rytmika - płatna czy nie ?

1. Data: 2005-04-11 09:18:23

Temat: rytmika - płatna czy nie ?
Od: "Magda M" <magdalena-michalik@[usun to]wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam. Mam pytanie: czy w przedszkolach do których uczęszczaja wasze
pociechy płacisię za rytmikę? Jest to zajęcie obowiązkowe i nie powinno byc
odpłatne. My płacimy 26 zł miesięcznie. Pani dyrektor tłumaczy, że płacimy
dlatego, że w przedszkolu nie ma zatrudnionej na stałe osoby ( wykształconej
w kierunku muzycznym ), która mogłaby prowadzic takie zajęcia. Wielu
rodziców się burzy na taki stan rzeczy i szczerze mówiąc mnie też to wkurza.
Za inne dodatkowe i nieobowiązkowe zajęcia tez płacimy. Poza tym co to nas
obchodzi że przedszkole nie ma takiej osoby na etacie? Piszę to bo znajoma
mi mówiła że przedszkola dostaja jakieś dofinansowanie na poczet własnie
zajęć typu rytmika. Ciekawa jestem jak to wygląda u was i gdzie szukac w
razie czego jakis uregulowań prawnych w tej kwestii ?????
Pozdrawiam
Magda.

2. Data: 2005-04-11 09:37:43

Temat: Re: rytmika - płatna czy nie ?
Od: "Serwis dla kobiet" <d...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Magda M" <magdalena-michalik@[usun to]wp.pl> napisał w
wiadomości news:d3dfic$689$1@nemesis.news.tpi.pl...
> [...]
> zajęć typu rytmika. Ciekawa jestem jak to wygląda u was i gdzie szukac w
> razie czego jakis uregulowań prawnych w tej kwestii ?????

ni odpowiem Ci na pytanie, ale u nas chyba też są płatne. Zastanawia mnie
jedno, jakie wykształcenie mają Panie przedszkolanki, skoro nie mają takich
"uprawnień"
Zdaje się że wykwalifikowane do tego zawodu osoby właśnie takowych rzeczy
się uczą, przynajmniej w szkole specjalistycznej w moim województwie, to kto
w tych przedszkolach uczy, że nie mają podstawowego wyksztłcenia w tym
kierunku?

--
MaZuMi: 5l. 2,5l.
Serwis www.ekobieta.com zaprasza na forum rodzinne

3. Data: 2005-04-11 09:41:40

Od: Eulalka <x...@x...xx> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Magda M napisał:
> Witam. Mam pytanie: czy w przedszkolach do których uczęszczaja wasze
> pociechy płacisię za rytmikę?

U nas sie nie płaci. Płatne ekstra są tańce, gimn.
korekcyjna i angielski.

Eulalka

4. Data: 2005-04-11 12:19:19

Od: Nela Młynarska <n...@W...security.pl> szukaj wiadomości tego autora

On 2005-04-11 11:37:43 +0200, "Serwis dla kobiet" <d...@a...pl> said:

> Zastanawia mnie
> jedno, jakie wykształcenie mają Panie przedszkolanki, skoro nie mają takich
> "uprawnień"

Panie przedszkolanki nie muszą (chyba) umieć grać na pianinie, a jest to bardzo
wskazane w pprzypadku zajęć z rytmiki. Nie zawsze są też na tyle uzdolnione
muzycznie, aby mogły ewentualnie się doszkolić i to robić. Poza tym,
one realizują
(przynajmniej u nas) bogaty program edukacyjno wychowawczy i porządne
poprowadzenie zajęć z rytmiki moim zdaniem byłoby baaardzo trudne do
zrealizowania.

Można oczywiście odwalić tę godzinkę śpiewając piosenki (co i tak
grupie robią),
oraz wykonując proste zajęcia rytmiczne, ale zajęcia z Panią z wykształceniem
muzycznym, która tylko tym się zajmuje, to jednak coś zupełnie innego.

