pytanie

1. Data: 2000-05-06 12:46:05

Temat: pytanie
Od: "Monika" <s...@f...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Cześć,

mam prośbę: jestem tłumaczką i mam problem z niemieckim słówkiem
"Bezugsperson".
Chodzi tu o osobę, która jest b. ważna załóżmy np. dla dziecka, w
odniesieniu do niej steruje ono swoim zachowaniem i myśleniem, jest dla
niego jakby "osobą odniesienia" (analogicznie do punktu odniesienia i
dosłownie niemieckiego). Wiem, że w języku psychologicznym istnieje fachowe
bądź też utarte określenie takiej osoby, ale nie mogę sobie przypomnieć. Czy
ktoś zechciały mi pomóc? Byłabym b. wdzięczna. Na wszelki wypadek podaję
jeszcze kontekst: "Rodzice i rodzeństwo są najważniejszymi ......... dla
małego dziecka".

Pozdrawiam
Monika

1. Data: 2000-05-06 13:31:01

Temat: Re: pytanie
Od: "mae" <m...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

To chyba chodzi o osobę znaczącą...ale nie jestem pewna.
Mae

1. Data: 2000-05-06 14:04:42

Od: DrYazzgod <D...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Monika wrote:

> mam prośbę: jestem tłumaczką i mam problem z niemieckim słówkiem
> "Bezugsperson".

Osoba znaczaca...?

Tak tylko strzelam...

--
DrYazzgod
Samozwanczy Krol Lamerow

1. Data: 2000-05-06 14:53:44

Od: Ronan <r...@d...uni.wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Sat, 06 May 2000 12:46:05 GMT, "Monika" <s...@f...onet.pl> wrote:

>"Bezugsperson".
>"Rodzice i rodzeństwo są najważniejszymi ......... dla małego dziecka".

Nasuwa mi się określenie "model roli" (ang. role model), ale nie był bym
tego zbyt pewny zwlaszcza w psychoanalicztycznych kontekstach).

1. Data: 2000-05-07 14:14:52

Od: "Żani" <z...@a...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Monika" <s...@f...onet.pl> napisał w wiadomości
> "Bezugsperson".

Witaj ....

w tym wypadku punktem odniesienia bedzie
autorytet powiernik

Pozdrowienia

1. Data: 2000-05-08 07:21:32

Temat: Odp: pytanie
Od: "j23" <j...@a...phils.uj.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

> mam pro?be: jestem t3umaczk? i mam problem z niemieckim s3ówkiem
> "Bezugsperson".
[ciach]
> jeszcze kontekst: "Rodzice i rodzenstwo s? najwa?niejszymi ......... dla
> ma3ego dziecka".

Mnie to wyglada na "osoba znaczaca".
j23

zly