Do Calviego - bambus

1. Data: 2004-05-18 22:00:23

Temat: Do Calviego - bambus
Od: m...@i...pl szukaj wiadomości tego autora

Czy to nie ty pisales kiedys, ze bywasz dosc czesto w Warszawie?
Jak chcesz to jest do wziecia malenki Ph. Aureosulcata Aureocaulis w doniczce:
www.trade.pl/~misio/bambus/IM000752.jpg

Pozdrawiam
Michał

2. Data: 2004-05-19 11:37:05

Temat: Re: Do Calviego - bambus
Od: "calvi" <c...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Czy to nie ty pisales kiedys, ze bywasz dosc czesto w Warszawie?
> Jak chcesz to jest do wziecia malenki Ph. Aureosulcata Aureocaulis w doniczce:
> www.trade.pl/~misio/bambus/IM000752.jpg
Co chcesz za niego?

Strzyże uszami calvi

3. Data: 2004-05-19 14:18:15

Od: m...@i...pl szukaj wiadomości tego autora

> Co chcesz za niego?

Inny bambusik (miales chyba Ph. Nuda i Ph. Viridiglaucescens) jak bedziesz mial
do oddania.
Moze w postaci klacza pobranego nastepnej wiosny?

> Strzyże uszami calvi
Pozdrowionka
Michal

4. Data: 2004-05-19 18:58:35

Od: "calvi" <c...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

Michał napisał:
> Inny bambusik (miales chyba Ph. Nuda i Ph. Viridiglaucescens) jak bedziesz
mial
> do oddania.
> Moze w postaci klacza pobranego nastepnej wiosny?

Jak tyko będzie coś z tego, jak najbardziej.
Natomias ustąpię miejsta innym chętnym, z rozpędu dopatrzyłem
się Ph. vivax aureocaulis:)), aureosulcatę mam, więc może
ktoś inny niech skorzysta?

Pozdrawiam calvi

5. Data: 2004-05-19 19:55:29

Od: m...@i...pl szukaj wiadomości tego autora

> Jak tyko będzie coś z tego, jak najbardziej.
> Natomias ustąpię miejsta innym chętnym, z rozpędu dopatrzyłem
> się Ph. vivax aureocaulis:)), aureosulcatę mam, więc może
> ktoś inny niech skorzysta?

Nie ma sprawy, Bpjea, _hehehe, kto tam jeszcze byl z bambusiarzy?
Tylko te doniczke niekoniecznie bym chcial poczta wysylac, moze ktos bywa w
Warszawie, jakis znajomy?
Ph. Vivax Aur. jak na razie stoi bez nowych kielkow i bez lisci. Ale ja jestem
cierpliwy i czekam. A dwa metry dalej zielony vivax ma 5 nowych kielkow (choc
stare zdzbla chyba sa do wyciecia).
Proby rozmnazania podejme pewnie na wiosne bo klacza pobrane jesienia wciaz nie
kielkuja (ale sa zywe i maja zawiazki - wiem bo nie wytrzymalem i podgladalem).

> Pozdrawiam calvi

Pozdrawiam
Michal

6. Data: 2004-05-19 21:47:38

Od: s...@s...pl (Tadeusz Smal) szukaj wiadomości tego autora

7. Data: 2004-05-20 05:16:48

Od: m...@i...pl szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> :)
> jak pamietam nie jeszcze Ph bisseti
> w zamian moglbym uszczknac ze swojego jakas niewielka sadzoneczke

OK, chetnie poczekam na bissetiego lub jeszcze chetniej na spectabilisa ale
sadzonke pobierz prosze nastepnej wiosny, teraz nie jest dobry czas na te
operacje.

> swoja droga ten moj Ph.bisseti nie jest jeszcze w formie
> zimowalem go w domu

Bisseti to podobno wyjatkowy twardziel, moze lepiej do gruntu z nim bo w domu
raczej nie bedzie sie dobrze rozwijal.

> mam tez odsadzone w doniczkach
> Fargesia nitida
> Fargesia murieliae "Jumbo'
> ale jak pamietam niezbyt je sobie cenisz

Jakies dwie fargesie mam ale wole poczekac na spectabilisa lub bissetiego.

