Jajka do koszyczka ?

1. Data: 2004-04-04 12:20:02

Temat: Jajka do koszyczka ?
Od: "Maria P\(w\)" <w...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Mam pytanie jak ozdabiacia jajka do koszyczka?
Nie chodzi mi o artystyczne robienie pisanek,
Tylko jakies domowe sposoby przyozdobienia jaj
Ja znam tylko jeden sposob gotowania jajek z lupinkami cebuli
ale czesto widze ze niektore osoby maja jajka np w kolorze bordowym (jak to
zrobic ?)
A czy wogole sa jakies jadalne farby ?:))) czy cos takiego wtedy rowniez
dziecko mialo by troche zabawy

Z gory dziekuje za informacje
Maria

1. Data: 2004-04-04 12:42:04

Temat: Re: Jajka do koszyczka ?
Od: Shrek <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Maria P(w) wrote:
> [...]
> zrobic ?)
> A czy wogole sa jakies jadalne farby ?:))) czy cos takiego wtedy rowniez

W sklepach mozna kupic farbki do jajek.
Wsadzasz do rozrobionej gorace jajo, trzymasz przez pare minut i gotowe.
Powinno byc w drogeriach. Kolory sa rozne: zielone, niebieskie, bordowe...

Pozdr.,
Shrek

1. Data: 2004-04-04 12:48:09

Od: "likaon" <l...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Uzytkownik "Shrek" <j...@p...onet.pl> napisal w wiadomosci
> Powinno byc w drogeriach. Kolory sa rozne: zielone, niebieskie, bordowe...
Co to jest drogeria? Czy to znaczy drogo?
likaon

1. Data: 2004-04-04 12:58:58

Od: "Hanna Burdon" <h...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

"Maria P(w)" <w...@w...pl> wrote in message
> ale czesto widze ze niektore osoby maja jajka np w kolorze bordowym (jak
> zrobic ?)
Ugotować je w bardzo dużej ilości cebulowych łupin. Naprawdę. :-)

Hania

1. Data: 2004-04-04 13:03:04

Od: "likaon" <l...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Maria P(w)" <w...@w...pl> napisał w wiadomości
> ale czesto widze ze niektore osoby maja jajka np w kolorze bordowym (jak
> zrobic ?)
Teraz chyba się tego nie da zrobić, ale jak są mrozy...
likaon

1. Data: 2004-04-04 13:07:42

Od: Shrek <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

likaon wrote:

> Uzytkownik "Shrek" <j...@p...onet.pl> napisal w wiadomosci

> Co to jest drogeria? Czy to znaczy drogo?
> likaon

:))

Moze jestem po prostu za starej daty, a moze w dobie supermarketow to
sie inaczej nazywa...
Drogeria kiedys sie nazywalo takie miejsce, gdzie sprzedaja proszki do
prania, pasty do zebow, mydla i inne takie....
Mam taki sklep niedaleko...

Pozdr.,
Shrek

1. Data: 2004-04-04 17:08:57

Od: "Marianka" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Hej!
Też wykorzystuję tylko sposób z cebulą.
Teraz pomyślałam, czy dobry efekt dałoby gotowanie jajek z pokrojonym burakiem
lub ze szpinakiem... Już byłyby 3 kolory...
Pozdrawiam!
Marianka

1. Data: 2004-04-04 17:48:48

Od: b...@m...pl (Barbara Czaplicka) szukaj wiadomości tego autora

From: "Shrek" <j...@p...onet.pl>

| :))

dobre :-))
NIe, to nie znaczy drogo, to znaczy 'chemicznie' :-)

> [...]
| Drogeria kiedys sie nazywalo takie miejsce, gdzie sprzedaja proszki do
| prania, pasty do zebow, mydla i inne takie....

Tez jestem starej daty "-)
Tam powinny byc jeszcze, a wlasiciwie nie jeszcze a przede wszystkim -
kosmetyki..
czyli szampony, szminki, pudry etc.

bowiem podstawowa chemia kiedys znajdowala sie sklepach chemicznych, gdzie
byly takze farby, rozpuszczalniki to nich itd.
We Wrclawiu sa jeszce nadal i drogerie i sklepy chemiczne.
Pozdrowka
Barbara

---

1. Data: 2004-04-04 18:55:18

Od: "Martka" <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Hanna Burdon" <h...@n...com> napisał w wiadomości
> "Maria P(w)" <w...@w...pl> wrote in message
> Ugotować je w bardzo dużej ilości cebulowych łupin. Naprawdę. :-)

hmmmm wydaje mi sie, ze wtedy wyjda brazowe.
mi sie udaly bordowe w lupinach ale czerwonej cebuli

moze nadmanganianem by sie dalo?

pzdr
marta

1. Data: 2004-04-04 19:01:54

Od: Wladyslaw Los <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

In <c4plmb$2kk$1@news.onet.pl> Martka wrote:

> [...]
> wiadomości news:c4p0o9$dor$1@inews.gazeta.pl...
>>
> hmmmm wydaje mi sie, ze wtedy wyjda brazowe.
> mi sie udaly bordowe w lupinach ale czerwonej cebuli

Chyba żartujesz? Nadmanganian potasu ma wprawdzie ładny kolor, ale nie
barwi na taki. Jest silnym utleniaczem i prędzej spali na brązowo albo
wybieli.

Władysław

placki ziemniaczane
steki z tuńczyka