Re: Do Calviego - bambus

From: m...@i...pl
Newsgroups: pl.rec.ogrody
Subject: Re: Do Calviego - bambus
Date: 20 May 2004 11:28:56 +0200

> P. bisseti jest wiekszy i juz w doniczce probowal uciekac
> P.a.spectabilis to malenka sadzoneczka
> :)
> uszczknac z niej dopiero bedzie mozna za rok albo dwa
> i pierwsza sadzoneczka jest dla Calviego
> :)

OK, skoro bisseti jest juz ekspansywny to chetnie wezme a swoja droga zapisuje
sie w kolejke do spectabilisa (a czy ty nie miales Ph. Bambusoides?).

> padly mlode liscie
> te ktore wyrosly na nim u mnie

Nic mu nie bedzie.

> :)
> nie probowales ich oznaczyc
> ?

Troche male jeszcze, jak podrosna to sie okresli (o wlasnych silach lub z
pomoca innych bambusiarzy).

> jako poznaniakowi podoba mi sie ich dyscyplina
> nie rozlaza sie po okolicy
> a na optyke
> tez nie mozna im nic zarzucic
> :)

A czy ja im cos zarzucam? tylko, ze ja chce miec taki troche luzniejszy gaj a
do tego potrzebne sa Phyllostachysy.

> ziemia aby sie nie wysypala
> przy pojedynczych lozach gore wypelninej po brzegi doniczki
> przykrwam tektura ( z otworami na lozy )
> i oklejam szeroka  tasma
> :)
> doniczke uszczelniam
> w pionie listewka wetknieta doniczke
> przycieta na wysokosc kartony
> :)
> w poziomie doniczke usztywniam kawalkami styropianu

to jest ten PROSTY sposob? ;-)

> reasumujac
> moge uszcznaknac  sadzonke z P. bissetie i podeslac ja Tobie
> :)
> napisz tylko jakiej wysokosci jest Twoja sadzoneczka
> i jak wielka bedziesz mial doniczke
> a wykorzystasz ten karton wraz z listewkami i sturopianem
> do odeslania mi tej sadzonki
> :)
> to najbardziej optymalny i najmniej klopotliwy dla Ciebie uklad

Bez przesady! Az taki dupowaty nie jestem, jakos sobie z tym pakowaniem
poradze. Podaj mi mailem adres.

A Bissetiego jesli chcesz skubac teraz to OK ale zostaw go u siebie na
kwarantannie dwa lub trzy tygodnie, zeby sie sadzonka umocnila przed wysylka.

> z pozdrowieniami i usmiechami
> _hehehe

Pozdrowionka
Michal