psycholog Warszawa

1. Data: 2011-03-14 09:44:06

Temat: psycholog Warszawa
Od: "Agnieszka Ostrowska" <a...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

to już prawie ostatni post.
Psycholog potrzebny dla 9-ciolatka z trudną sytuacją w domu (huśtawka
emocjonalna), kłopoty z koncentracją, zbyt gwałtowne reakcje, czasem wręcz
agresywne zachowanie, podejrzewam też uzależnienie od elektroniki.
Z umową z NFZ.

Z góry dziękuję za opinie i kontakty.

Aga

2. Data: 2011-03-14 09:53:20

Temat: Re: psycholog Warszawa
Od: krys <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Agnieszka Ostrowska wrote:

> [...]
> emocjonalna), kłopoty z koncentracją, zbyt gwałtowne reakcje, czasem wręcz
> agresywne zachowanie, podejrzewam też uzależnienie od elektroniki.

A w Poradni Pedagogiczno - Psychologicznejodpowiedniej dla rejonu szkoły
próbowałaś?.
Ja w swojej rejonowej swego czasu znalazłam fachową pomoc. Nawet termin był
przyzwoity.
J.

3. Data: 2011-03-15 09:45:02

Od: "Agnieszka Ostrowska" <a...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

[...]
> [...]
> próbowałaś?.
> Ja w swojej rejonowej swego czasu znalazłam fachową pomoc. Nawet termin

Szkolna pani psycholog jest pracownikiem poradni rejonowej. Dziecko
uczestniczyło już tam w różnych zajęciach grupowych, współpracuję z panią
psycholog, razem opracowujemy wciąż nowe metody pracy z dzieckiem. Niestety
terapii indywidualnej poradnia nie oferuje. Więc szukam dalej. Chciałabym,
żeby ktoś spojrzał na moje dziecko "świeżym" okiem.

Aga

4. Data: 2011-03-20 09:56:07

Od: Habeck Colibretto <h...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 15.03.2011, o godzinie 10.45.02, na pl.soc.dzieci.starsze, Agnieszka
Ostrowska napisał(a):

> [...]
> terapii indywidualnej poradnia nie oferuje. Więc szukam dalej. Chciałabym,
> żeby ktoś spojrzał na moje dziecko "świeżym" okiem.

Modny jest teraz zespół Aspergera. :)
To co opisałaś jest dość typowe. Poszperaj w sieci na ten temat (vide
niegrzecznedzieci.prv.pl). Jeżeli symptomy będą pasować, to specjalistów od
Aspergera znajdziesz sporo (Stowarzyszenie Terapeutów, Sotis, Synapsis,
Synergis, Poradnia na Raszyńskiej 8/10, czy specjalistyczna PP-P na
Narbutta 65/71).

Z drugiej strony mogą to być "zwykłe" zachowania opozycyjno-buntownicze.
Spróbuj może też w CBT (ul. Piękna) gdzie jest sporo specjalistów od ADHD i
trudnych zachowań.

*Habeck*
- Schutzbach

5. Data: 2011-03-20 22:10:02

Od: "E." <e...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Habeck Colibretto pisze:

> Modny jest teraz zespół Aspergera. :)
>
> Z drugiej strony mogą to być "zwykłe" zachowania opozycyjno-buntownicze.

A jak próby nie wyjdą to wróć do nas - jakies jeszcze schorzenia dziecku
na pewno wymyslimy.

E.

6. Data: 2011-03-21 10:49:18

Od: Habeck Colibretto <h...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 20.03.2011, o godzinie 23.10.02, na pl.soc.dzieci.starsze, E.
napisał(a):

> A jak próby nie wyjdą to wróć do nas

Jakie próby?

> - jakies jeszcze schorzenia dziecku
> na pewno wymyslimy.

To nie schorzenia.

*Habeck*
- Schutzbach

7. Data: 2011-03-21 11:01:48

Od: "Agnieszka" <a...@z...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Habeck Colibretto" <h...@N...gazeta.pl> napisał w
wiadomości news:nbm83zms853u$.dlg@habeck.pl...

