shoarme

1. Data: 2003-02-11 07:54:18

Temat: shoarme
Od: Marek Smolinski <m...@h...chem.uni.torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam !

Poszukuje orginalnego przepisu na Shoarme.
Na grupie byly swojego czasu przepisy, ale to byly chyba modyfikacje.
Odsylajacych do archiwum grzecznie informuje, ze wiem co to google :)

MarekS.

_________________
Marek J. Smolinski E-mail: M...@C...UNI.TORUN.PL
OFFICE: NICHOLAS COPERNICUS UNIVERSITY DEPT. OF CHEMISTRY
Gagarina 7/112 87-100 TORUN POLAND PHONE NO. (+48) (056) 6114505
FAX NO. (+48) (056) 6542477
_________________

1. Data: 2003-02-11 09:12:20

Temat: Re: shoarme
Od: Waldemar Krzok <w...@u...fu-berlin.de> szukaj wiadomości tego autora

Marek Smolinski:
> Witam !
>
> Poszukuje orginalnego przepisu na Shoarme.
> Na grupie byly swojego czasu przepisy, ale to byly chyba modyfikacje.
> Odsylajacych do archiwum grzecznie informuje, ze wiem co to google :)

no to fajnie. Bo podawałem przepis oryginalny. Było tam coś o 10km mięsa
w płatach i 5kg mielonego.
Pytanie filozoficzne: jaki przepis uznasz za oryginalny?

Waldek

1. Data: 2003-02-11 09:41:19

Od: A...@e...pl (Adam) szukaj wiadomości tego autora

Dnia pewnego (Tuesday, February 11, 2003 10:12 AM),
osoba znana jako... Waldemar Krzok, wzięła się za pisanie
i oto co z tego wynikło:

> Pytanie filozoficzne: jaki przepis uznasz za oryginalny?

No chyba taki pisany w Jidysz :))

* * * * *
A.

1. Data: 2003-02-11 09:45:29

Od: Marek Smolinski <m...@h...chem.uni.torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

Waldemar Krzok <w...@u...fu-berlin.de> wrote:

> Marek Smolinski:

> no to fajnie. Bo podawałem przepis oryginalny. Było tam coś o 10km mięsa
> w płatach i 5kg mielonego.
> Pytanie filozoficzne: jaki przepis uznasz za oryginalny?

Fakt pytanie filozoficzne, mysle, ze pierwszym przblizeniem
bylby przepis drukowany/elektroniczny pochodzacy z kraju
z ktorego wywodzi sie potrawa.
Zadalem to pytanie poniewaz znalezione przepisy dosc moco
roznily sie od siebie. Zanalazlem ten przepis na (8+8)=16 kg miesa.
Ilosc miesa i przypraw podzielic na 16 ? aby dostac przepis
na 1 kg miesa. Trudno jakos podziele 3 listki laurowe na 16 czesci.
Wezme wage, powaze i bede dzielil :).

MarekS.

_________________

1. Data: 2003-02-11 09:56:31

Od: Waldemar Krzok <w...@u...fu-berlin.de> szukaj wiadomości tego autora

> Fakt pytanie filozoficzne, mysle, ze pierwszym przblizeniem
> bylby przepis drukowany/elektroniczny pochodzacy z kraju
> z ktorego wywodzi sie potrawa.
niestety arabskiego nie kumam.

> [...]
> Ilosc miesa i przypraw podzielic na 16 ? aby dostac przepis
> na 1 kg miesa. Trudno jakos podziele 3 listki laurowe na 16 czesci.

chemikowi powinno się udać. A tak na serio, to popatrz jaki przepis ci
najbardziej pasuje. Przepisy oryginalne są właśnie na duże ilości i zbyt
łatwo skalowalne nie są. Trzeba interpolować i już nie masz oryginału.
Tu jest fajna recepta, tylko niech mi ktoś (np. Ewa Niesz!) powie, co to
poivre de la Jamai"que moulu. Zmielona Jamaikanka?

http://www.canoe.qc.ca/artdevivrecuisinerecettesmama
ndion/shawarma.html

Waldek

1. Data: 2003-02-11 10:51:41

Od: "walkie!" <w...@w...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Waldemar Krzok wrote:

> poivre de la Jamai"que moulu. Zmielona Jamaikanka?
>
> http://www.canoe.qc.ca/artdevivrecuisinerecettesmama
ndion/shawarma.html

> Waldek

poivre to pieprz a jaki to nie wykminie teraz przynajmniej ;)

/ walkie-talkie! GG:411958 \
/ w...@w...net.pl j...@w...net.pl \
/ http://walkie.cegla.art.pl http://lubie.to.pl \
/ Nawet ząb bywa wstawiony! \

1. Data: 2003-02-11 14:20:35

Od: "FeeLCiA" <f...@h...pl> szukaj wiadomości tego autora

ja posiadam przepis na shoare w wersji normalnej, ktory zreszta byl juz raz
podawany na grupie i ktory zostal pomyslnie wyprobowany przez 4 osoby.. jak
chcesz to daj znac..

1. Data: 2003-02-11 14:31:38

Od: m...@c...uni.torun.pl szukaj wiadomości tego autora

FeeLCiA <f...@h...pl> wrote:

> ja posiadam przepis na shoare w wersji normalnej, ktory zreszta byl juz raz
> podawany na grupie i ktory zostal pomyslnie wyprobowany przez 4 osoby.. jak
> chcesz to daj znac..

zrobilem, wyszlo bardzo smaczne, dzieki.

MarekS.

_________________

1. Data: 2003-02-11 18:24:29

Temat: Odp: shoarme
Od: Aleksander Kłosiewicz <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Waldemar Krzok <w...@u...fu-berlin.de> w
wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:3...@u...fu-berlin.de...
. Było tam coś o 10km mięsa
> w płatach i 5kg mielonego.
> Pytanie filozoficzne: jaki przepis uznasz za oryginalny?
> Waldek

Hm... startujesz do Księgi Guinnesa?
pozdr.Alex

1. Data: 2003-02-11 19:02:23

Temat: Re: Odp: shoarme
Od: waldemar z domu <w...@t...de> szukaj wiadomości tego autora

Aleksander Kłosiewicz wrote:

> . Było tam coś o 10km mięsa
>>
> Hm... startujesz do Księgi Guinnesa?

mówisz o ilości? "Prawdziwa" shawarma jest robiona na "patykach" i mniej się
właściwie nie da zrobić. Ale jak się chce, to się da ;-)

Następnym razem robimy dromedara z rożna nadziewanego dyniami.

Waldek

Czy znacie jakis dobry przepis na ślimaki ???
Podudzia kurczece w sosie pieczarkowym
ciasto jogurtowe (długie)
Turystyczne potrawy z grzybów (długie)
polewa czekoladowa