strach przed psami (dziecko 9lat)

1. Data: 2005-08-28 19:17:46

Temat: strach przed psami (dziecko 9lat)
Od: GosiaH <g...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam

Moje dziecko ma ogromną fobię właściwie dotyczącą większości zwierząt,
ale głównie jednak psów. Strach jest tak ogromny, że w momencie
"zagrożenia" nie zwraca uwagi na otoczenie i boję się, że kiedyś
uciekając przed psem wpadnie pod samochód.
Od około roku jest pod opieką psychologa.
Wiem, że na efekty terpii czekać powinnam chyba dłużej (no, pewnie
domyślacie się, że przy takiej okazji wychodzi, że dziecko ma wiele
innych rzeczy do "wyprostowania". Ogólnie to jestem zadowolona z tych
wizyt. Działają, nie wiem jak, bo to takie nienalacalne, ale działają).

Jednak muszę powiedzieć, że jestem już po prostu zmęczona tym strachem
dziecięcym.
Wiele wizyt odwołujemy, na wiele wyjazdów nie decydujemy się, bo są tam
psy, koty, ba! czasem nawet gęsi czy kury. Ludzie, gospodarze, muszą
zamykać psy, byśmy my mogli tam być. A to, jest męczące dla nich a dla
nas okrutnie krępujące.
Ten strach nie wiadomo skąd się wziął. Nie pamiętamy by kiedykolwiek coś
złego zdarzyło się. Jedynym tropem jest tylko strach przed psami ojca
dziecka. Do dzisiaj, jak tylko może przechodzi na drugą stronę ulicy
widząc dużego psiaka.

Czy jest coś, co możecie doradzić? Jak pomóc dziecku i sobie?
Może jakieś publikacje do poczytania, cośz sieci?
Niby googlam, ale jakoś nieudolnie chyba

--
Pozdrawiam GosiaH

2. Data: 2005-08-28 19:24:30

Temat: Re: strach przed psami (dziecko 9lat)
Od: zielsko <zielsko_p@_wytnij_to_o2.pl> szukaj wiadomości tego autora

GosiaH wrote:

> [...]
> uciekając przed psem wpadnie pod samochód.
> Od około roku jest pod opieką psychologa.

A tak z ciekawości możesz powiedzieć co to za terapia?

--
Paweł Zioło
http://fotozielsko.w.szu.pl/

3. Data: 2005-08-28 19:25:00

Od: p...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

Kupić psa.
Zacząć od chomika bądź rybek.
Skończyć na szczeniaku.

4. Data: 2005-08-28 20:00:25

Od: "Przemysław Dębski" <p...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "GosiaH" <g...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

[ciach]

Sorki, że nie odpowiem Tobie - tylko "prywatę" tu załatwię :)

Ciesielski !! :)
Może rospisałbyś, na czym polega przedstawiony tu problem - w języku:
"neuroscience, hippocampus, neocortex, septum pellucidum, lucid septum,
glutamate receptors, mesolimbic system, dopamine, corpus callosum."
?

Na post po zbóju zaprosił
P.D.

5. Data: 2005-08-28 20:40:20

Od: "Z" <z...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

> Witam
>
> Moje dziecko ma ogromną fobię właściwie dotyczącą większości zwierząt, ale
[...]
> Ten strach nie wiadomo skąd się wziął. Jedynym tropem jest tylko strach
> przed psami ojca dziecka. Do dzisiaj, jak tylko może przechodzi na drugą
> stronę ulicy widząc dużego psiaka.

Jeśli to dziecko to syn, to jest to bardzo dobry trop.

> Czy jest coś, co możecie doradzić?

Wylecz najpierw ojca dziecka!

> Pozdrawiam GosiaH

Pozdrawiam - Zyga.

6. Data: 2005-08-29 23:58:12

Od: " Himera" <h...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

GosiaH <g...@p...onet.pl> napisał(a):

> [...]
> Może jakieś publikacje do poczytania, cośz sieci?
> Niby googlam, ale jakoś nieudolnie chyba

a moze pokazcie dziecku zdjecia malych pieskow w gazecie. moze zakup malego
psiaka by cos dal. moze jakby dziecko oswoilo sie z psem moze wtedy strach
by minal.
pozatym co psycholog radzi?

7. Data: 2005-08-30 12:03:09

Od: Jesus <n...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Himera napisał(a):
> [...]
> psiaka by cos dal. moze jakby dziecko oswoilo sie z psem moze wtedy strach

A może mały owłosiony pajączek na początek?

8. Data: 2005-09-02 08:56:12

Od: GosiaH <g...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

zielsko napisał(a):

> A tak z ciekawości możesz powiedzieć co to za terapia?

pytasz o rodzaj/nazwę? Ja, niestety, z terminologii takiej nic podać nie
mogę, ale mogę zapytać lekarza przy najbliższym spotkaniu.
Z punktu widzenia laika wygląda to tak, że dziecko raz w tygodniu ma
spotkanie z psychologiem, który, jak opowiada dziecko, np rozmawia o
takich sprawach, grają w różne gry, dziecko rysuje/pisze (czasem są
prace domowe. Dla przykładu: albumik ze zdjęciami psów z gazet)

--
Pozdrawiam GosiaH

9. Data: 2005-09-02 09:00:37

Od: GosiaH <g...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

p...@o...pl napisał(a):
> Kupić psa.
> Zacząć od chomika bądź rybek.
> Skończyć na szczeniaku.

Oj, to chyba nie jest dobry pomysł.
I w dodatku przeszliśmy już przez chomika (do mnie należy dbanie o
zwierza, bo dziecko się boi nawet posprzątać klatkę) i kotka (całe
szczęście, że dziecko śpi na antresoli, na którą nie umiał kot wleźć, bo
tak bardzo się go bała, że to był jedyny taki azyl (a moim zdaniem kotek
był nad wyraz spokojny i cudowny).

Myślimy o psie, ale, nie ukrywam, że to jest za duży obowiązek
(musielibyśmy zrezygnować z prowadzonego dotychczas trybu życia - wyjazdy).
Psycholog, dodatkowo, mówi, że właściwie mogłoby być tak, że dziecko
przestałoby się baćtylko tego jednego psa, a reszta dalej objęta byłaby
strachem (tę opinię wyraziło 2 niezależnych psychologów).

--
Pozdrawiam GosiaH

psychologia pracy czy kliniczna?
psp-parkiet
prawo jazdy...
Diabły i Anioły, czyli garść słów o demonologii stosowanej
medytacja