> Jakie próby?

> To nie schorzenia.

To asperger już nie jest chorobą? Rok temu jeszcze był...

Agnieszka

8. Data: 2011-03-21 17:36:46

Od: Habeck Colibretto <h...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 21.03.2011, o godzinie 12.01.48, na pl.soc.dzieci.starsze, Agnieszka
napisał(a):

> To asperger już nie jest chorobą? Rok temu jeszcze był...

Jako zaburzenie chyba (w sensie disorder a nie disease). ICD-10 ma z 15
lat.

*Habeck*
- Schutzbach

9. Data: 2011-03-21 18:01:36

Od: "Agnieszka" <a...@z...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Habeck Colibretto" <h...@N...gazeta.pl> napisał w
wiadomości news:13olo98hn5ozw.dlg@habeck.pl...

> Jako zaburzenie chyba (w sensie disorder a nie disease). ICD-10 ma z 15
> lat.

Naprawdę "zaburzenie" jest jakoś lepsze niż "choroba"?
Mam takie niejasne uczucie, że jakbym powiedziała córce, że jej kolega jest
zaburzony, to efekty ze strony rówieśników wobec kolegi mogłyby być
nieciekawe. A jak powiedziałam, że jest chory to zostało to przyjęte
normalnie - każdy czasem na coś choruje. Jedni na gruźlicę, inni na alergię,
a inni "na aspergera".
Nie lubię określenia "zaburzenie" jest dla mnie jakieś takie mdłe,
politycznie poprawne i zakłamane.

Agnieszka

10. Data: 2011-03-21 19:32:25

Od: Habeck Colibretto <h...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 21.03.2011, o godzinie 19.01.36, na pl.soc.dzieci.starsze, Agnieszka
napisał(a):

> Naprawdę "zaburzenie" jest jakoś lepsze niż "choroba"?

A kto mówi, że lepsze? Zresztą nie o to chodzi tylko o to, że "rok temu
jeszcze..." a od 96 to jest disorder. Niektórzy ludzie choroby kojarzą z
czymś czym można się zarazić.

> Mam takie niejasne uczucie, że jakbym powiedziała córce, że jej kolega jest
> zaburzony, to efekty ze strony rówieśników wobec kolegi mogłyby być
> nieciekawe.

Córka to plotkara czy jak, że od razu będzie wszystkim mówiła "zaburzony
kolega, zaburzony kolega" coby efekty były nieciekawe? A wystarczy
powiedzieć, że kolega nie zaburzony, tylko ma zaburzenie, coś co jest
odstępstwem od normy, jak heterochromia czy polidaktylia (o
homoseksualizmie nie wspominając) tylko w sferze zachowania czy
umiejętności (niczym co robi z człowieka coś gorszego).

> A jak powiedziałam, że jest chory to zostało to przyjęte
> normalnie - każdy czasem na coś choruje. Jedni na gruźlicę, inni na alergię,
> a inni "na aspergera".

Okej. Jak to sobie tam nazywasz to inna sprawa. Można mówić, że to syndrom,
albo zespół.

> Nie lubię określenia "zaburzenie" jest dla mnie jakieś takie mdłe,
> politycznie poprawne i zakłamane.

To nazwij to niepełnosprawnością - bo tym to de facto jest w świecie NT.
Bardziej to prawdziwe od choroby. To inny sposób myślenia czy postrzegania
świata - ciężko mówić o chorobie w takim przypadku, tak jak ciężko mówić o
chorobie przy wadzie wzroku, braku ręki, ADHD czy innym czymś w ten deseń.

Mówienie o aspich, że są chorzy ma jedną zaletę - idzie za tym pomoc i
(niestety w niewielkim stopniu) pieniądze w "leczeniu" tej
niepełnosprawności. No dobra i drugą - żeby dzieci zrozumiały o co kaman i
się nie śmiały (choć z doświadczenia innych rodziców wiem, że nazwa do
śmiechu im nie jest potrzebna - skocz sobie na forum aspich).

*Habeck*
- Schutzbach

endokrynolog Warszawa
kardiolog Warszawa