pytanie- dot.porodu

1. Data: 2001-12-04 15:35:31

Temat: pytanie- dot.porodu
Od: "Beata" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

Jestem studentką. Mam pytanie:
1. W piśmiennictwie jest napisane, że II faza porodu u wieloródki powinna
trwać 10-30 min ( Prof Klimek), 15 min (Atlas Porodow i Zabiegow
Polozniczych). Czy czas trwania II okresu porodu 1 h jest dopuszczalnym
okresem? Czy 1h jest to przedłużona II faza porodu?

Bardzo prosze o pomoc.
Dziekuje
Paulina

2. Data: 2001-12-04 17:18:01

Temat: Re: pytanie- dot.porodu
Od: "Tichy" <t...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

wedlug najnowszego pisarskiego (poloznictwo i ginekologia)
czas trwania porodu u wielorodki (II okresu )15 - 45 minut
u Pschyremla ( Poloznictwo praktyczne i operacje poloznicze)
II okres 1/2 - 1 h
pozdrawiam Tichy
wiec mysle ze to nie jest jeszcze przedluzony porod ale nie jestem
ginekologiem

3. Data: 2001-12-05 17:59:23

Od: "Mateusz Ciecierski" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Beata <b...@p...onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:736P7.1246911$P...@n...chello.at...
> [...]
> Polozniczych). Czy czas trwania II okresu porodu 1 h jest dopuszczalnym
> okresem? Czy 1h jest to przedłużona II faza porodu?

To wszystko zależy,chociażby od tego czy rodząca jest wieloródką,czy
pierworódką.
Przedziały czasowe które podałaś ,hm są ciekawe.Odpowiadając ściśle na Twoje
pytanie,trzeba powiedzieć ,że czas trwania II okresu porodu 1 godzinę jest
dopuszczalny,ba niektóre podręczniki piszą o dopuszczalnym czasie trwania
tego okresu nawet 2 godziny,ale jako czynny ,choć dosyć młody położnik muszę
powiedzieć ,że już czas 1 godziny wymaga przeanalizowania sytuacji
położniczej.Z praktyki wynika jedno-polożnictwa nie da się ująć w sztywne
ramy.
Pozdrawiam Mateusz

4. Data: 2001-12-05 23:40:55

Od: "WALDIM" <w...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Polozniczych). Czy czas trwania II okresu porodu 1 h jest dopuszczalnym
> okresem? Czy 1h jest to przedłużona II faza porodu?

Czasy ktore podajesz najprawdopodobniej sa to srednie czasy trwania (choc i
tak wydaja mi sie nieco abstrakcyjne)
II okres porodu nie powinien trwac dluzej niz 2 godziny niezaleznie od tego
czy pacjentka jest wielorodka czy pierwiastka... przedluzajacy sie powyzej 2
godzin II okres porodu jest wskazaniem do zabiegowego ukonczenia porodu
(najczesciej CC) tak przynajmniej ucze swoich studentow... takie sa opcje w
mojej Katedrze (II WL AM W-wa)
chcialbym zobaczyc pacjentki z 10 minutowymi II okresami...
a tak na marginesie Pani studentko... wydaje mi sie ze zrodlem wiedzy na
temat przedmiotu w razie watpliwosci powinien byc profesor i jego asystenci
a nie grupa dyskusyjna... ;))))
a do tego jesli zrodlem jest Klimek to czyzby Gdanska AM? ;)))

i oczywiscie Mateusz slusznie napisal, ze medycyny nie da sie ujac we wzory
i ramy... drugi okres porodu to okres wymagajacy szczegolnego nadzoru i
uwagi... wiecej uwagi trzeba poswiecic pacjentce i KTG niz zegarkowi...

WaldiM

http://www.antykoncepcja.pl
http://www.londyn.org

testosteron