spis powszechny i telewizornia

1. Data: 2002-05-10 20:55:37

Temat: Re: spis powszechny i telewizornia - WAŻNE!!!
Od: Jacek <g...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Monika_O wrote:

> Użytkownik Marek Wagrodzki <o...@g...cjb.net> w wiadomości do grup
> dyskusyjnych napisał:3cdb8c6a$...@n...home.net.pl...

> rachmistrze

> poprawnie wypełniony formularz. Nie odda - nie zarobi.
> A Ci, którzy olewają to tak na prawdę nie potrzebują jeszcze tak bardzo. :-)
> W pewnej grupie, którą szkoliłam, na początku zapisanych było 41 osób a po
> czterech dniach zostało 15. Dużo bezrobotnych odeszło a zostali Ci, których
> nie przeraziła konieczność wyrejestrowania się a po zakończeniu umowy
> ponownego zarejestowania. To chyba zostali Ci potrzebujący?
> [...]

Ile dostaje rachmistrz za kazdy wypelniony formularz ?
Jeden rachmistrz pisal, ze ma odwiedzic kilka tysiecy mieszkancow.
To chyba zrobi niezla kase.

Jacek

--
Projektowanie optymalnych rozkrojow blachy, skory, szkla, tkanin,
drewna. True Shape Self(EGO) Nesting Technology world-wide.

1. Data: 2002-05-10 21:29:49

Temat: Re: spis powszechny i telewizornia - WA?NE!!!
Od: Jacek <g...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Monika_O wrote:

> [...]
> dyskusyjnych napisał:3...@a...wbc.lublin.pl...

> rachmistrze
> gdzies.

> Wynagrodzenie jest zależne jedynie od wielkości obwodu i prawidłowo
> wypełnionych formularzy.
> Jeśli rachmistrz ma obwód np. 158 mieszkań i 420 mieszkańców i 2
> gospodarstwa rolne to może zarobić:
> 158 * 8zł = 1264zł
> 420 * 2,8zł = 1176 zł
> 2 * 17 zł = 34 zł
> razem brutto ma ok. 2427zł
> roboty od nagłej grypy ale pieniądz też całkiem OK.
Jeden rachmistrz na grupie prawo napisal
"Pod moim nadzorem zostanie spisanych 2500 osób, a w moim
obwodzie 27.000 "

Co to znaczy ze pod nadzorem rachmistrza >?
Czy on tez dostanie od kazdego spisanego 2,8 zl czy 8 zl
2500 x 2,8 czy x 8 zl to sa juz konkretne pieniadze

1. Data: 2002-05-11 15:25:49

Od: misia <b...@y...pl> szukaj wiadomości tego autora

Wiadomość od Bolek (a...@i...pl) dostałam taką:

> Sprobuj mnie przekonac, podaj jakis argument przemawiajacy za tym
> zeby dac sie spisac! Te, z ktorymi spotkalem sie w mediach sa
> bardzo nieprzekonujace...

Spisy powszechne są wykonywane co 10 lat wg zaleceń ONZ, powinny być w
każdym roku kończącym się zerem, ale u nas notorycznie brakuje
pieniędzy. Tak naprawdę są tylko po to, żeby dowiedzieć się w jakim
kraju żyjemy. Ile ludzi mieszka, jakie mają wykształcenie, ilu
wyemigrowało, ilu przybyło, jakie posiadamy dobra (telefony, samochody
itp.) chociaż w tym spisie nie ma tego dużo, bo pozwala określić to
rozwój cywilizacyjny kraju na tle innych państw. Jaki jest procent
ludzi z jakim wykształceniem, zazwyczaj także religia (ale tego nie ma
u nas), narodowość, pierwszy język itp. Żródła utrzymania i ile ich
jest (nie ma pytań o zarobki) i wiemy ilu pracuje na ilu:).
Dzięki temu potem są roczniki statystyczne, demograficzne itp. I
ciekawych rzeczy z nich się można dowiedzieć, na przykład, że w 1998
roku 33% gospodarstw domowych miało zmywarkę:), a 50% samochód. Ale to
szacunki i spis pozwoli te dane zweryfikować.
No ta liczba dzieci i plany dotyczące ich, życie w małżeństwie lub
kohabitacie, to wszysko pozwala na ustalenie jakie mamy społeczeństwo i
ewentualne prognozowanie. To są dane do których się wszyscy kiedyś
odwołujemy w takim czy innym celu.
I spis ma za zadanie te dane uaktualnić i zweryfikować dane szacunkowe,
które opierają się na spisie z 1988 roku.
To naprawdę nie ma podtekstu, czysta statystyka. Zupełnie nie rozumiem
tej złości, tu nie ma ukrytych celów.
A taki podatek od telewizorów jest obowiązkowy i już w poprzednim
spisie wyszło, że prawie wszyscy mają. O co ta walka? (Tfu, abonamentem
to nazywają:))
I nie mam ze spisem nic wspólnego, oprócz tego, że mnie spiszą:) Jestem
szalenie ciekawa jego wyników, wezmę sobie wtedy rocznik z 1988 i
popatrzę co się faktycznie w kraju zmieniło. Czy w każdym domu jest
bieżąca woda i kanalizacja, i inne takie:).

