Re: psycholog Warszawa

From: Habeck Colibretto <h...@N...gazeta.pl>
Newsgroups: pl.soc.dzieci.starsze
Subject: Re: psycholog Warszawa
Date: Mon, 21 Mar 2011 20:32:25 +0100

Dnia 21.03.2011, o godzinie 19.01.36, na pl.soc.dzieci.starsze, Agnieszka
napisał(a):

> Naprawdę "zaburzenie" jest jakoś lepsze niż "choroba"?

A kto mówi, że lepsze? Zresztą nie o to chodzi tylko o to, że "rok temu
jeszcze..." a od 96 to jest disorder. Niektórzy ludzie choroby kojarzą z
czymś czym można się zarazić.

> Mam takie niejasne uczucie, że jakbym powiedziała córce, że jej kolega jest
> zaburzony, to efekty ze strony rówieśników wobec kolegi mogłyby być
> nieciekawe.

Córka to plotkara czy jak, że od razu będzie wszystkim mówiła "zaburzony
kolega, zaburzony kolega" coby efekty były nieciekawe? A wystarczy
powiedzieć, że kolega nie zaburzony, tylko ma zaburzenie, coś co jest
odstępstwem od normy, jak heterochromia czy polidaktylia (o
homoseksualizmie nie wspominając) tylko w sferze zachowania czy
umiejętności (niczym co robi z człowieka coś gorszego).

> A jak powiedziałam, że jest chory to zostało to przyjęte
> normalnie - każdy czasem na coś choruje. Jedni na gruźlicę, inni na alergię,
> a inni "na aspergera".

Okej. Jak to sobie tam nazywasz to inna sprawa. Można mówić, że to syndrom,
albo zespół.

> Nie lubię określenia "zaburzenie" jest dla mnie jakieś takie mdłe,
> politycznie poprawne i zakłamane.

To nazwij to niepełnosprawnością - bo tym to de facto jest w świecie NT.
Bardziej to prawdziwe od choroby. To inny sposób myślenia czy postrzegania
świata - ciężko mówić o chorobie w takim przypadku, tak jak ciężko mówić o
chorobie przy wadzie wzroku, braku ręki, ADHD czy innym czymś w ten deseń.

Mówienie o aspich, że są chorzy ma jedną zaletę - idzie za tym pomoc i
(niestety w niewielkim stopniu) pieniądze w "leczeniu" tej
niepełnosprawności. No dobra i drugą - żeby dzieci zrozumiały o co kaman i
się nie śmiały (choć z doświadczenia innych rodziców wiem, że nazwa do
śmiechu im nie jest potrzebna - skocz sobie na forum aspich).

*Habeck*
- Schutzbach