rum -jaki?

1. Data: 2007-04-22 14:52:26

Temat: rum -jaki?
Od: "ja" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Czy ktoś moze mi poradzić jakąś markę rumu ciężkiego.
Jest mnóstwo marek rumu z jamaiki, martyniki i gujany ale nie wiem , który jest
godny polecenia.
Oczywiście nie mam na mysli lekkich rumów typu Bacardi czy Captain Morgan
Cos mocno aromatycznego mnie interesi.

2. Data: 2007-04-22 15:56:36

Temat: Re: rum -jaki?
Od: "Ewa (siostra Ani) N." <n...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

Le dimanche 22 avril 2007 ŕ 16:52:26, dans <4...@n...onet.pl>
vous écriviez :

> [...]
> godny polecenia.
> Oczywiście nie mam na mysli lekkich rumów typu Bacardi czy Captain Morgan

Ciemny Capitain Morgan wcale nie nalezy do lekkich.

Z rumow z Martyniki : St James (ten min. 45%), Clément, Neisson.
Z rumow z Gwadelupy znam tylko jasne (Damoiseau, Bologne).

Najwspanialszym ciemnym rumem ktorego kosztowalam to 10-letni JM z
Martyniki. Ale nie wiem czy w Polsce dostepny - no i bardzo drogi.

Ewcia

--
Niesz
http://www.krolestwa.com

3. Data: 2007-04-22 16:28:01

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"ja" <a...@p...onet.pl> wrote in message
> [...]
> godny polecenia.
> Oczywiście nie mam na mysli lekkich rumów typu Bacardi czy Captain Morgan

Dawniej w Czechach można było kupić esencję rumową 0,5 litra - u nas w
podobnych butelkach sprzedawano płyn do prania "Kokosal"...

4. Data: 2007-04-22 16:33:15

Od: "Aicha" <b...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Panslavista" napisał:

> Dawniej w Czechach można było kupić esencję rumową 0,5 litra - u
> nas w podobnych butelkach sprzedawano płyn do prania "Kokosal"...

Ała! Ostatnio widziałam jakiś płyn spożywczy w butelce podobnej do
płynu K.
A Tuzemsky rules ;))))))))

--
Pozdrawiam - Aicha

5. Data: 2007-04-22 16:37:41

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Aicha" <b...@t...pl> wrote in message

> Ała! Ostatnio widziałam jakiś płyn spożywczy w butelce podobnej do
> płynu K.
> A Tuzemsky rules ;))))))))

Esencję dolewało się do herbaty - do dzisiaj wykrzywia mnie smak
kokosalu który nalałem sobie do kubka i bardzo spragnony pociągnąłem słyszny
łyk - bo 3/4 zniknęło.
Były ekstra womity.

6. Data: 2007-04-22 18:09:08

Od: "beton" <r...@r...neostrada.pl> szukaj wiadomości tego autora

i ty to piles??? jasne ze tak! emerytowany nieporącianinie.
Od dawna dzialasz mi na nerwa ( nie tylko mi) wiec stul pysk i odpocznij a
tak generalnie NTG psie.

7. Data: 2007-04-22 18:17:48

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"beton" <r...@r...neostrada.pl> wrote in message
> i ty to piles??? jasne ze tak! emerytowany nieporącianinie.
> Od dawna dzialasz mi na nerwa ( nie tylko mi) wiec stul pysk i odpocznij a
> tak generalnie NTG psie.

Od psów to ty trzymaj się daleko, koźle mośkowy.

Idzie juhas bez las
Z wytarganą rzyciom
Dziwka idzie za nim
Zesywo mu niciom.

8. Data: 2007-04-22 18:40:53

Od: a...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

> Ciemny Capitain Morgan wcale nie nalezy do lekkich.

chyba jednak to jest lekki rum, przynajmniej taki który ja piłem, to że jest
ciemny to nie znaczy że należy do rumów ciężkich.
Ciemny kolor może wynikać z barwienia karmelem (tak jak w najtańszych
bacardi-odpowidnik polskiej przypalanki-mam tego w domu od metra) albo starzenia
beczkach z drewna j(juz lepiej-np Havana Club Anejo ileś tam lat), ciężkie rumy
moga być też jasne

> [...]
>
> Najwspanialszym ciemnym rumem ktorego kosztowalam to 10-letni JM z
> Martyniki. Ale nie wiem czy w Polsce dostepny - no i bardzo drogi.

o właśnie o to mi chodzi. Mam go w zasięgu zakupu, uważasz ze warto?
Mogę przywieźć do Polski tylko litr trunku i muszę wybrać cu kupić żeby nie
żłować, a jestem tyko 2 dni więc nie spróbuje wszystkich :-)
Dlatego chciałbym oprzeć sie na czyjejs opini co kupić, bo w Polsce to nie do
dostania.

9. Data: 2007-04-22 18:52:46

Od: "Ewa (siostra Ani) N." <n...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

Le dimanche 22 avril 2007 ŕ 20:40:53, dans <4...@n...onet.pl>
vous écriviez :

> [...]
> żłować, a jestem tyko 2 dni więc nie spróbuje wszystkich :-)
> Dlatego chciałbym oprzeć sie na czyjejs opini co kupić, bo w Polsce to nie do

To glosuje na JM oczywiscie. I na bialego Neissona.

A gdzie jestes ? Bo na Karaibach sprzedaja przewaznie tez w malych
butelkach (0,5, 0,2, nawet 0,1 litra) wiec mozesz wzasc kilka
gatunkow.

Ewcia

--
Niesz
http://www.krolestwa.com

10. Data: 2007-04-22 18:54:21

Od: "Ewa (siostra Ani) N." <n...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

Le dimanche 22 avril 2007 ŕ 20:52:46, dans <1213071915$20070422205247@ewcia.kloups>
vous écriviez :

> To glosuje na JM oczywiscie. I na bialego Neissona.

Aha, jeszcze wszystkie Clément sa bardzo przyzwoite - i nie szarpia tak
strasznie po kieszeni...

Ewcia

--
Niesz