--
Pozdrawiam Misia

1. Data: 2002-05-11 17:49:24

Od: Jacek <g...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

misia wrote:

> [...]
> u nas), narodowość, pierwszy język itp. Żródła utrzymania i ile ich
> jest (nie ma pytań o zarobki) i wiemy ilu pracuje na ilu:).

kiedys pracowalem w statystyce,
jezeli znasz tak dobrze standard ONZ to podal linki do tej ankiety
spisowej i ankiet spisowych z innych krajow, Europa, Stany, Kanada,
Azja,
to porownam jakie pytania sa zadawane w jakim kraju.

> [...]
> roku 33% gospodarstw domowych miało zmywarkę:), a 50% samochód. Ale to
> szacunki i spis pozwoli te dane zweryfikować.

Z ta zmywarka to chyba to byl marketing producenta.
I teraz nie ma jej wiecej niz 5% gospodarstw.

> No ta liczba dzieci i plany dotyczące ich, życie w małżeństwie lub
> kohabitacie, to wszysko pozwala na ustalenie jakie mamy społeczeństwo i
> ewentualne prognozowanie.

Wybacz ale pytanie o liczbe dzieci, zycie w malzenstwie to juz narusza
prawa obywatelskie.

To są dane do których się wszyscy kiedyś
> odwołujemy w takim czy innym celu.
Nie wiem o jakich wszystkich mowisz.
Prawdopodobnie do tych informacji nie odwoluje sie wiecej niz 1%
mieszkancow.

> [...]
> które opierają się na spisie z 1988 roku.
> To naprawdę nie ma podtekstu, czysta statystyka. Zupełnie nie rozumiem
Nie opowiadaj banalow.
Skoro dzisiaj rachmistrz z gory wie czy masz ziemie, czy nie, to nie
jest to jedynie statystyka
a glownie baza danych do wykorzystania.

> A taki podatek od telewizorów jest obowiązkowy i już w poprzednim
> spisie wyszło, że prawie wszyscy mają. O co ta walka? (Tfu, abonamentem
> to nazywają:))
Co za bzdury mowisz.
Znam co najmniej 5 osob, ktore wyrzucily telewizor , video , bo nie chca
nic ogladac przez szybe.

> [...]
> popatrzę co się faktycznie w kraju zmieniło. Czy w każdym domu jest
> bieżąca woda i kanalizacja, i inne takie:).

Przeciez zagregowane dane statystyczne nic takiego nie ujawniaja.
A co wiecej, jedynie zaciemniaja stan rzeczywistosci.
Jezeli jeden ma 4 samochody, a drugi jest bezrobotny i nie stac go na
samochod,
to i tak wyjdzie ze srednio przypada po 2 samochody na mieszkanca.

Nie wiem czy wiesz, ale w nowoczesnych badaniach statystycznych
najwazniejsze jest wlasnie to
co jest rozne od sredniej, czyli anty-statystyka, gdyz tak wlasnie
reaguja ludzie na informacje, czyli dyskryminacyjne i na takiej
informacji opiera swoja egzystencje telewizja, radio, prasa.
Gdyby publikowac usrednione informacje, dane, finansowe, gieldowe,
to pewnie prasa by juz dawno zbankrutowala.

