tulipanowiec(?), problem

1. Data: 2004-05-18 23:35:55

Temat: tulipanowiec(?), problem
Od: "Moon" <r...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Moja matka kupiła kiedyś coś, co nazwała "trójklapkiem" - podejrzewam, że
może to tulipanowiec.
Miało pięknie kwitnąć i w ogóle.
Ale nie kwitnie już 4 rok, jest krzaczorem bez wyrazu i mam wielką ochotę to
wyrwać w diabły.
Czemu to nie kwitnie? W żaden sposób. Ma tylko liście. Przecież nawet
chwaściory "jakoś" kwitną, a to nic.
Jakaś porada?

moon

2. Data: 2004-05-19 06:35:31

Temat: Re: tulipanowiec(?), problem
Od: "magda" <mag-l@spam_wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Moon" <r...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> wyrwać w diabły.
> Czemu to nie kwitnie? W żaden sposób. Ma tylko liście. Przecież nawet

Nie wiem czy o to chodzi, ale z trojklapkiem kojarzy mi sie tylko migdalek
trojklapowy. Ten faktycznie kwitnie pieknie wczesna wiosna.
Moze nie kwitnie, bo ma za malo slonca albo nie przycinasz go?
A tulipanowiec, to cos mi sie wydaje, ze jest duzym drzewem.
Magda

3. Data: 2004-05-19 07:40:24

Od: Beata Mateuszczyk <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Moon wrote:
> [...]
> Miało pięknie kwitnąć i w ogóle.
> Ale nie kwitnie już 4 rok, jest krzaczorem bez wyrazu i mam wielką ochotę to

No i jeszcze przez jakieś 6 lat nie zakwitnie. Tulipanowce kwitną w
wieku kilkunastu lat. Cierpliwości życzę.

Pozdrawiam
Bea

4. Data: 2004-05-19 10:54:47

Temat: Re: migdalek, problem
Od: "Moon" <r...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

magda wrote:

> Nie wiem czy o to chodzi, ale z trojklapkiem kojarzy mi sie tylko
> migdalek trojklapowy.

oo... to będzie chyba migdałek raczej.
przycinałem go i nic. Po prostu wypuszcza listki i tyle z niego uciechy...

Ten faktycznie kwitnie pieknie wczesna wiosna.
> Moze nie kwitnie, bo ma za malo slonca albo nie przycinasz go?

Słońca też ma dużo...
Jakiś dziwny jest.
Może jakiegoś minerału mu brakuje?

moon

5. Data: 2004-05-19 11:10:26

Od: Marta Góra <m...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Moon napisał:

> oo... to będzie chyba migdałek raczej.
> przycinałem go i nic. Po prostu wypuszcza listki i tyle z niego uciechy...

Zależy kiedy go przycinałeś.
Bo jak latem albo jesienią to kwiatów raczej nie doczekasz.

Pozdrawiam
Marta

6. Data: 2004-05-19 12:20:53

Od: "Moon" <r...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Marta Góra wrote:

> Zależy kiedy go przycinałeś.
> Bo jak latem albo jesienią to kwiatów raczej nie doczekasz.

wczesną jesienią... no tak.
dzięki za info - w tym roku zostawię go w spokoju i zobaczymy.

ale... tak nawiasem mówiąc, to nie jest zbyt urodziwa roślina;)

moon

7. Data: 2004-05-19 12:32:31

Od: "Jerzy Oreszczuk" <o...@g...SKASUJ-TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

Moon <r...@w...pl> napisał(a):

> [...]
> przycinałem go i nic. Po prostu wypuszcza listki i tyle z niego uciechy...
>
> Ten faktycznie kwitnie pieknie wczesna wiosna.

Witam
Może to miał być migdałek, ale się z niego mirabelka zrobiła? :(
Wesoło pozdrawiam
JO

8. Data: 2004-05-19 12:36:50

Od: JotHa <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Moon napisał:

> oo... to będzie chyba migdałek raczej.
> przycinałem go i nic. Po prostu wypuszcza listki i tyle z niego uciechy...
>
> Ten faktycznie kwitnie pieknie wczesna wiosna.

Tutaj http://www.acubenes.net/inne/galeria%2003_04_04/inde
x3.html jest
kilka fotek mego migdalka - kwitnie, jak widac i na bardzo mlodych
pedach. Przycinam latem i jak widac na brak kwiatow nie narzekam.

To napewno migdalek ?

Pozdrawiam
Asia

9. Data: 2004-05-19 12:43:21

Od: Marta Góra <m...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Moon napisał:

> ale... tak nawiasem mówiąc, to nie jest zbyt urodziwa roślina;)

No zależy co się komu podoba:-)
Duży kwitnący krzew robi wrażenie.
Niestety kwitną krótko.

Sprzedam Ci pomysł (nie mój, chyba Basi Kulesz) na ożywienie migdałka -
posadź pod nim powojnik, ale taki który kwitnie latem.

Pozdrawiam
Marta

10. Data: 2004-05-19 13:52:54

Od: "Dirko" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:c8fefu$m0b$1@atlantis.news.tpi.pl Moon
<r...@w...pl> napisał(a):

> oo... to będzie chyba migdałek raczej.
> przycinałem go i nic. Po prostu wypuszcza listki i tyle z niego
> [...]
Hejka. Brakuje, tylko komu? ;-) Migdałka, klejnot każdego ogrodu
należy posadzic w zacisznym lecz słonecznym miejscu w żyznej i dość
wilgotnej glebie a na zimę zrobić kopczyk nad korzeniami oraz owinąć
krzew. Przycinać należy właśnie teraz natychmiast po przekwitnięciu.
Pozdrawiam tnąco Ja...cki
P.S. Wiśnie też krótko kwitną, co nie przeszkadza w tym, że Japończycy
okres ten traktują, jak święto narodowe. :-)

Do Calviego - bambus
pytanie o nawóz płynny BIOPON
Co to za obrzydlistwo?
palmy mrozoodporne