surowka z czerwonej kapusty?

1. Data: 2002-12-03 21:19:37

Temat: Re: surowka z czerwonej kapusty?
Od: Aneta Baran <a...@c...anetek.net> szukaj wiadomości tego autora

Kamas.hw <m...@w...pl> wrote:

> Taką sałatkę robiłem, jak p.Anety Baran jeszcze na świecie nie było
> :-))
Niemożliwe, ludzie tak długo nie żyją ;-))

Poza tym przecież nigdzie nie napisałam, że to ja ją wymyśliłam :-) Taż to
przecież sałatka public domain, tak jak ta z kiszonej kapusty z marchewką i
oliwą :-) Po prostu podałam na nią przepis.

Anetek
.' .. `. Aneta Baran *---* Work: ++41 22 76 74598 A...@c...ch
:`.__.': http://2510053385/~aneta/ *----* Home: a...@a...net
`....' * Anything is good and useful if it is made of chocolate. *

1. Data: 2002-12-03 22:25:19

Od: Jo'Asia <J...@r...art.pl> szukaj wiadomości tego autora

Aneta Baran wystukała w wiadomości <asj759$5ei$2@sunnews.cern.ch>:

> [...]

> przecież sałatka public domain, tak jak ta z kiszonej kapusty z marchewką i
> oliwą :-) Po prostu podałam na nią przepis.

Ale nieprawidłowy! Jeszcze cebula być powinna, a jabłko nie utrzeć tylko w
kosteczkę :P

Jo'Asia

--
__.-=-. Joanna Słupek j...@h...pl .-=-.__
--<()> http://bujold.fantastyka.net/ http://esensja.pl/ <()>--

1. Data: 2002-12-04 07:32:26

Temat: Re: surowka z czerwonej kapusty? - salatka i surowka [P]
Od: "Lilla" <l...@f...krasnik.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ania Wojciechowska" <s...@p...onet.pl> napisała:
> czy moglby mi ktos powiedziec jak zrobic dobra surowke z
> czerwonej,gotowanej kapusty?

Skoro kapusta ma byc gotowana, to nie bedzie juz surowka :)
Mam przepis z Internetu (nie pamietam dokladnie skad, ale na pewno
z jakiejs strony) na wyjatkowo pyszna salatke z czerwonej kapusty.
Juz ja robilam i na pewno zrobie na wigilie; sama nazwa salatki to
sugeruje :)

Wigilijna sałatka z czerwonej kapusty
1 główka (około 1,5 kg) mocno zwartej czerwonej kapusty, 1 duża cebula,
2 średnie kiszone ogórki, 1 średnie jabłko, 1 cytryna lub 3-4 łyżki octu winnego,
3-4 łyżki oliwy lub oleju

Kapustę szatkujemy na drobne paski. Zagotowujemy 2 litry wody, solimy,
wrzucamy kapustę i gotujemy około 10 minut. Odcedzamy, odstawiamy,
żeby przestygła. Cebulę drobno siekamy, ogórek i jabłko ścieramy na grubej tarce.
Dodajemy do kapusty, doprawiamy solą, 1 łyżeczką cukru, octem lub sokiem
z cytryny i oliwą. Dokładnie mieszamy.
Sałatkę możemy przygotować na kilka godzin przed podaniem, musi być jednak
przykryta, żeby nie ciemniała.

A teraz rowniez sprawdzony przeze mnie przepis na bardzo smaczna surowke,
ktory znalazlam na: http://www.kuchnia.3miasto.pl/
Niestety strona nie otwiera sie, wiec nie podam dokladnego adresu.

Aromatyczna surówka

4 szklanki poszatkowanej kapusty /może być 2 białej i 2 czerwonej/,
1/4 szklanki posiekanej zielonej papryki, 1/4 szklanki posiekanego selera,
2 łyżki drobno posiekanej cebuli.

Sos: 1/4 szklanki oleju, 2 łyżeczka cukru, 1 łyżeczka nasion gorczycy, sól, pieprz.
[zamiast gorczycy dalam kminek]

Zmieszać razem kapustę, paprykę, seler i cebulę.
Osobno połączyć wszystkie składniki sosu. Przykryć, dobrze wstrząsnąć.
Dodać do surówki i starannie wymieszać. Chłodzić w lodówce przynajmniej
przez godzinę przed podaniem.