Czy mozesz przeslac na grupe formularz spisowy ?
Mam nadzieje ze nie jest tajny i mozna sie z nim zapoznac przez
spotkaniem z rachmistrzem.

Jacek

1. Data: 2002-05-11 20:07:13

Od: misia <b...@y...pl> szukaj wiadomości tego autora

Wiadomość od Jacek (g...@p...onet.pl) dostałam taką:

> Czy mozesz przeslac na grupe formularz spisowy ?
> Mam nadzieje ze nie jest tajny i mozna sie z nim zapoznac przez
> spotkaniem z rachmistrzem.
>
> Jacek

Zaczęłam odpisywać, myślałam: jak to facet w statystyce pracował i
tylko średnią arytmetyczną zna, strony GUSu skąd można ściągnąć już od
kilku miesięcy formularze spisowe nie zna...Hmm, nic to rozpisałam
się... i coś mnie tknęło, patrzę komu odpowiadam... I Expierd jak tyś
mi z filtra znów wylazł!?!

--
Pozdrawiam Misia

1. Data: 2002-05-11 20:43:55

Od: Jacek <g...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

misia wrote:

> [...]
> kilku miesięcy formularze spisowe nie zna...Hmm, nic to rozpisałam
> się... i coś mnie tknęło, patrzę komu odpowiadam... I Expierd jak tyś

Nie gledz Misia i sie nie wymadrzaj.

Ja nie chce ich sciagac, ja chce aby Misia przeslala formularz na grupe.
Misia chyba to potrafi, a moze sie myle ?

Istotne w tej dyskusji Misi o mace sa konkrety, a takimi jest tresc
pytan i albo Misia ten formularz nam podrzuci na grupe, albo dalej
bedzie gledzic o mace.

1. Data: 2002-05-11 21:00:36

Od: Maciek Uhlig <m...@u...edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jacek <g...@p...onet.pl> wrote in

> Ja nie chce ich sciagac, ja chce aby Misia przeslala formularz na
> grupe.

a ja nie chce, zeby Misia ani ktokolwiek inny przesylal formularz na
grupe. jesli jest w www, to niech se wycinek z tektury golfmaster self
ego jacek expert dariusz s..c sciagnie z www.

Maciek

1. Data: 2002-05-11 21:49:57

Od: Jacek <g...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Maciek Uhlig wrote:

> [...]
>
> a ja nie chce, zeby Misia ani ktokolwiek inny przesylal formularz na
> grupe. jesli jest w www, to niech se wycinek z tektury golfmaster self
sluchaj madralinski
ciagnie sie niemerytoryczny watek skladajacy sie z ok. 50 postow
na temat spisu powszechnego
i czas juz na konkrety i podsumowania
ja naprawde nie mam czasu czytac 50 kolejnych postow o mace, z ktorych
nic nie wynika
jedyna droga podsumowania i zakonczenia tego watku jest omowienie pytan
z formularza i tego oczekuje
zatem madralinski nie mow Misi co ma robic, a czego nie ma robic,
bo Ona Kobieta Inteligentna i samodzielnie zadecyduje co ma czynic.
Zamiast pisac o mace sam przeslij ten formularz na grupe w formacie txt.

Omowienie pytan formalarza wynika z poczucia obowiazku obywatelskiego
i swiadomych staran, aby sie przygotowac do spisu tak, aby w mozliwie
krotkim czasie udzielic nalezytych odpowiedzi.

Spisowi podlegaja osoby mlode, starsze, emeryci i zrozumiale jest,
ze wielu nie ma dostepu do internetu.
Zatem to jest jedyna droga, aby pytania z formularza pojawily sie na
usenecie i zostaly omowione tak szczegolowo, aby kazdy mogl udzielac
odpowiedzi poprawnie sformulowanych i zgodnych ze stanem faktycznym.

Obowiazek obywatelski i uczestnictwo w spisie jest wazniejsze od
partykularnych interesow i nic nie wnoszacych dyskusji o mace.

Jezeli przedpiszcza twierdzi ze publiczne dyskutowanie tresci zapisanych
w formularzu spisowym jest zakazane, wymaga zgody GUSu,
istnieja inne nieznane przeszkody, niech je teraz wyjawi.
Interes i dobro spoleczenstwa obywatelskiego wymaga nalezytej ochrony a
przedstawienie i omowienie tresci formularza stanowi realizacje tego
wspolnego interesu spolecznego.
A zatem wszelka krytyke zaproponowanej procedury nalezy uznac za
bezprzedmiotowa i merytorycznie nieuzasadniona.

