przykry zapach stóp ;-(

1. Data: 2008-01-17 19:39:53

Temat: przykry zapach stóp ;-(
Od: "izab" <iza04@usunto@o2.pl> szukaj wiadomości tego autora

No cóż, spotkała mnie przykra dolegliwość i to nie z braku higieny. Otóż od
pewnego czasu odczuwam przykry zapach moich stóp. Nogi myje minimum 2 razy
dziennie, stosuje krem do stóp ewentualnie talk w płynie, noszę tylko
skórzane buty, które zmieniam co około 2 dni (tzn. do dwóch dni noszę jedne,
następnie drugie i znów te pierwsze). Niestety skarpetek nie noszę
bawełnianych tylko takie "rajtkowe". Do tego obecnie w kozakach spędzam
jakies 10 godzin w pracy. Zauważyłam tez zrogowaciałą, twardawą skórę na
piętach i podeszwie.
Mam wrażenie, ze oprócz stóp przechodzą mi tym "zapachem" i buty, mam
obsesje tego. Zmuszona byłam znów kupić dwie pary nowych butów.

Może ktos wie, jaka jest tego przyczyna? Jak zlikwidowac ten uciążliwy
"zapach"?

2. Data: 2008-01-17 20:21:09

Temat: Re: przykry zapach stóp ;-(
Od: kffiatek <k...@s...op.pl> szukaj wiadomości tego autora

izab pisze:
> [...]
> Mam wrażenie, ze oprócz stóp przechodzą mi tym "zapachem" i buty, mam
> obsesje tego. Zmuszona byłam znów kupić dwie pary nowych butów.

Z cyklu "nie ma nic złego, co by na dobre nie wyszło":
Generalnie to dla kobiety każdy powód jest dobry, żeby kupić dwie pary
nowych butów, więc masz przynajmniej z głowy wymyślanie innego pretekstu.

> Może ktos wie, jaka jest tego przyczyna? Jak zlikwidowac ten uciążliwy
> "zapach"?

Z cyklu "podstawy NFZ dla pacjenta":
Do dermatologa można się zgłaszać bez skierowania z POZ. Z reguły też
nie ma do nich kolejek.

Kffiatek

3. Data: 2008-01-17 20:31:59

Od: tomek wilicki <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

izab wrote:

> Może ktos wie, jaka jest tego przyczyna? Jak zlikwidowac ten uciążliwy
> "zapach"?

iść do dermatologa żeby to _obejrzał_, bo czytając niewiele można
wywnioskować.

Z głupia frant - nie masz przypadkiem jakiś dodatkowych objawów, które się
niedawno nasiliły? Obfite pocenie się w nocy, nieprzyjemny zapach z innych
części ciała (pod pachami), trądzik na plecach, cokolwiek co jest teraz a
nie było wcześniej?

Nie zaczął ktoś palić papierosów w Twoim towarzystwie?

--
www.vegie.pl

4. Data: 2008-01-17 20:36:50

Od: "Me\(L\)Isa" <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "izab" <
> No cóż, spotkała mnie przykra dolegliwość i to nie z braku higieny.
(...)

Najczęstszą przyczyną opisanych dolegliwości może być grzybica stóp.
Obejrzyj dokładnie czy między palcami nie łuszczy i nie czerwieni się skóra.
Również pod podeszwą, czy nie ma maleńkich pęcherzyków.

Zrogowaciałą skórę na piętach i podeszwie należy dokładnie ścierać pumeksem.
Dobrze by było gdybyś zrezygnowała z siedzenia w pracy w kozakach, a zmieniala
je na jakieś przewiewne pantofle. Można używać specjalnych preparatów do stóp
oraz talku. Do nabycia w aptece.
Aby rozwiązać problem "rajtkowy" można nosić getry i bawełniane skarpetki, co
powinno choc trochę zminimalizować potliwość stóp.

Oczywiście to są tylko domysły, bo na odległość trudno jest postawić właściwą
diagnozę.

M.

5. Data: 2008-01-18 17:12:44

Od: "fatrix" <f...@p...W_Y_T_N_I_J_T_Oneostrada.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "tomek wilicki" <t...@w...pl> napisał

> Obfite pocenie się w nocy, nieprzyjemny zapach z
> innych
> części ciała (pod pachami), trądzik na plecach,

a czego to objawy?

6. Data: 2008-01-18 19:01:07

Od: tomek wilicki <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

fatrix wrote:

> Użytkownik "tomek wilicki" <t...@w...pl> napisał

> a czego to objawy?

różnie bywa, ale jeśli występują nagle, jednocześnie z pojawieniem się
brzydkiego zapachu stóp, można podejrzewać że przyczyna nie leży w nogach
(czyli nie jest to np grzybica stóp) a gdzie indziej.

--
www.vegie.pl

7. Data: 2008-01-18 21:57:16

Od: "regen" <r...@-...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "izab" < > napisał w wiadomości
> [...]
> następnie drugie i znów te pierwsze). Niestety skarpetek nie noszę
> bawełnianych tylko takie "rajtkowe". Do tego obecnie w kozakach spędzam

Zapach wynika najczęściej z rozwoju bakterii. Po wielu godzinach spędzonych
w nieprzewiewnych butach bakterie mają idealne warunki do rozmnażania -
ciepło i mokro. Proponowałbym na początek zamianę kozaków na przewiewne buty
w pracy i noszenie skarpet frotte zmienianych co kilka godzin. Odwiedź też
dermatologa.

Pozdrawiam
regen

8. Data: 2008-01-20 20:26:07

Od: "Tadeusz Jerzy Korsak" <tkorsak@"REMOVE"polbox.com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "izab" <iza04@usunto@o2.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> obsesje tego. Zmuszona byłam znów kupić dwie pary nowych butów.
> Może ktos wie, jaka jest tego przyczyna? Jak zlikwidowac ten uciążliwy

Musisz kupić dezodorant - antyperspirant (antyperspirant - to ważne, ja
używałem Gillette CoolWave) i wstrzyknąć w głąb każdego z butów "porcję"
tego specyfiku przez jakieś dwie - trzy sekundy. to jest dość duża porcja.
Potem muszą buciki wyschnąć.
Dobrze jest jeszcze parę razy powtórzyć tę czynność w kolejne dni.
W moim przypadku pomogło i "zjawisko" się nie wróciło.

Pozdrowienia!
Tadeusz

9. Data: 2008-01-20 21:50:47

Od: LL <l...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Tadeusz Jerzy Korsak pisze:
> [...]
> Dobrze jest jeszcze parę razy powtórzyć tę czynność w kolejne dni.
> W moim przypadku pomogło i "zjawisko" się nie wróciło.

Raczej udałbym sie do jakiegos porządnego sklepu obuwniczego i
poprosiłbym np.o antyperspirant do stóp bądź dobry talk, oraz odkażający
spray do butów np. firmy scholl nie są moze to najtańsze specyfiki ale
sa napewno skuteczne a jak to nie podziała to dermatolog.A raczej
eksprymentów p.Tadeusza bym nie polecał "gillet cool wave" to raczej pod
pache a nie do butów.
Pozdrawiam.
LL

Żegnam Was
diprogenta dla dwulatka
Tomografia Komputerowa
dużo pytań - alergia niemowlaka - medycyna konwencjonalna albo nie-
zanieczyszczenia w Nutramigenie