pseudo-piccata drobiowa

1. Data: 2001-08-01 08:35:36

Temat: pseudo-piccata drobiowa
Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de> szukaj wiadomości tego autora

Hej,

jak obiecałem w chacie, moja wersja piccaty drobiowej. Na tym serwerze
też już znikło, a szukanie po archiwach trwa dłużej niz wstukanie na
nowo ;-))

Proporcje zależne od apetytu.

Piersi kurze lub indycze pokrojone na cienkie plasterki. Te gotowe ze
sklepu można sobie... pokroić. Ja kupuję na ogół w kawałku i zamrażam.
Lekko podmrożone ławiej się kroi. Plasterki powinny mieć jakieś 2.54mm
grubości.
Posolić, popieprzyć, pocurrzyć do smaku. Teraz w oryginale panieruje się
mąką i tylko mąką. Ja robię mąkę, jajko i w mieszance tartego parmezana
z bułką tartą. Proporcje do smaku, u mnie 2 * więcej sera niż bułki.
Smażyć krótko po obu stronach w oliwie nie za gorącej.

Sos:
drobno pokrojony boczek (można opuścić, wtedy oliwę dać) podsmażyć, do
tego drobno pokrojoną cebulkę (nie za dużo). Zeszklić, nie spalić. Do
tego dać przecier pomidorowy (daję z puszki, ale można własnej roboty) i
trochę mąki. Smażyć krótką chwilę, dodać pół szklanki czerwonego
wytrawnego wina (np. frankoński blauer Portugieser ) reszta do gardła.
Do tego tak z pół kilograma pomidorów bez skórki pokrojonych na kawałki.
Dodać 1-2 listki bobkowe, słoiczek kaparów, sól, pieprz, 2 drobno
pokrojone chile ancho. Z braku ostatnich, można dać ostrej i słodkiej
papryki do smaku. Do tego leci jeszcze sos sojowy słony i słodki. Pichci
się jakieś 15-20 min, w zależności od głodu współbiesiadników. Do tego
spaghetti lub inne makaroniaste.

Waldek

1. Data: 2001-08-01 09:03:20

Temat: Re: pseudo-piccata drobiowa
Od: "Jader" <j...@p...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Waldemar Krzok" <w...@z...fu-berlin.de> napisał w
wiadomości news:3B67BF58.98D86B0C@zedat.fu-berlin.de...
> Lekko podmrożone ławiej się kroi. Plasterki powinny mieć jakieś 2.54mm

Zeby nie palnac glupstwa - chodzi o 2 mm z kawalkiem, czy o 1"?

Jader

1. Data: 2001-08-01 09:24:03

Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de> szukaj wiadomości tego autora

> Zeby nie palnac glupstwa - chodzi o 2 mm z kawalkiem, czy o 1"?

0.1", lub 100mil ;-)
W każdym razie dość cienko. Aha, no i bułka tarta (jak dodajesz)
drobna!! Ta "komunistyczna" jest zwykle dość gruba, więc na ogół jeszcze
po zmieleniu przecieram przez blaszane sito.

Waldek

1. Data: 2001-08-01 10:25:55

Od: "Jerzy" <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de> w wiadomości do gr
up dyskusyjnych napisał:3...@z...fu-berlin.de...
[...]
> Ta "komunistyczna" jest zwykle dość gruba,
No no, 11 letnia bułka? Jak smakuje?
pozdr. Jerzy

1. Data: 2001-08-01 10:37:10

Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de> szukaj wiadomości tego autora

> No no, 11 letnia bułka? Jak smakuje?

nieeee. Z Białorusi ;-))

Waldek

1. Data: 2001-08-01 12:13:31

Od: "kachna" <k...@w...ps.pl> szukaj wiadomości tego autora

a jak pokroję na 2,55 to wyjdzie??? :))))))))))
dzięki, dzisiaj już ie ale jutro zrobię!
kachna

1. Data: 2001-08-01 12:26:12

Od: Marcin Helinski <h...@m...poznan.pl> szukaj wiadomości tego autora

Waldemar Krzok wrote:

> [...]
>
> jak obiecałem w chacie, moja wersja piccaty drobiowej. Na tym serwerze
> też już znikło, a szukanie po archiwach trwa dłużej niz wstukanie na

Zrobilem to ostatnio i musze powiedziec, ze nie bardzo mi tu makaron
pasuje. Najlepiej to mi sie jadlo maczajac te kawaleczki kurki w tym
sosiku. :)

pozdrawiam
Marcin
* Marcin Helinski |-\ /-|
* | \__/ |
* Software developer | / \ |
* | /----\ |
* Poznan University of Technology |/ \/ \|
* | /\ |

1. Data: 2001-08-01 13:01:16

Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de> szukaj wiadomości tego autora

> Zrobilem to ostatnio i musze powiedziec, ze nie bardzo mi tu makaron
> pasuje. Najlepiej to mi sie jadlo maczajac te kawaleczki kurki w tym
> sosiku. :)

Sosik powinien być dość gęsty. Jak komuś makaron nie pasuje, to może to
na sucho jeść, albo i z kartoszką. Gdyby nie niechęć moich
współdomowników, to bym to z gryczaną wypróbował.

Waldek

obyczaje weselne
Zupa klopsikowa z pomidorkami
cannelloni z nadzieniem orzechowo-serowym
Dla tych co maja za duzo...
Chat