Re: rum -jaki?

From: a...@p...onet.pl
Newsgroups: pl.rec.kuchnia
Subject: Re: rum -jaki?
Date: 22 Apr 2007 20:40:53 +0200

> Ciemny Capitain Morgan wcale nie nalezy do lekkich.

chyba jednak to jest lekki rum, przynajmniej taki który ja piłem, to że jest
ciemny to nie znaczy że należy do rumów ciężkich.
Ciemny kolor może wynikać z barwienia karmelem (tak jak w najtańszych
bacardi-odpowidnik polskiej przypalanki-mam tego w domu od metra) albo starzenia
beczkach z drewna j(juz lepiej-np Havana Club Anejo ileś tam lat), ciężkie rumy
moga być też jasne

> Z rumow z Martyniki : St James (ten min. 45%), Clément, Neisson.
> Z rumow z Gwadelupy znam tylko jasne (Damoiseau, Bologne).
>
> Najwspanialszym ciemnym rumem ktorego kosztowalam to 10-letni JM z
> Martyniki. Ale nie wiem czy w Polsce dostepny - no i bardzo drogi.

o właśnie o to mi chodzi. Mam go w zasięgu zakupu, uważasz ze warto?
Mogę przywieźć do Polski tylko litr trunku i muszę wybrać cu kupić żeby nie
żłować, a jestem tyko 2 dni więc nie spróbuje wszystkich :-)
Dlatego chciałbym oprzeć sie na czyjejs opini co kupić, bo w Polsce to nie do
dostania.