roślinka do pokoju.

31. Data: 2007-01-04 16:48:21

Temat: Re: roślinka do pokoju.
Od: "z...@o...pl" <z...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

On Thu, 04 Jan 2007 10:56:36 +0100
aniai <aniai_usun_to@i_to_tez.o2.pl> wrote:

> Sępolia

I to też jest piękne! nie wiem teraz co wybrać, ale w przyszłym tygodniu cos kupię :)
Pozdrawiam :)
Marcin :)

32. Data: 2007-01-04 16:58:47

Od: Dobranoc <a...@a...art.pl> szukaj wiadomości tego autora

z...@o...pl wrote:

> I to też jest piękne! nie wiem teraz co wybrać, ale w przyszłym tygodniu cos kupię
:)

Sępolie nie nadają się do ciemnego pokoju. Nie zakwitną i będą się wyciągać.

Pozdrawiam
Baśka

33. Data: 2007-01-04 17:05:39

Od: "Basia Kulesz" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik <z...@o...pl> napisał w wiadomości
On Wed, 3 Jan 2007 16:52:17 +0100
"Basia Kulesz" <b...@i...pl> wrote:

> A jak bardzo cieniste miejsce?

Na ścianie metr od okna skierowanego na wschód, latem czesto zasłonietego
przez roletę z powodu upałów, klimat i nasłonecznienie typowe dla Mazur

Kliwia:) Skrzydłokwiaty, które już były polecane i ewentualnie anturia.

Pozdrawiam, Basia.

--
http://tabaza.sapijaszko.net/

34. Data: 2007-01-04 17:09:49

Od: Dobranoc <a...@a...art.pl> szukaj wiadomości tego autora

z...@o...pl wrote:

> Piękne! Begonia Rex wydaje mi się pomimo braku kwiatów piękniejsza :) Chyba się
skuszę przeczytam jeszcze kolejne mejle. Dziękuję.

Begonie, a zwłaszcza Rex mają spore wymagania. Żeby dobrze wygladały,
muszą przebywać w powietrzu o sporej wilgotności, przy centralnym
ogrzewaniu to dość trudne do zapewnienia. Rexy i tak są ozdobne głównie
z liści. Ozdobne z kwiatów są mieszance elatior o mniejszych wymaganiach.

Jeśli to ma być coś na ścianę to może lepiej coś zwisającego - np
Philodendron erubescens lub jakieś Syngonium (mam go pod sufitem w
pokoju z żaluzjami pionowymi od strony północnej). Niestety, nie kwtiną
ale i tak są bardzo ozdobne liściowo.

Pozdrawiam
Baśka

35. Data: 2007-01-04 17:13:47

Od: "Basia Kulesz" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Dobranoc" <a...@a...art.pl> napisał w wiadomości
> [...]

> Philodendron erubescens lub jakieś Syngonium (mam go pod sufitem w
> pokoju z żaluzjami pionowymi od strony północnej). Niestety, nie kwtiną

Inspiracja...jeśli w sumie niedaleko od okna, i jeśli pytający nie ma
specjalnie wprawy, to może różne trzykrotki kolorowe?

Pozdrawiam, Basia.
--
http://tabaza.sapijaszko.net/

36. Data: 2007-01-04 17:56:09

Od: "ewa" <m...@l...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik <

> Hihihi :)
> ale propozycja wywołała mój uśmiech :)

I taki cel miałam zamiar osiagnąc :))

--
ewa

37. Data: 2007-01-04 18:00:54

Od: "ewa" <m...@l...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Maria Maciąg"
> . Igły gubi z braku
> światła, suchego powietrza i nadmiernego, długotrwałego przesuszenia w
> cieple. Może też od twardej wody. Przyczyny mogą być różne :-).

od trzech miesięcy - ostatnie przesadzenie, bo pęknięta donica się
"rozpękla" do końca stoi przy akwarium, które nie ma pokrywy - storczykom to
miejsce super odpowiada, więc ona na wilgotność nie powinna narzekać.
Nie gubi igieł tylko całe gałązki - i te krótkie i takie całe od pnia.
Dotknęłam przed chwilą jednej takiej i mi w ręku została mimo ze nie była
sucha :(((

--
ewa

38. Data: 2007-01-04 18:09:07

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"ewa" <m...@l...com> wrote in message

> [...]
> Nie gubi igieł tylko całe gałązki - i te krótkie i takie całe od pnia.
> Dotknęłam przed chwilą jednej takiej i mi w ręku została mimo ze nie była

To z powodu kurzu, kup kurzojadki...

39. Data: 2007-01-04 19:22:18

Od: "Jagoda" <b...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> "ewa" <m...@l...com> wrote in message

> To z powodu kurzu, kup kurzojadki...

Właśnie jestem na etapie wyboru odkurzacza.
Sugerujesz że można zrezygnować z jego zakupu ?
A co to są te kurzejadki ???
Pozdrówki - Jagoda

40. Data: 2007-01-04 19:42:09

Od: "Zbigniew Mazur" <f...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dobranoc - Baśka napisała:

> Begonie, a zwłaszcza Rex mają spore wymagania. Żeby dobrze wygladały,
> muszą przebywać w powietrzu o sporej wilgotności, przy centralnym
> ogrzewaniu to dość trudne do zapewnienia.

Może Twoje... :-)
Te egzemplarze, które znam, dobrze rosły przy ekstremalnych warunkach.
Najładniejsza - na lodówce Mińsk (nieźle grzeje), w rogu pomieszczenia.
Następna wysoko na szafkach w kuchni.
Podlewane kiedy sobie o nich przypomniano.
W domu centralne ogrzewanie.

Pozdrawiam wytrzymale, ;-)
Zbyszek

Program do projektowania ogrodów