ratunku-oponki

1. Data: 2002-10-01 16:59:07

Temat: ratunku-oponki
Od: "Kropelka" <k...@n...serwery.pl> szukaj wiadomości tego autora

Zrobilam ciasto na oponki wg przepisu wygrzebanego z googlow:OPONKI
Składniki:
4-5 jajek
1/2 kg twarogu
1 szkl. cukru
1/2 kg mąki
1 łyżka sody oczyszczonej
1 łyżeczka proszku do pieczenia
1 łyżeczka soli

Wykonanie:
Ze wszystkich składników ugnieść ciasto.
Rozwałkować, wycinać szklanką koła, a w nich małe kółka (najlepiej
kieliszkiem). Gdyby ciasto za bardzo się kleiło, to dodać mąki. Piec na
głębokim tłuszczu (najlepiej na oleju).

Tu jest napisane zeby rowalkowac. Ale to cos jest baardzo rzadkie i o
walkowaniu nie ma mowy. Dalam tlusty ser moze to dlatego... jak to teraz
naprawic?
Dodawac wiece maki??? Oponki chyba w podstawowce robilam wiec malo pamietam
jak ciasto ma wygladac.
Prosze o pomoc
Kropelka

1. Data: 2002-10-01 21:58:51

Temat: Re: ratunku-oponki
Od: "Wkn" <w...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Kropelka" <k...@n...serwery.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> naprawic?
> Dodawac wiece maki??? Oponki chyba w podstawowce robilam wiec malo

eeeee. ja tam nie wiem, jak już robię to według tego:
15 dag półtłustego albo chudego twarogu
7 dag cukru
cukier waniliowy
6 łyżek mleka
6 łyżek oleju
szczypta soli
30 dag mąki pszennej
2 płaskie łyżeczki proszku do pieczenia
olej do smażenia
cukier puder
Zrobienie ciasta zajmuje 5 minut, potem tylko usmażyć i gotowe. A robi się
je tak:
Twaróg utrzeć z cukrem, mlekiem, olejem i szczyptą soli. Dodać mąkę z
proszkiem i zagnieść gładkie ciasto. Raczej nie dawajcie więcej mąki niż 30
dag, bo ciastka mogą byc za twarde, dajcie tyle, żeby się ładnie zagniotło.
Rozwałkować na grubość około 1,5 cm. Szklaneczką o średnicy około 5-6 cm
wycinać kółka, a następnie pośrodku każdego wykrawać kieliszeczkiem małą
dziurkę. I tak aż do wykorzystania całego ciasta.
W rondelku rozgrzać tyle oleju, żeby donaty były całe zanurzone, wkładać
ciastka i smażyć na niewielkim ogniu z każdej strony po 2 minuty na złoty
kolor.
(Jeśli tłuszcz będzie zbyt gorący szybko ściemnieją i nie dopieką się w
środku).
Gotowe pączki osączyć z tłuszczu na papierowym ręczniku, ułożyć na talerzu i
posypać cukrem pudrem.
Najsmaczniejsze są świeżutkie.

Można też polać je lukrem z 15 dag cukru pudru

wkn

1. Data: 2002-10-02 06:55:35

Od: "Kropelka" <k...@n...serwery.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Wkn" <w...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
> posypać cukrem pudrem.
> Najsmaczniejsze są świeżutkie.
>
> Można też polać je lukrem z 15 dag cukru pudru

Dziekuje;)
Jak narazie mam pol domu oponek . Wyszlo tego cholernie duzo. Cala wieeeelka
taca i dwa duze taleze wszystko upchane na maxa... a ja i tak podjadalam
podczas pieczenia.
A najtrudniejsze dla mnie bylo to wgniecenie maki w ciasto. Cholernie ciezko
sie to robilo. Albo ja mam malo sily w rekach w co watpie bo spora kobita ze
mnie hehehe.
Za jakis czas jak mi znowu przyjdzie ochota na oponki wyprobuje twoj
przepis. Narazie moj luby stwierdzil ze wolalby chrusty hehehe....
Bo sie zastanawialam czy zrobic mu chrusty czy oponki...
No i nie trafilam
Kropelka

1. Data: 2002-10-02 07:26:06

Od: Mich <M...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

Wkn wrote:

> [...]
> posypać cukrem pudrem.
> Najsmaczniejsze są świeżutkie.
>
> Można też polać je lukrem z 15 dag cukru pudru

Moja mama do ciasta dodawała kieliszeczek wódki/spirytusu
coby nie nasiąkały tłuszczem. Też tak robicie?

Pozdrawiam,
Mich'ata

1. Data: 2002-10-02 09:00:31

Od: "Wkn" <w...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Mich" <M...@c...pl> napisał w wiadomości

> Moja mama do ciasta dodawała kieliszeczek wódki/spirytusu
> coby nie nasiąkały tłuszczem. Też tak robicie?
>
> Pozdrawiam,
> Mich'ata

szczegolnie przy chrustach i faworkach

wkn

1. Data: 2002-10-03 10:21:33

Od: "Anna G." <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Moja mama do ciasta dodawała kieliszeczek wódki/spirytusu
> coby nie nasiąkały tłuszczem. Też tak robicie?

Też, spirytus cały wyparuje i praktycznie go nie czuc, a rosną ładniej i sa
mniej "oleiste"
pozdrawiam
Anka

--
"- A możliwe, że pani wiadomość posiada. O ta osoba, morderca. Pani musi
umysłowa robota wykonać, mnogo, wielkie mrowie. Zaprawdę na pamięć waszą

musaka ?
?? a ja o canelloni
SPAGETTI
Jak ugotowac zupe?