> a co masz przeciwko poczcie
> ?
> wystarczy odpowiedni karton
> doniczke usztywnic
> i jesli paczka nadana przed 25 to juz nastepnego dnia jest u Ciebie

Paczka dosc ciezka i spora i nie bardzo wiem jak w prosty sposob zabezpieczyc
sie przed odwroceniem jej "do gory nogami", zeby bryla korzeniowa nie wypadla i
nie zmasakrowala roslinki. Ale jesli nie bywasz w W-wie to pewnie trzeba bedzie
poglowkowac i jednak wyslac.

> ja juz nie bede nigdy dzielil bambusow jesienia
> :(
> mam sporo trupkow do reanimacji po ubieglorocznym
> wrzesniowym dzieleniu

Podobno marzec jest w sam raz na podzial i pobieranie klaczy i zdaje sie, ze
tak rzeczywiscie jest.

> z pozdrowieniami i usmiechami
> _hehehe

Pozdrawiam
Michal

8. Data: 2004-05-20 07:27:53

Od: "calvi" <c...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

Michał napisał:
> Paczka dosc ciezka i spora i nie bardzo wiem jak w prosty sposob zabezpieczyc
> sie przed odwroceniem jej "do gory nogami", zeby bryla korzeniowa nie wypadla
i nie zmasakrowala roslinki.

Ja robię to tak, że przycinam kartonowe wieczko przykrywające i dociskające
ziemię w doniczce - z otworami na łodygi, uzupełniam czymś pomiędzy
ziemią a wieczkiem - żeby przycisnąć ziemię i obklejam to taśmą,
doniczkę wkładam ciasno do paczki, wokół jej przy dnie upycham jakieś
papierzyska, a od góry - na wypadek odwrócenia paczki
- mocuję jakieś wsporniki przyciskające krawędzie doniczki,
żeby nie "wyskoczyła" ze swojego miejsca - np. słupki kartonowe
przywiązane drutem przebitym poprzez słupki i ścianki paczki.
Ważne jest, żeby zapobiec poruszeniu podłoża w doniczce,
kiedyś zmarnowałem sadzonkę przenosząc skrzynkę o wiotkich ściankach,
widocznie uszkodziłem przy tym korzenie, bo sadzonka obumarła.

Pozdrawiam wyczerpująco calvi

9. Data: 2004-05-20 07:48:21

Od: s...@s...pl (Tadeusz Smal) szukaj wiadomości tego autora

> OK, chetnie poczekam na bissetiego lub jeszcze chetniej na spectabilisa
ale
> sadzonke pobierz prosze nastepnej wiosny, teraz nie jest dobry czas na te
> operacje.
:)
P. bisseti jest wiekszy i juz w doniczce probowal uciekac
P.a.spectabilis to malenka sadzoneczka
:)
uszczknac z niej dopiero bedzie mozna za rok albo dwa
i pierwsza sadzoneczka jest dla Calviego
:)

> Bisseti to podobno wyjatkowy twardziel, moze lepiej do gruntu z nim bo w
domu
> raczej nie bedzie sie dobrze rozwijal.
:)
dotarl do mnie w grudniu
piekny krzaczor w 5 l doniczce
:)
podpedzilem go w domu przez zime
a sparzyl sie na sloncu po wysadzeniu do gruntu
:)
padly mlode liscie
te ktore wyrosly na nim u mnie
:(

> Jakies dwie fargesie mam ale wole poczekac na spectabilisa lub bissetiego.
:)
nie probowales ich oznaczyc
?
mi sie podobaja
hehe
jako poznaniakowi podoba mi sie ich dyscyplina
nie rozlaza sie po okolicy
a na optyke
tez nie mozna im nic zarzucic
:)
mam jeszcze nieogrodzona swojaa ponderoze
okoliczne wioskowe burki upodobaly sobie moje Fargesie
i przychodza sie odlewac na nie
:(

