pytanie

1. Data: 2007-04-20 10:48:39

Temat: pytanie
Od: "Dawa" <d...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,
Wiem że to pytanie powinno być innej grupie. Ale może ktoś się oriętuje ?
Czy mogę podłączyć dwa komputery do jednego modemu ? Dodam jeszcze że mam
neostrade i zwykły modem.
podr.
Dawa

2. Data: 2007-04-20 13:18:35

Temat: Re: pytanie
Od: robercikus <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Możesz dzielić łącze na wiele sposobów
od udostępniania przez jeden komputer drugirmu, przez kupienie routera
adsl - wtedy bez ograniczeń i każdy komp działa niezależnie, aż do
kupienia małego huba usb, tylko wtedy nie wiem czy będą działać oba
komputery równocześnie z aktywnym łączem.
Osobiscie polecam drugie rozwiązanie - może najwyższy koszt, ale komfort
nie z tej ziemi ;-). Tak właśnie mam i mogę podłączyć praktycznie tyle
komputerów ile chcę - przewodowo 4, a bezprzewodowo - bez ograniczeń.
Taki sprzęcik kosztuje ok 200 - 250 zł i wstawia się go w miejsce
dotychczasowego modemu, bo sam jest modemem.
pozdrawiam
robercikus

3. Data: 2007-04-20 13:20:39

Od: "LECH DUBROWSKI" <3...@3...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Dawa" <d...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> Czy mogę podłączyć dwa komputery do jednego modemu ? Dodam jeszcze że mam

Rownorzednie, czy jeden z nich ma byc serwerem?

W obu przypadkach obydwa musza miec karty sieciowe

Jesli rownorzednie to zalatw sobie Livebox TP

A jak ten z modemem to serwer, wystarczy ze ma Windows XP, a ten drugi do
niego kablem sieciowym, ale wtedy obydwa musza miec karty sieciowe

Leszek

4. Data: 2007-04-20 18:42:38

Od: "Dawa" <d...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "robercikus" <r...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> sprzęcik kosztuje ok 200 - 250 zł i wstawia się go w miejsce
> dotychczasowego modemu, bo sam jest modemem.

W takim razie mam jeszcze jedno pytanie, czy ktos ma bezprzewodowy
Internet ? Chciałabym dowiesięć czy działa bez zakucen i ile kosztuje ?

5. Data: 2007-04-20 19:07:01

Od: "Dawa" <d...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "LECH DUBROWSKI" <3...@3...com.pl> napisał w wiadomości

> [...]
>
> A jak ten z modemem to serwer, wystarczy ze ma Windows XP, a ten drugi do
> niego kablem sieciowym, ale wtedy obydwa musza miec karty sieciowe

Chcę mieć w swoim pokoju kompa. a siostra w swoim. Może bym sobie załatwiła
bezprzewodowy, tylko nie wiem czy będę mieć połączenie o każdej porze dnia i
nocy, czy pogoda nie będzie mieć wpływu na połączenie ?
pozdrawiam
Dawa

6. Data: 2007-04-20 19:15:53

Od: robercikus <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jeżeli masz neostradę, to bezprzewodowy Internet nie jest problemem.
Możesz 'wziąć' z tepsy liveboxa i wtedy coś dopłacasz co miesiąc, albo -
jak wyżej pisałem - kupujesz router adsl z bezprzewodową komunikacją i
stosujesz go zamiast modemu. W takim przypadku koszty są identyczne jak
gdybyś korzystała z normalnego modemu. Do tego trzeba oczywiście mieć
komputer wyposażony w bezprzewodową sieciówkę. O ile nowe laptopy w
zasadzie wszystkie mają wifi, o tyle do stacjonarnego kompa trzeba sobie
dokupić i to jest znowu wydatek rzędu kilkudziesięcie zł, może nawet
koło stówki.
Ja mam dwa komputery - laptopa i stacjonarny - i Internet u mnie działa
fantastycznie. Nie ma żadnych zakłuceń, a obydwie maszyny pracują na
wifi. Wprawdzie nie mam netu z tepsy, tylko z netii, ale wcześniej
miałem z tepsy i nie było żadnych problemów w związku z bezprzewodowym
łączem, a odpadły kable, które zresztą dzieciaki mi szarpały za fotelami
;-). W porywach na moim łączu wisiały trzy kompy i też nie było
problemu. Polecam to rozwiązanie.

pozdrawiam
robercikus

7. Data: 2007-04-20 20:13:00

Od: "Dawa" <d...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Wielkie dzięki za informacje
pozbawiam

8. Data: 2007-04-21 10:06:57

Od: "LECH DUBROWSKI" <3...@3...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Chcę mieć w swoim pokoju kompa. a siostra w swoim. Może bym sobie
> załatwiła bezprzewodowy, tylko nie wiem czy będę mieć połączenie o każdej
> porze dnia i nocy, czy pogoda nie będzie mieć wpływu na połączenie ?

W zestawie Livebox jest modem tez modem bezprzewodowy o zasiegu do 10 m,
ktory podlacza sie do gniazda usb 2.0 komputera stojacacego w innym pokoju
niz komputer z podlaczonym liveboxem.

Leszek

9. Data: 2007-04-21 15:01:42

Od: Krzysztof Piotrowski <k...@k...kalisz.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dawa napisał(a):

[tnij]

> [...]
> bezprzewodowy, tylko nie wiem czy będę mieć połączenie o każdej porze dnia i
> nocy, czy pogoda nie będzie mieć wpływu na połączenie ?

Sieć bezprzewodowa to jest to ! To nie tylko brak problemu z kablami
(jak pisał jeden 'przedpiśca'), ale także pełna swoboda. Mieszkam w
b.małej miejscowości i z czterema kolegami dzielimy łącze. Promień
kilkudzieśięciu metrów i daje rade.

Co jakiś czas przyjeżdża do mnie szwagier i on wtedy na laptopie w
każdym pomieszczeniu 'ma net.'

Piszę o tym dlatego, że o ile chłopaki 'pokupili' sobie anteny
kierunkowe Yagi (12dB) to w domu jest bez.(i w obrębie - podwórko mam duże)
Oczywiście pogoda ma znaczenie (wszak to fale) - jednak skoro to kwestia
tylko kilku metrów to nie sądzę aby był jakiś większy problem.

Jakbyś miała jakieś inne pytania to pisz śmiało (jak będę wiedział - to
odpowiem chętnie)

Pozdrawiam serdecznie
Krzysztof P.

Urzedy nieprzyjazne psom przewodnikom
Wymiana Dowodów Osobistych , zwolnienie z opłat
Płatne miejsca parkingowe dla ON pod marketami
odszkodowanie w PZU ŻYCIE
Dofinansowanie do komputera z PCPR