A teraz merytorycznie.
Oczekuje wyjasnienia mi co oznacza pojecie omawione ponizej w
instrukcji:

W partnerskim modelu rodziny, tam gdzie dochody oby wspolmalzonkow sa
zblizone, trudno jest wylonic
reprezentanta, nazywanego umowie "glowa gospodarstwa domowego".
Z przedstawionej ponizej definicji wynika, ze osoba ta ma "w
przewazajacym stopniu dostarczac dochodu calemu gospodarstwu domowemu".
A co w przypadku, gdy taka osoba, wedlug ponizejszej definicji, nie moze
zostac wyloniona ?

Mysle ze osoby potrafica dyskutowac merytorycznie zechca wyjasnic ten
temat.

Uwaga:
Sciagnalem teraz Wzor wypelniania formularza w formacie pdf i wiekszosc
stron jest czarna.
Czy kazdy tak ma ?
weblink: http://www.stat.gov.pl/nsp/samospis.pdf
Instrukcja do samospisu
http://www.stat.gov.pl/nsp/Instrukcja%20do%20samospi
suNSP.doc

Oczekiwalbym rowniez na komentarz pytania :
Poszukiwanie pracy (pytania 25-27)

Pytanie 25
Aktywne poszukiwanie pracy oznacza konkretne starania poczynione w
okresie od 22 kwietnia do 19 maja 2002 r. w celu znalezienia pracy, tzn.
podjęcie ......

(dlaczego istotny jest okres 22 kwietnia do 19 maja ? )

Pytanie kolejne
Grunty rolne i ich uzytkowanie.
Pytanie 28
Za użytkownika indywidualnego gospodarstwa rolnego (działki rolnej)
uważa się osobę fizyczną lub grupę osób, które faktycznie użytkują
grunty, niezależnie od tego czy są właścicielami, dzierżawcami czy
użytkują je z innego tytułu oraz niezależnie od tego czy grunty te są
zlokalizowane w jednej czy kilku gminach.

z ustawy o podatku rolnym za rolnika uznaje sie dzierzawce, wlasciciela
dzialki rolnej o wielkosci ponad 1 ha. W powyzszym zapytaniu taki
komentarz sie nie pojawia.
Zatem czy powinna odpowiadac osoba uzytkujaca 0,5 ha przeliczeniowego,
fizycznego ?

I dalej.
Pytanie 3 i pytanie 4
Za izbę należy uznawać pomieszczenie w mieszkaniu oddzielone od innych
pomieszczeń stałymi ścianami sięgającymi od podłogi do sufitu, z
bezpośrednim oświetleniem dziennym i o powierzchni nie mniejszej niż 4
m2.

Prawo budowlane definiowalo powierzchnie mieszkalna o okreslonej
wysokosci od podlogi do sufitu.
Czy pytanie uwzglednia izbe o wysokosci 1,5 m -1,80 m ?

"
W każdym gospodarstwie domowym należy wyłonić reprezentanta, nazywanego
umownie „głową gospodarstwa domowego”. Jest to osoba, która w
przeważającym stopniu dostarcza dochodu całemu gospodarstwu domowemu.
Głównym celem wyłonienia „głowy gospodarstwa domowego” jest określenie
stosunku pokrewieństwa do niej wszystkich pozostałych osób, członków
gospodarstwa domowego. Jest to bardzo ważne, ponieważ na podstawie tego
i innych zapisów dokonanych w formularzu osobowym A wyłaniane będą
rodziny.
Głowę gospodarstwa domowego wpisuje się w pierwszym wierszu tabeli na
stronie 02 formularza A (okładki), a w kolejnych wierszach wpisuje się
następne osoby według najbliższego pokrewieństwa, tzn.: małżonka (lub
partnera „głowy”), dzieci nie tworzące odrębnych rodzin, następnie
dzieci tworzące odrębne rodziny wraz z ich dziećmi, rodziców lub teściów
z ich dziećmi, dziadków, rodzeństwo, innych krewnych oraz osoby obce.
Należy wpisać nazwisko, imię, rok urodzenia, określenie stosunku
pokrewieństwa do głowy oraz numer gospodarstwa domowego, w skład którego
dana osoba wchodzi. Numer gospodarstwa należy wpisać także wtedy, gdy w
danym pomieszczeniu jest tylko jedno gospodarstwo domowe.
"

I ostatnie.
Jezeli spis jest dokonywany dla celow statystycznych to jaka role pelnia
dane osobowe w formularzu ?
W trakcie dokonywania analizy statystycznej dane osobowe, z definicji,
powinny byc wylaczone z przetwarzania.

