"stare dzieci" w nowych zwiazkach

następny post »
From: "mal-gonia" <z...@o...TNIJ.pl>
Newsgroups: pl.soc.rodzina
Subject: "stare dzieci" w nowych zwiazkach
Date: Wed, 24 Aug 2005 16:41:48 +0200

Witajcie
podczytuje grupe juz od jakiegos czasu, widze ze macie dla siebie duzo
ciepla i madrych rad

postanowilam napisac i poprosic u uwagi bo juz sama nie wiem czy jestem
prewrazliwiona czy rzeczywiscie cos jest nie tak w moim zwiazku
krociutko przedstawie Wam kilka informacji
z Moim TZ jestesmy razem od 2 lat, do tej pory byl to zwiazek na odleglosc
(dzielilo nas 1000 km) od lipca zamieszkalismy razem, a walsciwie w 3, ja z
moja corka (5 l.) i on
Oboje jestesmy po rozwodach, dodam jeszce ze mieszkamy teraz za granica ( ja
wyjechalam z dzieckiem) a moj TZ 2 swoich dzieci ma w Polsce
do tej pory nasze 3-kowe spotkania byly z racji odleglosci raczej krotkie,
ja wyjezdzalam za granice na dluzej sama (wykorzystujac czas kiedy ojciec
mojego dziecka zabieral je na wakacje lub dluze pobyty u niego)
ale do sedna
pierwsze dni, moze z racji ze wszystko bylo takie nowe, i nie ograniczone
czasowo (zawsze towarzyszylo nam widmo rozstan) przebiegaly raczej dobrze,
choc juz wtedy zauwazylam ze TZ unika kontaktow z moja corka, nie daje jej
sie lapac za reke na spacerach, tak manewruje zeby nie dopuscic do zadnego
kontaktu fizycznego tak banalnego jak siedzenie obok siebie na kanapie. Moja
mloda podbiegala do nas gdy sie przytutalismy, wtedy on dretwial i odsuwal
sie sie od nas, zostawiajac dziecko ze mna. Nie bylo to osentacyjne
zachowanie po prostu ja widzialam ze dzieje sie to jakos tak automatycznie u
niego... z kazdym dniem albo ja zaczelam widziec coraz wiecej albo on robil
wiecej unikow....

oczywiscie rozmawialismy na ten temat
nie jestesm matka-kwoka, nie szukam zastepczego ojca dla dziecka, corka ma
bardzo dobry kontakt emocjonalny z ojcem, ustalilysmy podczas powaznych
rozmow (ja, cora i TZ) ze TZ bedzie jej przyjacielem i tak to na poczatku
wygladalo

TZ tlumaczy to tym, ze zostawil swoje dzieci ktore tak bardzo kocha
(rzeczywiscie jego ex robi co moze zeby utrudnic mu kontakty ktore i tak sa
sporadyczne z racji odleglosci, przy kazdej okazji przypominajac mu, ze
dzieci sa teraz emocjonalnymi kalekami i on jest temu winien) i ze on po
prostu mojego dziecka nie lubi (corka jest bardzo ekspresyjnym halasliwym
dzieckiem, pelna temperamentu - z reszta ma to po mamie, jego dzieci sa
ciche, spokojne i tlamszone przez matke terrorystke ale to temat na zupelnie
inny post) . Nie rozumiem.......
znaczy probowalam zrozumiec jego argumenty (mlodsze dziecko jest w wieku
mojej cory)

po 1.5 miesiaca zabralam dziecko i przyjechalysmy do kraju na wakacje....
mloda powiedziala babci ze Mama jej nie kocha, kocha tylko TZ, bo jak ona
sie przytula do TZ to TZ ucieka i przytula tylko mame...logika 5cio latki,
ktora kosztuje mnie teraz nieprzespane noce i mysli czy mam wracac....

kochamy sie z TZ bardzo
wszystkie inne aspekty zycia sa super

ale powolalam do zycia mala istote, ktorej jestem winna bardzo duzo milosci,
troski i uwagi
prez caly czas staralam sie dzielic czas tak zeby zadna ze "stron" nie czula
sie zazdrosna
ale moze ja czegos nie widze?????
a moze trzeba czasu? pewnie macie/znacie podobne sytuacje .....
za tydzien mam wracac i mam coraz wicej watpliwosci czy bookowac moj
openbilet

pozdrawiam
gosia