stan zapalny po wyrwaniu 8-ki - Czy to normalne - !! Dość pilne !!

1. Data: 2004-02-21 11:54:56

Temat: stan zapalny po wyrwaniu 8-ki - Czy to normalne - !! Dość pilne !!
Od: "jha" <a...@a...com> szukaj wiadomości tego autora

Witam.
Moja przyjaciółka wyrwała 2 dni temu zeba ósemkę dolną. Problem polega na
tym, że ząb prawie nie wyrósł był na równi z dziąsłem i w dodatku jesze
zepsuty. Dentysta skalpelem wyciął całe dziąsło wokół zęba i w końcu go
usunął (trwało to z pół godzinny).
I teraz sednum sprawy.
Pojawił się dość duży obrzęk twarzy, na policzku jest on twardy tak jakby
chciał zaraz pęknąć (strasznie gorący), a część miękka zwisa pod brodą (tak
jakby było to czymś wypełnione)
Zażywa antybiotyk dopiero albo już 3 tabletka wraz z jakimis lekami
przeciwbakteryjnymi (beztlenowce). Do tej pory nie robila okladów (chyba
błąd ?) i wygląda nie naklepiej, ma gorączkę ok 38 stopni.
Lekarz twierdzi, że to normalne i po 3 dniach przejdzie. Ja przyznam jakoś
nie bardzo to widzę i trochę się denerwuje.
Czy mieliście podobne przypadki i faktycznie to tylko tak źle wygląda czy
należy coś z tym zrobić. poradzić się jakiegoś innego chirurga ??
proszę o szybką odpowiedź jeśli ktoś to przechodził lub wie coś na ten
temat.
pozdr.

2. Data: 2004-02-21 16:45:26

Od: "ewa" <e...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "jha" <a...@a...com> napisał w wiadomości

> [...]
> należy coś z tym zrobić. poradzić się jakiegoś innego chirurga ??
> proszę o szybką odpowiedź jeśli ktoś to przechodził lub wie coś na ten

Witaj
Kiedyś miałam dłutowanego zęba, też ósemke, której nawet nie bylo widac spod
dziąsła. Miałam strasznie opuchniety policzek. Przykładałam ciągle lód do
policzka i po około tygodniu został już tylko mały siniaczek, a cały obrzęk
zszedł. Nie wiem jak z gorączką, ale opuchliznę trzeba po prostu przeczekać.
Pozdrawiam
Ewa

3. Data: 2004-02-21 17:50:38

Od: "margo" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ja też miałem dłutowane dwie ósemki, górną i dolną, jeden zabieg trwał 1h a
drugi 1h 30m !!!
Obrzęk przy dolnej utrzymywał się około tygodnia, dziąsło było szyte i
tworzył się krwiak ;-)
Standardowo brałem antybiotyki, koniecznie okłady z lodu aby zapobiec
narastaniu opuchlizny,
okłady robiłem tak gdzieś do 4 dni. ( co też przynosi sporą ulgę ).
Chodziłem do kliniki robić
takie 'drenowanie' zębodołu z krwiaków łącznie z jakimś płukaniem.
Na obniżenie temperatury, przeciwbólowo i przeciwzapalnie brałem Nurofen
forte ( pomagał tak na około 8h ).
Po 4-5 dniach stosowałem Solcoseryl żel stomatologiczny, na miejsce po
wyrwaniu, zawiera jakiś
środek znieczulający oraz jakiś wyciąg z krwi przyśpieszający gojenie ( o
ile dobrze pamiętam ).
Było też płukanie azulanem i szałwią, może też być wyciąg z nagietka.
Po tygodniu mogłem już coś konkretniejszego zjeść, a w miarę pełna ruchomość
szczęki wróciła po 14-dniach.
A całkiem dobrze było gdzieś po 3-4 tygodniach ;-)
Nie łam się .... po dłutowaniu ósemek ... tak się dzieje ;-)

Pozdrowienia
Marcin

4. Data: 2004-02-21 18:38:34

Od: "Wieliczanin" <k...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Witam szanownych grupowiczów !!!!!!

Wszystko zależy od fachowości stomatologa.
Ja nawet nie wiedziałem kiedy mi usunięto ósemkę,
bez żadnego bólu i negatywnych następstw.

Z pozdrowieniami
KJ

5. Data: 2004-02-21 18:48:46

Od: "Ewa" <e...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Wieliczanin" <k...@p...fm> napisał w wiadomości
> Witam szanownych grupowiczów !!!!!!
>
> Wszystko zależy od fachowości stomatologa.
> Ja nawet nie wiedziałem kiedy mi usunięto ósemkę,
> bez żadnego bólu i negatywnych następstw.
Widocznie to była prosta ekstrakcja! Nic tylko Ci pozazdrościć!!!!!!!!!

6. Data: 2004-02-21 20:11:04

Od: "Wieliczanin" <k...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ewa" <e...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> Widocznie to była prosta ekstrakcja! Nic tylko Ci pozazdrościć!!!!!!!!!

lub robił to fachowiec

Z pozdrowieniami
KJ

7. Data: 2004-02-21 20:33:53

Od: "margo" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

To fakt fachowość też się liczy, drugą ósemkę rwał ( trudno jednak nazwać to
rwaniem ) chirurg szczękowy ze sporą praktyką kliniczną. Ząb tkwił
całkowicie w dziąśle, było go widać tylko na pantomogramie, dodatkowo korzeń
tkwił w zatoce no i wrastał ukośnie w kierunku siódemki ;-(.
Ta ekstrakcja przypominała bardziej operację niż zabieg.... łącznie z asystą
pomocniczą.

Tak więc fachowość a i owszem ... ale komplikacja indywidualnego przypadku
to temat podstawowy ...

> lub robił to fachowiec

Przypuszczam że u Ciebie było proste rwanie już wystającej nad dziąsło
ósemki ... a taką ekstrakcję może zrobić po prostu stomatolog i szkoda by
było zaprzęgać chirurga ... masz po prostu dużo szczęścia że natura połowę
zabiegu zrobiła za lekarza ;-)

Marcin

8. Data: 2004-02-22 10:48:09

Od: "jha" <a...@a...com> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> A całkiem dobrze było gdzieś po 3-4 tygodniach ;-)
> Nie łam się .... po dłutowaniu ósemek ... tak się dzieje ;-)

Wielkie dzieki za odpowiedzi !!!!!!!!!!!!!!
Przyznam, że mnie uspokoiliście. Trzeba czekać , czekać i czekać. Cóż
cierpliwość to nie najmocniejsza nasza strona. Zapewne stąd to
zdenerwowanie. Jeszcze raz wszystkim dziękuje za odpopwiedzi.
Pozdr

gdzie we Wroclawiu USG w 3D?
narkoza
wymaz z oka - jak rozszyfrować?