przyzolkle tuje - [foto]

1. Data: 2005-11-15 16:20:12

Temat: przyzolkle tuje - [foto]
Od: mIrek <n...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Posadzilem tuje ok. 1,5 miesiaca temu i w ciagu ostatnich 2-och tygodni
wiekszosc z nich zrobila sie taka brazowawa (zdjecie 1). W srodku sa nadal
zieloniutkie ( zdjecie 2).

zdjecie 1 : http://img255.imageshack.us/img255/9391/pict14504ga.
jpg

zdjecie 2 : http://img279.imageshack.us/img279/5795/pict14514in.
jpg

Czy taki stan oznacza ze one usychaja, choruja ?
Czym mozna temu zaradzic ?

--
Z ogrodniczym pozdrowieniem
mIrek

2. Data: 2005-11-15 17:35:03

Temat: Re: przyzolkle tuje - [foto]
Od: "boletus" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
jpg

> Czy taki stan oznacza ze one usychaja, choruja ?

Usychaja, jak wszystko jesienia.

bOletus

3. Data: 2005-11-15 18:31:46

Od: mIrek <n...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

boletus wrote:

> Usychaja, jak wszystko jesienia.

Czyli nie ma sie czym przejmowac ??

Ale patrzac po innych tujach (u sasiadow) to oni maja wszystkie zielone -
moze inna odmiana ?

4. Data: 2005-11-16 00:18:28

Od: "boletus" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Czyli nie ma sie czym przejmowac ??

???

> Ale patrzac po innych tujach (u sasiadow) to oni maja wszystkie zielone -
> moze inna odmiana ?

Moje też są zielone, bujne, soczyste, zero uszkodzeń,
zero chorób. Twoje mogą, niestety, źle skończyć, oj źle.
Napisz coś więcej, gdzie kupione,w jakie podłoże posadzone, itd.

> Z ogrodniczym pozdrowieniem
> mIrek

boletus

5. Data: 2005-11-16 13:14:08

Od: mIrek <n...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

boletus wrote:

> Moje tez sa zielone, bujne, soczyste, zero uszkodzen,
> zero chorób. Twoje moga, niestety, zle skonczyć, oj zle.
> Napisz cos wiecej, gdzie kupione,w jakie podłoze posadzone, itd.

Kupione u producenta - miał ich na polu kilka tysiecy sztuk.
Ziemia bardziej piaskowa.

6. Data: 2005-11-16 13:30:39

Od: "Basia Kulesz" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
jpg

> Czy taki stan oznacza ze one usychaja, choruja  ?

To może być zwyczajne przebarwianie się ochronne żywotników przed zimą, które u
kilku odmian nie występuje. Natomiast patrząc na pierwsze zdjęcie zauważam, że
chyba jednak nie przygotowałeś właściwie podłoża przed sadzeniem. No i ciekawe
jestem też, czy po sadzeniu roślin podlewałeś je porządnie - tak z paręmaście
litrów wody na roślinę co parę dni?

Pozdrawiam, Basia.

7. Data: 2005-11-16 15:13:19

Od: mIrek <n...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Basia Kulesz wrote:

> [...]
> sadzeniem. No i ciekawe jestem też, czy po sadzeniu roślin podlewałeś je
> porządnie - tak z paręmaście litrów wody na roślinę co parę dni?

ziemia byla nawieziona nowa (podobno miala byc bardzo dobra)
Drzewka byly podlewane - ale nie w takiej ilosci jak piszesz to bylo kilka
litrow (2-3) codziennie przez pierwszy tydzien - pozniej bylo podlewanie co
kilka dni.

8. Data: 2005-11-16 16:55:29

Od: "boletus" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
kilka
> litrow (2-3) codziennie przez pierwszy tydzien - pozniej bylo podlewanie

A jaka ziemia, ciekawe ?

9. Data: 2005-11-16 19:15:45

Od: "Basia Kulesz" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> litrow (2-3) codziennie przez pierwszy tydzien - pozniej bylo podlewanie co

Ale podlewane były - czyli stawiam jednak na barwy ochronne:)

A o ziemię pytałam, bo na zdjęciu widać jakieś kamienie.

Pozdrawiam, Basia.

10. Data: 2005-11-16 21:05:41

Od: "TereniaR" <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

>Kupione u producenta - miał ich na polu kilka tysiecy sztuk.
>Ziemia bardziej piaskowa.

W piaskowej ziemi lepiej się ukorzeniają,dlatego nie wiń producenta.
Z tego co widzę to nizbyt zatroszczyłeś się o rośliny przy
sadzeniu,posadziłeś w gruzowisko ,to nie jest roślina ruderalna.
Dobra ziemia i obfite podlewanie ,tego potrzebują.
Teraz tylko można wykorować ziemię i czekać co będzie wiosną.
archiwum i przeszukiwanie newsów
http://www.polnews.pl

z innej grupy
.ID.entyfikacja - robactwo i zielsko