rozmrazanie w piekarniku elektrycznym

1. Data: 2006-01-10 16:58:32

Temat: rozmrazanie w piekarniku elektrycznym
Od: Darek <a...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

witam, mam pytanie dotyczace wydajnosci podgrzewania/rozmrazania
produktow w piekarniku elektrycznym (zalozmy ze dobrej klasy, z
termoobiegiem itp). Jak rozmrazanie (czasowo) ma sie do rozmrazania w
kuchence mikrofalowej?
Stoje przed wyborem calosciowego wyposazenia do nowej kuchni w nowym
domu i nie wiem czy warto dokupic do piekarnika mikrofale (zabudowa),
czy sam piekarnik wystarczy.
Aktualnie uzywam w starym domu wolnostojacej zdezelowanej mikrofali do
rozmrazania i szybkiego podgrzewania potraw a nie mam znajomych z dobrym
piekarnikiem zebym mogl porownac te funkcje.

Pozdrawiam
Darek

2. Data: 2006-01-10 17:39:55

Temat: Re: rozmrazanie w piekarniku elektrycznym
Od: "Boombastic" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Uzytkownik "Darek" <a...@p...pl> napisal w wiadomosci
> [...]
> Jak rozmrazanie (czasowo) ma sie do rozmrazania w kuchence mikrofalowej?

Kuchenka elektryczna i to jeszcze z termoobiegiem spali ci zewnetrzna czesc
mrozonki, a w srodku bedzie zamrozone. Chyba, ze chcesz na baardzo niskiej
temperaturze dlugo rozmrazac i to zywnosc nie w bryle, tylko w malych
kawalkach.
Generalnie kuchenka mikrofalowa jest lepsza.

3. Data: 2006-01-10 19:44:45

Od: Michal Sobkowski <m...@f...adres.invalid> szukaj wiadomości tego autora

On 1/10/2006 6:39 PM, Boombastic wrote:
> [...]
> kawalkach.
> Generalnie kuchenka mikrofalowa jest lepsza.
Kuchenka mikrofalowa i to jeszcze z regulacją mocy spali ci część
mrożonki, a w część bedzie zamrożona. Chyba, że chcesz na baardzo małej
mocy długo rozmrażać, i to żywność nie w bryle, tylko w małych kawałkach.

Chyba oczywiste jest, że każde z urządzeń trzeba stosować z głową? :-)

Kuchenka mikrofalowa nie jest wcale za dobra do rozmrażania, bo lód (w
przeciwieństwie do wody ciekłej) źle absorbuje promieniowanie
mikrofalowe. Dlatego obszary już rozmrożone rozgrzewają się mocno, a lód
pozostaje niestopiony. Cykl rozmrażania polega więc na krótkim
promieniowaniu i długiej pauzie na wyrównianie temperatur.
Nie przeczę, że możliwe jest szybsze rozmrożenie w mikrofalówce niż w
piekarniku, ale trudniej kontrolować temperaturę. Piekarnik ma tę
zaletę, że nie rozgrzeje niczego mocniej, niż jest nastawiony (np. 40 -
50 st.).

Michał

--
Michał Sobkowski, Poznań
http://www.man.poznan.pl/~msob/

4. Data: 2006-01-10 21:28:47

Od: "Boombastic" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> że nie rozgrzeje niczego mocniej, niż jest nastawiony (np. 40 - 50 st.).

W mrożonkach z reguły nie ma bryły lodu. A nowoczesne kuchenki mikrofalowe
mają odpowiednie układy sterujące. Mój już kilkuletni Whirpool Szósty Zmysł
ma jeden klawisz do rozmrażania, tak więc odpada programowanie mocy i czasu.
Ale oczywiście nie jest to rozwiązanie idealne, potem pozostaje ręczny dobór
parametrów.

