pytanie o nawóz płynny BIOPON

1. Data: 2004-05-18 20:46:49

Temat: pytanie o nawóz płynny BIOPON
Od: Aisza <a...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Czy ktoś go stosował do sukulentów, albo do kaktusów. Kupiłam jakiś czas
temu i mam z nim same problemy. Najpier zauważyłam, że jak zostawię
rozcieńczony nawóz na kilka dni to w butelce pojawia się pleśń. Zaczęłam
więc przygotowywać mniejsze porcje, które zużywałam jednorazowo.
Dzisiaj zauważyłam, że pleśń się rozwija na powierzchni ziemi kwiatków,
ktore zostały tym podlane :(
Pleśń w kwiatkach to chyba niezbyt dobre połącznie. Dobrze, że mogę je
jeszcze przesadzić do nowej ziemi.

Z góry dziękuję za wymianę doświadczeń.
Pozdrawiam,
Aisza

2. Data: 2004-05-18 21:34:46

Temat: Re: pytanie o nawóz płynny BIOPON
Od: "AurorA" <o...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> więc przygotowywać mniejsze porcje, które zużywałam jednorazowo.
> Dzisiaj zauważyłam, że pleśń się rozwija na powierzchni ziemi kwiatków,

Stosuję Biopon do kaktusów od paru lat
i pleśni nigdy nie miałem. nawóz należy rozrabiać
w małych porcjach tuż przed podlaniem.
Jak masz dużo kaktusów jeszcze taniej wyjdzie rozcieńczony
o połowę nawóz do pomidorów. Biopon też go robi.
Może pleśń bierze się z nadmiernego podlewania
(przed podlaniem ziemia musi dokładnie przeschnąć),
albo ziemia jest nieodpowiednia.

Arkadiusz Prażmowski
http://oczko4you.republika.pl/centrum.html

3. Data: 2004-05-19 07:37:00

Od: Aisza <a...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Stosuję Biopon do kaktusów od paru lat
> i pleśni nigdy nie miałem. nawóz należy rozrabiać
> w małych porcjach tuż przed podlaniem.

No i tak dokładnie zrobiłam, bo zostawiony od razu pleśniał i to obficie.

> Może pleśń bierze się z nadmiernego podlewania
> (przed podlaniem ziemia musi dokładnie przeschnąć),
> albo ziemia jest nieodpowiednia.

Nie, nie przelałam swoich kwiatków. :(
Chyba spróbuje nawóz innej firmy :-|

Co to za obrzydlistwo?
palmy mrozoodporne
Ananasy i inne... owoce :-)
azalia-ratunku!!! ostry dyżur poszukiwany
azalia-ratunku