siemie lniane, jak?

1. Data: 2008-12-27 20:35:08

Temat: siemie lniane, jak?
Od: topcat <t...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

mam pytanie dot. siemienia lnianego. Jak sie je przygotowuje do spozycia?
Zalewac wrzatkiem i pic po ostudzeniu?

2. Data: 2008-12-27 20:59:14

Temat: Re: siemie lniane, jak?
Od: biggero <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Zalewac wrzatkiem i pic po ostudzeniu?
Ogólnie rzecz biorąc: tak. Nawet nie musi być takie zimne, byle nie
parzyło.
Chodzi jeszcze o gęstość - w przypadku mielonego 1-1,5 czubatej łyżki
stołowej na szklankę wody 250 ml daje z mojego doświadczenia
wystarczającą ilość substancji kleistych w wodzie, a nie powoduje, że
szklanka jest cała zapchana zmielonym ziarnem.

3. Data: 2008-12-27 21:40:45

Od: tomek wilicki <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

topcat wrote:

> mam pytanie dot. siemienia lnianego. Jak sie je przygotowuje do spozycia?
> Zalewac wrzatkiem i pic po ostudzeniu?

jak na wrzody, zalać całe ziarna wrzątkiem i wypić ten kisiel.

jak na uzupełnienie omega 3 i lignanów, na surowo zmielone, nie
odtłuszczane.

4. Data: 2008-12-27 22:10:37

Od: radek <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

tomek wilicki napisał(a):

> jak na wrzody, zalać całe ziarna wrzątkiem i wypić ten kisiel.
>
> jak na uzupełnienie omega 3 i lignanów, na surowo zmielone, nie
> odtłuszczane.

a mozna po prostu zjesc te ziarna bez mielenia czy parzenia?

radek

5. Data: 2008-12-27 23:56:10

Od: tomek wilicki <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

radek wrote:

> a mozna po prostu zjesc te ziarna bez mielenia czy parzenia?

i bez gryzienia, można, ale niewiele to da - nie strawisz otoczki ziarna
więc nic nie przyswoisz, a śluzu wydzieli się tyle co nic, więc nie spełnią
roli ochronnej.

6. Data: 2008-12-28 12:28:57

Od: radek <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

tomek wilicki napisał(a):

> i bez gryzienia, można, ale niewiele to da - nie strawisz otoczki ziarna
> więc nic nie przyswoisz, a śluzu wydzieli się tyle co nic, więc nie spełnią
> roli ochronnej.

eee no ja gryze te "ziarka", ale nie chce mi sie ich parzyc, mielic,
wiec moje pytanie dotyczylo tego czy gryzienie wystarczy :))

radek

7. Data: 2008-12-28 12:31:23

Od: tomek wilicki <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

radek wrote:

> eee no ja gryze te "ziarka", ale nie chce mi sie ich parzyc, mielic,
> wiec moje pytanie dotyczylo tego czy gryzienie wystarczy :))

Jeśli zjadasz w celu uzupełnienia składników odżywczych, to owszem,
wystarczy. Na wrzody niewiele pomoże :)

Tyle, że sobie strasznie zęby możesz takim czymś pościerać.

8. Data: 2008-12-28 16:44:20

Od: "wt" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> mam pytanie dot. siemienia lnianego. Jak sie je przygotowuje do spozycia?
> Zalewac wrzatkiem i pic po ostudzeniu?
Zmielone ma być, bo inaczej całe ziarna "przelecą". Całą łyżkę na sucho ze
smakiem i popić przegotowaną. Nie trzeba się zmuszać do picia niesmacznej
kici, a efekt w sam raz.

9. Data: 2008-12-28 17:45:47

Od: "Stokrotka" <o...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

> i bez gryzienia, można, ale niewiele to da - nie strawisz otoczki ziarna
> więc nic nie przyswoisz, a śluzu wydzieli się tyle co nic, więc nie
> spełnią
> roli ochronnej.
A do pieczywa dodają całe, niezmielone.
--
Nie jestem medykiem.
(tekst w nowej ortografi: ó->u , ch->h ,rz->ż lub sz, -ii-> -i)

Nasiadówki z kory dębu?.
Ludzie chorzy na serce i spuchnięte paznokcie
technik usług kosmetycznych
Re: Czy można żyć z nieleczoną ziarnicą złośliwą 5,5 roku????
Wzdęcia u noworodka