[sonda] zużycie energii elektrycznej

11. Data: 2010-01-06 15:11:21

Temat: Re: zużycie energii elektrycznej
Od: Kudlaty <p...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On 6 Sty, 14:29, "kris" <k...@p...onet.pl> wrote:
> Użytkownik "Kudlaty" <p...@g...com> napisał w
wiadomościnews:7fa1354a-b893-48a3-8952-296e4a37e2a4@
26g2000yqo.googlegroups.com...
> On 5 Sty, 19:46, " toolpusher" <t...@p...onet.pl> wrote:
>
> >najbardziej pozeraja
> >LCD/plasma - okolo 300 W/h
>
> Plasma 300w/h LCD połowe tego
>
> --
> Pozdrawiam
>
> Krzysiek

Zalezy jak wielki jest LCD. Moji bierze 300 W/h

12. Data: 2010-01-06 15:15:31

Od: Kudlaty <p...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On 6 Sty, 13:43, Moorek <m...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
> nic nie zmieniło
>
> Okazało się że najwięcej  to zużywa telewizja - LCD 42" + N-recorder
> + Kino DVD - jak działa to żre do 400W, w czuwaniu do 38W (jak jestem
> w pracy to żona ogląda - pewnie non stop - radia nie uznaje :-(((
> Już teraz nie pamiętam ile na miesiąc wychodziło - ale te urządzenia
> najwięcej generują u mnie kosztów.
> Jeżeli dzieciaki mają kompy włączone non-stop  to możesz dodać ok 700W
> lub mniej do ciągłego poboru (musiałbyś pomierzyć).
>
> Ogólnie zużycia nie masz potężnie zawyżonego jak na ilość odbiorników

Dlaczego uzywasz Watomierza nie lepiej Amperomierz /zwykly czujnik za
za 10 PLN/. podlaczony w szereg. Wystarczy pomnozyc wartosc Amper x
napiecie w sieci 230 V i mamy ilosc Wat

13. Data: 2010-01-06 15:37:35

Od: GK <g...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

A jakie watomierze używacie?

14. Data: 2010-01-06 15:44:27

Od: "Art" <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

od 01.01.2009 do 31.12.2009 zużyłem 7249 KWh
5 osób przez cały rok, domek jednorodzinny z lat 80, ciepła woda ogrzewana
przepływowymi ogrzewaczami, kuchnia płyta elektryczna, TV LCD 50", trzy
stacjonarne kompy, oświetlenie energooszczędne żarówki.
Zużycie gazu w tym samym czasie wyniosło 2643 metry sześcienne - wyłącznie
do ogrzewania chałupy.

15. Data: 2010-01-06 16:38:44

Od: "Kane" <s...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Plasma 300w/h LCD połowe tego

Chyba na podswietleniu LED. Plazma vs _zwykly_ LCD przy tej samej przekatnej
obrazu biora zwykle podobna ilosc prądu. Nie spotkalem sie z tym by to byla
50% redukcja na korzysc LCD

Kane

16. Data: 2010-01-06 16:43:04

Od: "Kane" <s...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

>Komp włączany tylko jak potrzeba bierze ok 350 Watów
>notebook o dziwo o podobnej klasie procesora - 50 Watów

Co cie dziwi ? :)
Sama karta grafiki dla kompa stacjonarnego taka hmm "lepsza" bierze tyle co
notebook, a nawet i wiecej. Srednia karta do gier to ponad 100W - te
najlepsze to pewnie pod 300W podchodzą (dwa czipy graficzne na jednej
płycie).

Laptop jest z reguly znacznie mniej wydajny bo ogranicza go temperatura oraz
czas dzialania z baterii. Stad wszystko jest slabsze, wolniejsze, bardziej
"energo". Acz 50wat to rzeczywiscie malo (bo jest w tym z reguły 15"
matryca) - nie sprawdzalem zuzycia pradu notebookow, zerkne przy okazji ;)

Kane

17. Data: 2010-01-06 21:23:27

Od: Mamut <c...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Laptop bierze srednio 30W, max 50W przy bardzo jasnej matrycy i duzym
obciązeniu. To 10 razy mniej niz zwykly komp i chocby dlatego warto
sie zastanowic nad zmianą.
To że LCD bierze polowe tego co plazma to bzdura niesamowita. Nowej
generacji plazmy biora może 10-15% wiecej prądu niz odpowiedniki LCD.
Oszczedniejsze sa tv z podswietlaniem LEDowym ale żeby sie zwrocil
koszt zakupu trzeba z 5 lat ich nie wylaczac :)

18. Data: 2010-01-07 09:47:16

Od: Moorek <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

On 6 Sty, 16:15, Kudlaty <p...@g...com> wrote:
> Dlaczego uzywasz Watomierza nie lepiej Amperomierz /zwykly czujnik za
> za 10 PLN/. podlaczony w szereg. Wystarczy pomnozyc wartosc Amper x
> napiecie w sieci 230 V i mamy ilosc Wat

Dlaczego? Bo napięcie waha się nie jest stałe 230V może mieć 220V a i
240V też się zdarza - amperomierzem będziesz miał wielki błąd.
A Watomierz (z lidla) ma też licznik kWh - czyli dokładnie mogę po
okresie pomiarów stwierdzić ile urządzenie pobiera prądu i ile to
będzie kosztowało. W sumie powinienem powiedzieć licznik energii
elektrycznej dogniazdkowy. :-)

19. Data: 2010-01-07 12:21:06

Od: "kris" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Kane" <s...@s...pl> napisał w wiadomości

> Chyba na podswietleniu LED. Plazma vs _zwykly_ LCD przy tej samej
> przekatnej obrazu biora zwykle podobna ilosc prądu. Nie spotkalem sie z
> tym by to byla 50% redukcja na korzysc LCD

Ja mam lcd samsunga i wg tabliczki bierze 170W
Teściu mam plasmę LG i bierze 320W wg tabliczki
37cali oba
Na tej podstawie napisałem wyżej co napisałem
Ale tematu poza tymi dwoma telewizorami nie drążyłem

Krzysiek

20. Data: 2010-01-07 13:21:32

Temat: Re: [sonda] zużycie energii elektrycznej
Od: "Tom&Jerry" <h...@h...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik " toolpusher" <t...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> Witam,
> Zużywam około 400kW energii miesięcznie i wydaje się mi to strasznie dużo.
> Wychodzi 13kW na dzień czyli średnio 0,5kWh. Rodzina 6 osób (3 dzieci) 2
> kompy, pralka zmywarka, router bezprzewodowy, plasma, czajnik elektryczny,
> pompa głębinowa (III faz.), żarówki energooszczędne (choć to chyba ma
> najmniejsze znaczenie). W piecu palę drzewem (pompa załączana temperaturą)
> a cwu gazem. Gaszę zbędne światła. Gdzie szukać oszczędności?

Wszystko OK, ja mam średnio 8kwh na dobę, licznik 1fazowy, przeliczałem i
pożera mi:
komp (1kWh na dobę)
bojler w kuchni (3kWh na dobę)
reszta to gotowanie światło, TV (4kWh)

Osuszanie klimą - jak to działa?
Re: Pilot do bramy - alternatywa
Nowoczesne dekoracje wodne do domu i ogrodu - film
Nowy dach na stary dach
Mocowanie rolety rzymskiej (wewn.) do ramy okna PVC