Pozdrawiam
Lilla

1. Data: 2002-12-04 07:44:55

Od: "Kamas.hw" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> przecież sałatka public domain, tak jak ta z kiszonej kapusty z
marchewką i
> oliwą :-) Po prostu podałam na nią przepis.

A ja przecież nie mam do Ciebie pretensji. Ja sobie po prostu
dobrodusznie pokpiwam z zaistniałej sytuacji. Po ostatniej burzy na
temat praw autorskich, autorka postu widocznie aby "na zimne dmuchać"i
nie narazić się na reprymendę napisała to co napisała. Myślę, że w
podobnej sytuacji najbezpieczniej pisać: przepis nadesłany przez "XY"

--

pozdrawiam:-)
Sławomir J. Marusiński (Kamas.hw)

1. Data: 2002-12-04 08:15:40

Od: "Ania Wojciechowska" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Bardzo wszystkim dziekuje za przepisy ,bede je probowac po kolei bo
uwielbiam czerwona kapuste
aha,rzeczywiscie ugotowana kapusta nie jest juz kapusta surowa
pozdrawiam
Ania

1. Data: 2002-12-04 08:50:21

Od: Aneta Baran <a...@c...anetek.net> szukaj wiadomości tego autora

Jo'Asia <J...@r...art.pl> wrote:

> Ale nieprawidłowy! Jeszcze cebula być powinna, a jabłko nie utrzeć tylko w
> kosteczkę :P
Wolę bez cebuli, choć moje obie Mamy ją dodają :-) A jabłko prościej utrzeć
;-)

1. Data: 2002-12-04 09:00:46

Od: Aneta Baran <a...@c...anetek.net> szukaj wiadomości tego autora

Kamas.hw <m...@w...pl> wrote:

> A ja przecież nie mam do Ciebie pretensji. Ja sobie po prostu
> dobrodusznie pokpiwam z zaistniałej sytuacji.
Taż wiem :-) Acz właśnie z powodu ostatniej burzy wolałam wyjaśnić, iż jam
dziecię niewinne ;-)

> [...]
> aby "na zimne dmuchać" i nie narazić się na reprymendę napisała to
> co napisała. Myślę, że w podobnej sytuacji najbezpieczniej pisać:
Zdaje się, że ten akurat przepis to copy&paste z PuszKKKi, a tam jest pole
'autor', natomiast w polu 'nadesłane przez' jest informacja o tym, kto przepis
wklepał do PuszKKKi. Już raz, pamiętam, prostowałam informację, że to nie ja
jestem autorem przepisu na quiche lorraine :-) Może PatryCCCja wprowadzi
jakieś zmiany?

1. Data: 2002-12-04 12:43:47

Od: "dorka" <d...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Lilla" <l...@f...krasnik.pl> napisał w wiadomości

http://www.kuchnia.3miasto.pl/
> Niestety strona nie otwiera sie, wiec nie podam dokladnego adresu.

Z tego adresu nie ma problemu http://www.bytow.pl/kuchnia/index.htm, Art
kiedys podawal.
Pozdrawiam Cie, Lilla.
Dorota

1. Data: 2002-12-04 12:49:27

Od: "Eltra" <z...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Może być z białej, ale kiszonej?

kapusta kiszona.
marchew duża,
jabłko
seler
pieprz, sól, pieprz ziołowy
majonez

Warzywa starte
Mówią, że dobre

Anita

1. Data: 2002-12-04 17:01:42

Od: "rena" <r...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Kamas.hw" <m...@w...pl> napisał w wiadomości
t003.jasien.net...

>Po ostatniej burzy na
> temat praw autorskich, autorka postu widocznie aby "na zimne dmuchać"i
> nie narazić się na reprymendę napisała to co napisała.

nie - jak wklejam z www.puszkkka.vege.pl to podaje autora. inne - mniej
istotne - informacje - wykreslam.

> Myślę, że w
> podobnej sytuacji najbezpieczniej pisać: przepis nadesłany przez "XY"

o, to bardzo dobry pomysl. spytam pat.

zapiekanka z ziemniakow i cykorii
ciasteczka imbirowe
co na śniadanie