Pozdrawiam,
Nela

5. Data: 2005-04-11 12:45:51

Od: "Serwis dla kobiet" <d...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Nela Młynarska" <n...@W...security.pl> napisał w wiadomości
> [...]
wykształceniem
> muzycznym, która tylko tym się zajmuje, to jednak coś zupełnie innego.

yhmm, ale mi chodzi o to, że u nas jest Studium nauczycielskie i tam uczą
muzyki i plastyki i nauczania razem, nie skończysz tej skzoły jak nie
nauczysz się grać na pianinie, gitarze i flecie i nie zdasz historii sztuki
i innych przedmiotów. To nie jest wtedy normalne wykształcenie muzyczne, to
jest typowa szkoła kształcąca nauczycieli, pedagogów. To mnie dziwi własnie,
że w przedszkolach naciągają, gdy tak naprawdę powinna być kadra
wykształcona...

pozdrawiam serdecznie

6. Data: 2005-04-11 12:56:19

Od: Nela Młynarska <n...@W...security.pl> szukaj wiadomości tego autora

On 2005-04-11 14:45:51 +0200, "Serwis dla kobiet" <d...@a...pl> said:

> [...]
> jest typowa szkoła kształcąca nauczycieli, pedagogów. To mnie dziwi własnie,
> że w przedszkolach naciągają, gdy tak naprawdę powinna być kadra

Wiesz ... u mnie na matematyce też mieliśmy nauki polityczne. Nawet zdałam ;-)
Ale zatrudniając się w szkole w charakterze matematyka nie spodziewałabym się,
że dorzucą mi godzinę zajęć "wychowania obywatelskiego" ;-)

Słowem - ja się cieszę, że muzykę prowadzi Pani, która tylko tym się zajmuje.
A nie ktoś, kto owszem, miał przedmiot na studiach, zaliczył go pośród
.. dziesiątek innych, może nwet nieźle ale nigdy do niego nie wrócił.

Pozdrawiam,
Nela

7. Data: 2005-04-11 13:50:59

Od: pamana <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Witam. Mam pytanie: czy w przedszkolach do których uczęszczaja wasze
> pociechy płacisię za rytmikę? Jest to zajęcie obowiązkowe i nie powinno byc
> odpłatne. My płacimy 26 zł miesięcznie.

no włąsnie obowiązkoe agdybym nie miała kasy ?to co dziecko zostaje w
sali z pania która jest wsciekła bo nie ma pól godziny na kawe?

u nas płatne 60 zł sa semestr ,2 razy w tygodniu.
p.

8. Data: 2005-04-11 13:56:48

Od: "DareK" <d...@T...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam
U nas są płatne - 15 zł za kwartał. Za to religia jest gratis:)

Pozdrawiam
DareK

9. Data: 2005-04-11 14:05:39

Od: "Magda M" <magdalena-michalik@[usun to]wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

No własnie. U nas nic nie jest "gratis" i trochę mnie dziwią kwoty jakie
podajecie (poza kilkoma wyjątkami to są dużo mniejsze pieniądze niż u nas).
26 zł miesięcznie to daje 130 na semestr ( 1 godz w tyg ) - w świetle tego
co piszecie to RACZEJ DUZO. I jak dziecko choruje np. 2 tygodnie to i tak
płacimy 26 zł - jak miesiąc to też 26 zł. Troche mnie to nurtuje.

Pozdrawiam

Magda

10. Data: 2005-04-11 15:22:06

Od: "Serwis dla kobiet" <d...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

> A nie ktoś, kto owszem, miał przedmiot na studiach, zaliczył go pośród
> .. dziesiątek innych, może nwet nieźle ale nigdy do niego nie wrócił.

ale ktoś zmienil reformę tak, że w podstawówce nauczyciel teraz uczy sztuki
a nie muzyi i plastyki osobno. I uczący na nauczyciela mają teraz ciężej i
dzieci wg mnie poszkodowane. Uważam że powinno być osobno, ale skoro ktoś to
wymyślił i kadra się szkoli, naocznie widziałam materiał i z muzyki i z
plastyki nauczycielki ktora studiowała w tej szkole i uczy teaz jednego i
drugiego, więc i przedszkolanki powinny a nie że trzeba za to płacić. Dla
jednych to nie problem, ale ja znam wielu rodziców, zresztą sama jestem
jednym z nich gdzie każde dołożone do przedszkolnego czynszu 10- 30 zł to
majątek. Dlatego poruszyłam ten temat

--
MaZuMi: 5l. 2,5l.
Serwis www.ekobieta.com zaprasza na forum rodzinne
http://ekobieta.com/forum

szkoła promująca zdrowie, a oferta handlowa szkolnego sklepiku
Jan Paweł II
okulista w przedszkolu
kto chciał kasety? [chyba spam?]
Re: Pomocy