PS. Mikrofala nie spiecze zewnętrznej części, może ją jedynie zagotowac na
śmierć :-)

5. Data: 2006-01-11 07:29:01

Od: Michał Sobkowski <m...@f...adres.invalid> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 1/10/2006 10:28 PM, Boombastic napisał(a):
> PS. Mikrofala nie spiecze zewnętrznej części, może ją jedynie zagotowac na
> śmierć :-)

Ale za to wewnętrzną może spalić na węgiel. Wiem co mówię! :-)

Michał

--
Michał Sobkowski, IChB PAN, Poznań
http://www.man.poznan.pl/~msob/

6. Data: 2006-01-11 08:20:03

Od: Marcin Marski <m...@o...pl_BEZTEGO> szukaj wiadomości tego autora

Michal Sobkowski napisał(a):

> [...]
> pozostaje niestopiony. Cykl rozmrażania polega więc na krótkim
> promieniowaniu i długiej pauzie na wyrównianie temperatur.

Teoretyzujesz?
Z praktyki - wszystkie (chyba) mikrofalowki maja tryb pracy
rozmrazanie-defrost. Polega to na tym, ze promieniuja niska moca i
krotko, przerwa na wyr. temp i apiat.
Efekt jest bdb trzeba tylko kontrolowac czas pracy mikrofali.
W piekarniku nie da rady tego zrobic, nawet jesli ustawisz temp jak tu
ktos pisze 40-50 st, bo w tej temp bialko sie juz dawno scielo, wiec z
wierzchu masz ugotowane mieso a w srodku lod.
Promieniowanie mikrofalowe ma wyzsza przenikalnosc niz podczerwone - i
to wszystko.

Pzdr
MM

7. Data: 2006-01-11 10:18:07

Od: Michał Sobkowski <m...@f...adres.invalid> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 1/11/2006 9:20 AM, Marcin Marski napisał(a):

> Michal Sobkowski napisał(a):
> [...] Cykl rozmrażania polega więc na krótkim
^^^^^^^^

> Teoretyzujesz?
> Z praktyki - wszystkie (chyba) mikrofalowki maja tryb pracy
> rozmrazanie-defrost. Polega to na tym, ze promieniuja niska moca i
> krotko, przerwa na wyr. temp i apiat.
Kłopoty z koncentracją? Przecież dokładnie to samo napisałem! :-) Oprócz
tej "niskiej mocy" - AFAIK mikrofalówki domowe nie mają możliwości
modulacji mocy magnetronu.

> Efekt jest bdb trzeba tylko kontrolowac czas pracy mikrofali.
> W piekarniku nie da rady tego zrobic, nawet jesli ustawisz temp jak tu
> ktos pisze 40-50 st,
To ja pisałem, w tym samym poście, dwie linijki niżej! :-)

> bo w tej temp bialko sie juz dawno scielo, wiec z
> wierzchu masz ugotowane mieso a w srodku lod.
Spróbuj uzyskać jajko na twardo trzymając je w 40-50 oC. Albo ugotuj
rosół. :-)

> Promieniowanie mikrofalowe ma wyzsza przenikalnosc niz podczerwone - i
> to wszystko.
Zwłaszcza łatwo przenika przez lód, i to jest problem, bo w ten sposób
nie może go skutecznie rozgrzać.

Powtórzę jednak jeszcze raz: Nie przeczę, że możliwe jest szybsze
rozmrożenie w mikrofalówce niż w piekarniku, ale trudniej kontrolować
temperaturę.
Dlatego czasem lepszy jest piekarnik, a czasem mikrofalówka.

Michał

8. Data: 2006-01-11 10:28:46

Od: Łagoda <lagoda_niespamować@list_niespamować,pl> szukaj wiadomości tego autora

> Z praktyki - wszystkie (chyba) mikrofalowki maja tryb pracy
> rozmrazanie-defrost. Polega to na tym, ze promieniuja niska moca

Obawiam się że się mylisz. "Niższa moc" to tylko rzadsze włączanie. 800W
to grzanie non stop, a 400W to 20sekund grzania 800W i 20s bez grzania.
--
___________________________________________MAT______
__

9. Data: 2006-01-23 10:22:45

Od: Marcin Marski <m...@o...pl_BEZTEGO> szukaj wiadomości tego autora

Łagoda napisał(a):

> Obawiam się że się mylisz. "Niższa moc" to tylko rzadsze włączanie. 800W
> to grzanie non stop, a 400W to 20sekund grzania 800W i 20s bez grzania.

No to sprecyzuje, choc wlasciwie sam nie wiem po co.
Chodzilo mi o ilosc dostarczonej energii w jedn. czasu. - czyli moc.
P=W*s jesli dobrze pamietam.

Pzdr
MM

Prosba