w przepisie z "dobrej kuchni" z 1972 znalazlam
> przepis do ktorego dodaje sie pol szklanki goracego mleka, hm robil tak

Twarde, bo może dajesz za dużo mąki...jajek... Ciasto ma być luźne/rzadkie.
Z mlekiem nigdy nie próbowałam(?)

Iwona

1. Data: 2004-04-04 12:07:02

Od: tapta <t...@W...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Agata Mryczko napisał:

> [...]
> do ktorego dodaje sie pol szklanki goracego mleka, hm robil tak ktos kiedys

Mleka nie dawałam, ale co do twardości, to może za dużo mąki dosypujesz?
Do placków powinno jej się dodawać bardzo niewiele.

--
pzdr tapta
GG:4082847

1. Data: 2004-04-04 14:52:11

Temat: Odp: placki ziemniaczane
Od: "Agata Mryczko" <a...@g...univ.gda.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik tapta <t...@W...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:c4otp9$114m$...@n...ipartners.pl...

> Mleka nie dawałam, ale co do twardości, to może za dużo mąki dosypujesz?
> Do placków powinno jej się dodawać bardzo niewiele.

hmm calkiem mozliwe, tym razem postaram sie dodac mniej w takim razie.

--
pozdrawiam cieplutko
**agatka**

1. Data: 2004-04-04 16:57:24

Od: "Marianka" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Hej!
Mleko dodajesz? Po co? Wtedy dodajesz też więcej mąki i pewnie dlatego są
twarde.
Ja ze startych ziemniaków odlewam wodę, która się zbierze, dodaję tylko jajko
i sól, a na końcu łyżkę mąki... w wersji ostrzejszej dochodzi jeszcze starta
cebula... Po usmażeniu są chrupiące i ... chyba jutro zrobię!
Pozdrawiam!
Marianka

1. Data: 2004-04-05 14:49:30

Od: "Bozenka" <b...@s...pw.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Agata Mryczko" <a...@g...univ.gda.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> takie twarde sa, a w przepisie z "dobrej kuchni" z 1972 znalazlam przepis
> do ktorego dodaje sie pol szklanki goracego mleka, hm robil tak ktos

Gdy po cepelinach zostaja starte ziemniaki, odcisniete z soku, moja mama
zaparza je wrzacym mlekiem dorzuca troche cebuli, mieska lub wedliny, czy
tez boczku i smazy placki... mniaammmm...
Po zalaniu masy ziemniaczanej goracym mlekiem placki wychodza jasne i bardzo
delikatne...

Bozenka z Wilna :-)
sloneczna miodzio dziewczyna
jedna noga juz w domu :-)

1. Data: 2004-04-06 06:42:58

Od: "Agata Mryczko" <a...@g...univ.gda.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Marianka <b...@o...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:6...@n...onet.pl...
> [...]
starta
> cebula... Po usmażeniu są chrupiące i ... chyba jutro zrobię!

hmm, nie dodaje tylko pytalam czy tak sie da:)) poki co te co zrobilam
zrobilam bez mleka i nawet wyszly ale ciagle to nie to. tak sie zastanawiam,
moze to kwestia tego, ze ziemniaki scieram na grubych oczkach a nie na
cienkich?

--
pozdrawiam cieplutko
**agatka**

1. Data: 2004-04-06 07:04:46

Od: "Iwona" <i...@W...pl> szukaj wiadomości tego autora

Agata Mryczko ( a...@g...univ.gda.pl ) napisał:
>moze to kwestia tego, ze ziemniaki scieram na grubych oczkach
> a nie na cienkich?

Na jakich grubych oczkach? Przecież ziemniaki na placki (itp.) ściera się na
tarce do ziemniaków (!), są to te "poszarpane" dziurki - jeśli nie wiesz;)

Iwona

1. Data: 2004-04-06 08:19:33

Od: "Adam" <a...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Agata Mryczko" <a...@g...univ.gda.pl> napisał w
> . Otoz jak robie placki to one jakies
> takie twarde sa

Tak, dużo jajek i mąki zwiększa twardość placków.
Ale jak chcesz aby były szczególnie delikatne i miękkie to daj 1/3
ziemniaków gotowanych.
Grubość oczek w tarce nie ma większego znaczenia na miękkość.
Ja ucieram w melakserze i jest OK.
Adam
a...@p...fm

1. Data: 2004-04-06 23:00:25

Od: m...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

> Na jakich grubych oczkach? Przecież ziemniaki na placki (itp.) ściera się na
> tarce do ziemniaków (!), są to te "poszarpane" dziurki - jeśli nie wiesz;)
>
> Iwona

Witam!
Chyba się jednak mylisz. Placki można robić również z ziemniaków startych na
grubej tarce /jarzynowej/. U mnie robi się tylko takie. Nie dodaję ani jajek,
ani mąki tylko trochę soli. Smażę na całej patelni, taki duży mocno chrupiący
placek. Spróbuj, a zmnienisz zdanie.
pzdr.

steki z tuńczyka
przygotowanie butelki na nalewkę