---różnica---

1. Data: 2004-04-04 14:55:33

Temat: ---różnica---
Od: "-=[pUnIsHeR]=-" <n...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

proste pytanie:
czym różni się biały barszcz od żurku ?

1. Data: 2004-04-04 15:04:48

Temat: Re: ---różnica---
Od: tapta <t...@W...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik -=[pUnIsHeR]=- napisał:

> proste pytanie:
> czym różni się biały barszcz od żurku ?

Podobny wątej był niedawno i nie skończył się żadnym konstruktywnym
wnioskiem.

--
pzdr tapta
GG:4082847

1. Data: 2004-04-04 16:04:37

Od: "Cherokee gd" <c...@t...skasujCalyTenNapis.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "tapta" <t...@W...pl> napisał w wiadomości
> Podobny wątej był niedawno i nie skończył się żadnym konstruktywnym
> wnioskiem.

W necie znalazłam, że zakwas na barszcz robi się z mąki pszennej, a na
żur z zytniej.

pozdr

cherokee

1. Data: 2004-04-04 17:13:16

Od: walkie <walkie@no_spam_wroclaw.net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Cherokee gd napisał:

> Użytkownik "tapta" <t...@W...pl> napisał w wiadomości

> W necie znalazłam, że zakwas na barszcz robi się z mąki pszennej, a na
> [...]
Dokladnie!!!

--
* Justyna - walkie!
* http://walkie.cegla.art.pl & http://shanties.art.pl

1. Data: 2004-04-04 17:26:41

Od: Wladyslaw Los <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

In <c4pfmi$1c4i$2@wroclaw.net.pl> walkie wrote:

> Dokladnie!!!

Nie dokładnie, ale można i tak.

Władysław

1. Data: 2004-04-04 18:03:02

Od: walkie <walkie@no_spam_wroclaw.net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Wladyslaw Los napisał:

> Nie dokładnie, ale można i tak.

No jak nie?
Maka pszenna a z niej zakwas, jest jasny, i uzywa sie go do
przyrzadzenia zupy zwanej barszczem bialym.

Maka zytnia jest na zakwas do zuru.

Takie kiedys informacje wynioslam z grupy, i zostaly one poparte jakas
literatura na temat kuchni dawnej, zeby nie pisac staropolskiej bo o ile
zur moglabym tam zakwalifikowac to barszczu bialego chyba nie. choc moge
sie mylic.
Taki podzial uznaje tez moja mama, ktora pochodzi z okolic Wroclawia a
jej rodzina ze Wschodu. I taki podzial tez uznaje babcia, mama ojca - tu
z kolei malopolska.

A poza tym nie chce tu przypisywac komus slow ale wydaje mi sie ze
kiedys rowniez i Ty Wladyslawie pisales w ten sposob o tych zupach ale
moze sie myle.

Pozdrawiam palmowo :-)

1. Data: 2004-04-04 18:18:36

Od: Wladyslaw Los <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

In <c4pijt$1e4r$1@wroclaw.net.pl> walkie wrote:

> [...]
> literatura na temat kuchni dawnej, zeby nie pisac staropolskiej bo o
> ile zur moglabym tam zakwalifikowac to barszczu bialego chyba nie.

Nie bardzo rozumie, gdzie nie mogłabyś zakwalifikować barszcu białego?

> A poza tym nie chce tu przypisywac komus slow ale wydaje mi sie ze
> kiedys rowniez i Ty Wladyslawie pisales w ten sposob o tych zupach ale
> moze sie myle.

Nie, pisałem, że istnieje też i takie rozróżnienie. Po latach studiów, ;-)
doszedłem do wniosku, że nie ma sensu tworzyć tu jakichś ścisłych
definicji. Nazywane żurem, barszczem białym , zalewajką bywają rozmaite
rzeczy, nie mające wiele ze sobą wspólnego, a różnice są tu nawet nie
regionalne, czy historyczne, ale wręcz w różnych rodzinach bywa to
odmienne.

Władysław

1. Data: 2004-04-04 18:28:41

Od: walkie <walkie@no_spam_wroclaw.net.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Nie bardzo rozumie, gdzie nie mogłabyś zakwalifikować barszcu białego?
Tylko do kuchni staropolskiej ;) Nie wiem skad wywodzi sie tak naprawde
ta zupa :]

> [...]
> rzeczy, nie mające wiele ze sobą wspólnego, a różnice są tu nawet nie
> regionalne, czy historyczne, ale wręcz w różnych rodzinach bywa to

Acha. I kwestia wyjasniona. :)
A co do zalewajki nikt mi nie podal jeszcze zupy, ktora by tak nazywal
totez nie wiem jak ona moze smakowac i z czego moze byc.
Ale za to narobilam sobie ochoty na zur i zrobie w tym tygodniu. :)

1. Data: 2004-04-04 19:19:34

Od: "likaon" <l...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "walkie" <walkie@no_spam_wroclaw.net.pl> napisał w wiadomości
> Ale za to narobilam sobie ochoty na zur i zrobie w tym tygodniu. :)
Pięknie Qchnia Pięknie.
likaon

1. Data: 2004-04-05 06:59:41

Od: "waldek" <x...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Wladyslaw Los napisał(a):

> [...]
> bywają rozmaite rzeczy, nie mające wiele ze sobą wspólnego, a różnice
> są tu nawet nie regionalne, czy historyczne, ale wręcz w różnych
===
Jako kuchnio-badzacz-publikator możesz się pokusić o utworzenie systematyki,
porządkującej nazewnictwo mącznych zup. Tak, jak często powołujesz się na
ustalone przepisy węgierskich gulaszy, czy konstrukcję francuskich sosów,
tak będzie można konkretnie mówić polskich zupach (mącznych). Np. "żurek po
mazursku wg Łosia", albo "barszcz wielkopolski, jak podaje Łoś,...".

waldek
P.S. To nie jest ironia.
===

Jajka do koszyczka ?