Czy znane sa zatem przyklady spisow z in nych krajow, w ktorych ankieta
spisu powszechnego nie zawiera danych osobowych, a na przyklad kobieta
jest wpisywana jako kobieta, dziecko jako dziecko, maz jako maz,
matka jako matka itp. ?

Czy ktos z grupy jest kompetentny i pracowal np. w ONZ w departamencie
spisow powszechnych i potrafi odpowiedziec na to pytanie ?

Jacek

1. Data: 2002-05-13 10:17:03

Od: "Monika_O" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

RAAANY!
Ale burza się rozpętała!
Jestem pod wrażeniem Twojej dociekliwości.

Ten spis to jest w dużej mierze sprawa umowna.
Głowę gospodarstwa określa się na podstawie oświadczenia respondenta. Jest
wytyczna, którą stosuje się jeśli respondent nie jest w stanie sam tego
określić. Jeśli np. respondent stwierdzi, że głową rodziny jest kobieta,
która nie pracuje i nie ma żadnych dochodów a dysponuje (płaci rachunki,
robi zakupy itp.) środkami, które dostarcza np. mąż to tak zapisuje się i
nie ma co dyskutować. :-)
Zawsze mogą stwierdzić, że oboje są głowami gospodarstwa (no problem) i
wtedy mamy dwa gospodarstwa domowe.

termin 22 kwietnia - 19 maja ... może dlatego że to 4 tygodnie przed
momentem krytycznym spisu?
moment krytyczny to 20 maja godz. 24. Jakiś termin pewnie trzeba było
określić. (a jakiś inny bardziej by Ci się podobał?)

osoba użytkująca 0.5 ha użytków rolnych będzie miała to spisane jaki
działkę rolną na formularzu R2.

co do izby to nie jest w formularzu określona wysokość może dlatego, że
bywają mieszkania o wysokości nr 3.5 m albo więcej (jeśli ktoś zaadaptował
strych o wysokości 5m i ma tam pokoje to też są izby). Jak zwykle spisuje
się to wg. oświadczenia respondenta.

pola, które są białe ciągiem tzn. nie wpisujemy liter (liczb) każdej w
oddzielne pole, nie są sczytywane przez system. Podanie imienia i nazwiska
ma ułatwić połączenie nr. osoby na okładce z osobówkami.
Jeśli mieszka np. głowa rodziny z córką i żona głowy z synem, a do tego
partner córki i ich dziecko oraz siostrzenica żony z mężem to ciężko byłoby
dociec kto jest kto i dlatego podaje się imię i nazwisko - żeby łatwiej było
rozmawiać.

Pozdrawiam :-)
_____________
* Monika_O *

1. Data: 2002-05-13 10:31:16

Od: "Monika_O" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Jacek <g...@p...onet.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:1...@p...katowice.sdi.tpnet.pl.
..
> Monika_O wrote:
>
> Ile dostaje rachmistrz za każdy wypełniony formularz ?
> Jeden rachmistrz pisał, ze ma odwiedzić kilka tysięcy mieszkańców.
> To chyba zrobi niezłą kasę.
>
> Jacek

brutto:
za formularz mieszkaniowy 8 zł
za formularz osobowy 2,8 zł
za formularz rolny 17 zł (lub 11 zł jeśli uproszczony rolny)
za formularz dzietności lub migracji 2 zł.
Jeśli duży obwód to i zarobi i narobi się.
Pozdrawiam
* Monika_O *
>^-_-^<

Lodowka - szerokosc 50cm pilnie potrzebna
Siatka ogrodzeniowa
Tanie usługi geologiczne
Strix
Re: pomierniki ciepła wypararowe/elektroniczne ?