Re: Do Calviego - bambus

From: m...@i...pl
Newsgroups: pl.rec.ogrody
Subject: Re: Do Calviego - bambus
Date: 20 May 2004 07:16:48 +0200

> ja bardzo chetnie przygarnalbym tego Ph. aureosulcata aureocaulis
> mam juz malenka Ph. s aureosulcata spectabilis
> :)
> jak pamietam nie jeszcze Ph bisseti
> w zamian moglbym uszczknac ze swojego jakas niewielka sadzoneczke

OK, chetnie poczekam na bissetiego lub jeszcze chetniej na spectabilisa ale
sadzonke pobierz prosze nastepnej wiosny, teraz nie jest dobry czas na te
operacje.

> swoja droga ten moj Ph.bisseti nie jest jeszcze w formie
> zimowalem go w domu

Bisseti to podobno wyjatkowy twardziel, moze lepiej do gruntu z nim bo w domu
raczej nie bedzie sie dobrze rozwijal.

> mam tez odsadzone w doniczkach
> Fargesia nitida
> Fargesia murieliae "Jumbo'
> ale jak pamietam niezbyt je sobie cenisz

Jakies dwie fargesie mam ale wole poczekac na spectabilisa lub bissetiego.

> a co masz przeciwko poczcie
> ?
> wystarczy odpowiedni karton
> doniczke usztywnic
> i jesli paczka nadana przed 25 to juz nastepnego dnia jest u Ciebie

Paczka dosc ciezka i spora i nie bardzo wiem jak w prosty sposob zabezpieczyc
sie przed odwroceniem jej "do gory nogami", zeby bryla korzeniowa nie wypadla i
nie zmasakrowala roslinki. Ale jesli nie bywasz w W-wie to pewnie trzeba bedzie
poglowkowac i jednak wyslac.

> ja juz nie bede nigdy dzielil bambusow jesienia
> :(
> mam sporo trupkow do reanimacji po ubieglorocznym
> wrzesniowym dzieleniu

Podobno marzec jest w sam raz na podzial i pobieranie klaczy i zdaje sie, ze
tak rzeczywiscie jest.

> z pozdrowieniami i usmiechami
> _hehehe

Pozdrawiam