sprężarka do odpowietrzania systemów nawadniających

1. Data: 2007-01-06 17:11:48

Temat: sprężarka do odpowietrzania systemów nawadniających
Od: crex <c...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witajcie!

Jaką polecicie mi sprężarkę do odpowietrzania systemów automatycznego
nawadniania?

zpodrawiam Crex

2. Data: 2007-01-06 19:56:57

Od: JerzyN <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

crex napisał(a):
> Witajcie!
>
> Jaką polecicie mi sprężarkę do odpowietrzania systemów
> automatycznego nawadniania?

A niby co ona ma sprężać?
;-)
pozdr. Jerzy

3. Data: 2007-01-06 20:00:25

Od: "Janusz Czapski" <j...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "JerzyN" <0...@m...pl> napisał w wiadomości

> A niby co ona ma sprężać?
> ;-)
> pozdr. Jerzy
Czytać nie umiesz? Odpowietrzenie. ;-)
Pozdrawiam ;-)
Janusz

4. Data: 2007-01-06 20:08:17

Od: JerzyN <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Janusz Czapski napisał(a):
> Użytkownik "JerzyN" <0...@m...pl> napisał w wiadomości

> Czytać nie umiesz? Odpowietrzenie. ;-)

Toć pytam jakim gazem chce to *odpowietrzanie* uzyskać.
:-)))
pozdr. Jerzy

5. Data: 2007-01-06 20:35:11

Od: Michal Misiurewicz <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

JerzyN wrote:

> A niby co ona ma sprężać?

Dobre pytanie. Jeśli spręży powietrze, które potem wdmuchnie
w system, to go nie odpowietrzy, a zapowietrzy. A więc chyba
ma sprężać wodę. Ale woda jest w zasadzie nieściśliwa...

Pozdrowienia,
Michał

--
Michał Misiurewicz
m...@m...iupui.edu

6. Data: 2007-01-07 11:09:20

Od: crex <c...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Nie odpowietrzania a przedmuchiwania z wody systemów automatycznego
nawadniania, źle wyraziłem się.

7. Data: 2007-01-07 11:15:43

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"crex" <c...@o...pl> wrote in message
> Nie odpowietrzania a przedmuchiwania z wody systemów automatycznego
> nawadniania, źle wyraziłem się.

Jezeli nie używasz bojlerów (do dobijania powietrza do nich) to niewiele
zdziałasz, jeżeli instalacja nie została ułożona z odpowiednimi spadkami
umożliwiającymi grawitacyjne opróżnienie rurociągów, to przedmuchiwanie jest
kosztownym sposobem na pozbycie się wody. Możliwe, ze to "samodziełka" lub
projektant bez wiedzy był.

8. Data: 2007-01-07 12:01:03

Od: crex <c...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> kosztownym sposobem na pozbycie się wody. Możliwe, ze to "samodziełka" lub

Pierwsze słysze, że instalację automatycznego nawadniania układa się ze
spadkami:) Do tego właśnie służy sprężarka, aby nie trzeba było
spuszczać grawiatacyjnie wody:)

9. Data: 2007-01-07 12:19:45

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"crex" <c...@o...pl> wrote in message
> [...]
> Pierwsze słysze, że instalację automatycznego nawadniania układa się ze
> spadkami:) Do tego właśnie służy sprężarka, aby nie trzeba było spuszczać

To zależy od projektanta i katalogowej bazy z armaturą. Są specjalne zawory
do opróżniania takich rurociągów, metoda grawitacyjna nie kosztowna.
Nie dziwi mnie to, że nie słyszałeś, czasem musiałem udowadniać, że mówię
prawdę. Już mi się nie chce.

10. Data: 2007-01-07 14:32:36

Od: Michal Misiurewicz <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

crex wrote:
> Nie odpowietrzania a przedmuchiwania z wody systemów automatycznego
> nawadniania, źle wyraziłem się.

A, to co innego. Ja co roku muszę przed zimą przedmuchać
instalację basenu. Używam do tego silnego odkurzacza. Nie jest
to odkurzacz domowy, ale tzw. Shop-Vac (pogoogluj). Pewnie
w Polsce też coś takiego istnieje.

Pozdrowienia,
Michał

--