> [...]
wypadla i
> nie zmasakrowala roslinki. Ale jesli nie bywasz w W-wie to pewnie trzeba
ja osobiscie nie bywam
mam coprawda znajomych tm pracujacych
i zjedzajacych na weekendy do domu
ale nie na tyle bliskich abym smil ich o to prosic
:)
jak rozumie sadzonka jest niezbyt wielka
czyli razem z doniczka kilkadziesit cm
:)
ziemia aby sie nie wysypala
przy pojedynczych lozach gore wypelninej po brzegi doniczki
przykrwam tektura ( z otworami na lozy )
i oklejam szeroka tasma
:)
doniczke uszczelniam
w pionie listewka wetknieta doniczke
przycieta na wysokosc kartony
:)
w poziomie doniczke usztywniam kawalkami styropianu
tygodniowo wysylam po kilka paczek z bambusami
tylko raz zdarzylo sie
ze byla peknieta doniczka i polamana listewka usztywniajaca
ale paczka szla jeden dzien i bambusikowi nic sie nie stalo
:)
nota bene
byl to najbardziej pechowy kierunek na Krakow
nie tylko z moich doswiadczen wynika
na tym kierunku najwiecej "dzieje" sie z paczkami

> Podobno marzec jest w sam raz na podzial i pobieranie klaczy i zdaje sie,
ze
> tak rzeczywiscie jest.
:)
wlasnie wczoraj sie nad tym zastanawialem
przygladajac sie najbardziej wystawionej na wiatr F.nitida
:)
po ubieglotygodniowych przymrozkach (do minus 4)
wydaje mi sie
ze najmlodsze
juz tegoroczne na nich listki ucierpialy (??????)
bo na tych ciut bardziej oslonietych nie ma zadnych oznak
:))
reasumujac
moge uszcznaknac sadzonke z P. bissetie i podeslac ja Tobie
:)
napisz tylko jakiej wysokosci jest Twoja sadzoneczka
i jak wielka bedziesz mial doniczke
a wykorzystasz ten karton wraz z listewkami i sturopianem
do odeslania mi tej sadzonki
:)
to najbardziej optymalny i najmniej klopotliwy dla Ciebie uklad
:)

10. Data: 2004-05-20 09:28:56

Od: m...@i...pl szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> :)
> uszczknac z niej dopiero bedzie mozna za rok albo dwa
> i pierwsza sadzoneczka jest dla Calviego

OK, skoro bisseti jest juz ekspansywny to chetnie wezme a swoja droga zapisuje
sie w kolejke do spectabilisa (a czy ty nie miales Ph. Bambusoides?).

> padly mlode liscie
> te ktore wyrosly na nim u mnie

Nic mu nie bedzie.

> :)
> nie probowales ich oznaczyc
> ?

Troche male jeszcze, jak podrosna to sie okresli (o wlasnych silach lub z
pomoca innych bambusiarzy).

> jako poznaniakowi podoba mi sie ich dyscyplina
> nie rozlaza sie po okolicy
> a na optyke
> tez nie mozna im nic zarzucic
> :)

A czy ja im cos zarzucam? tylko, ze ja chce miec taki troche luzniejszy gaj a
do tego potrzebne sa Phyllostachysy.

> [...]
> przycieta na wysokosc kartony
> :)
> w poziomie doniczke usztywniam kawalkami styropianu

to jest ten PROSTY sposob? ;-)

> [...]
> do odeslania mi tej sadzonki
> :)
> to najbardziej optymalny i najmniej klopotliwy dla Ciebie uklad

Bez przesady! Az taki dupowaty nie jestem, jakos sobie z tym pakowaniem
poradze. Podaj mi mailem adres.

A Bissetiego jesli chcesz skubac teraz to OK ale zostaw go u siebie na
kwarantannie dwa lub trzy tygodnie, zeby sie sadzonka umocnila przed wysylka.

> z pozdrowieniami i usmiechami
> _hehehe

Pozdrowionka
Michal

pytanie o nawóz płynny BIOPON
Co to za obrzydlistwo?
palmy mrozoodporne
Ananasy i inne... owoce :-)
azalia-ratunku!!! ostry dyżur poszukiwany