pszczoly..

1. Data: 2018-04-25 21:57:55

Temat: pszczoly..
Od: "abn140" <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

widzial ktos je tej wiosny?
u mnie na slasku cisza jak makiem zasial.
widzialem dwie kolo uginajacych sie od kwiecia jabloni i ... dwie cesarzowe
szerszeni.
jednej musialem nawet wypowiedziec mieszkanie w dziupli mojego drzewa....
skoro stosunek szerszenic do pszczol wynosi jeden do jednego to chyba cos
nie teges jest co nie?

2. Data: 2018-04-25 22:07:23

Temat: Re: pszczoly..
Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

abn140 pisze:

> widzial ktos je tej wiosny?

Dwie widziałem.

> u mnie na slasku cisza jak makiem zasial.

Wujo ze Śląska (Dolnego) donosi, że mu w ulach bzyczy. Ale to pszczelarz,
więc się chyba nie liczy.

> widzialem dwie kolo uginajacych sie od kwiecia jabloni i ...
> dwie cesarzowe szerszeni.

Szerszenia widziałem koło psiej budy. Jednego.

> jednej musialem nawet wypowiedziec mieszkanie w dziupli mojego drzewa....

A to czemu? Szerszeń też człowiek.

> skoro stosunek szerszenic do pszczol wynosi jeden do jednego to chyba
> cos nie teges jest co nie?

U mnie 1:2.

Jarek

--
Trzydzieści sześć pszczółek
Mieszkało w lesie pod listkiem

3. Data: 2018-04-25 23:10:06

Od: i...@g...pl szukaj wiadomości tego autora

Pszczoły - u mnie w całej okolicy cisza ZUPEŁNA.
Moje dwa roje znikły. Puste ule.
U sąsiada znikło/padło 8 na 9.

4. Data: 2018-04-25 23:14:15

Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 25.04.2018 o 21:57, abn140 pisze:
> widzial ktos je tej wiosny?

Widziałam. Kilka się kręciło nad moimi kwitnącymi skimią i magnolią.

Ewa

5. Data: 2018-04-25 23:33:29

Od: i...@g...pl szukaj wiadomości tego autora

W zeszłym roku i w każdym poprzednim na okalającym moją posesję żywopłocie z ałyczy w
porze kwitnienia był jeden głośny brzęk, pszczół zatrzęsienie. Potem - to samo na
wiśniach, gruszach, jabłoniach.
Tej wiosny cisza.
Będzie źle.

6. Data: 2018-04-25 23:34:36

Od: i...@g...pl szukaj wiadomości tego autora

Kilka. Nie ma się z czego cieszyć.

7. Data: 2018-04-26 09:59:50

Od: collie <c...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 25.04.2018 21:57, abn140 pisze:

> widzial ktos je tej wiosny?

Gdy wyginą pszczoły, to ludzkość przetrwa najwyżej cztery lata (Albert Einstein).

8. Data: 2018-04-26 10:04:31

Od: Kwinto <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 25.04.2018 o 21:57, abn140 pisze:
> widzial ktos je tej wiosny?

kilkanaście widziałem na 2 dereniach, szerszeni brak.
Tak jest u mnie co roku. Kilka uli w odległości 1 km.
Centralna Polska.

9. Data: 2018-04-26 14:15:09

Od: "SJS" <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "abn140" <a...@g...com> napisał w wiadomości grup
> [...]
> skoro stosunek szerszenic do pszczol wynosi jeden do jednego to chyba cos

Pięć wprowadziłem w zimę i pięć przeżyło.
Stosuje podgrzewanie - 2 ule od stycznia dzis na 14 i 17 ramkach
2 od 2 marca po 10 ramek
1 od lutego ale matka strutowiała
Jak by dziś wirował to spokojnie z tych dwóch styczniowych wyszło by ok 10
kg miodu
Więcej na ten ten temat pszczoly.siudalski.pl

10. Data: 2018-04-26 15:06:23

Od: "abn140" <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

>pszczoly.siudalski.pl
a tak dorobic sie wlasnego ula w ogrodzie to jest raczej niemozliwe czy tez
w miare prosto daloby sie tego nauczyc?
oczywiscie zakladam ze na start jakies $$$ by sie znalazly...., bo pewnie
zakupow by bylo od groma....

Mocznik i świerki
STARKING
Bób z PNOS.