ciasteczka imbirowe

1. Data: 2002-12-03 14:17:14

Temat: ciasteczka imbirowe
Od: "wkn" <w...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Szefowa znajomej napaliła się okropnie na te angielskie ciasteczka.
Czy macie jakieś sprawdzone przepisy na nie?
Kryyyyyyyyyysiu, może Ty... :)

z góry dziękuję
Dorota

1. Data: 2002-12-03 14:24:38

Temat: Re: ciasteczka imbirowe
Od: "wkn" <w...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "wkn" <w...@w...pl> napisał w wiadomości
> Szefowa znajomej napaliła się okropnie na te angielskie ciasteczka.
> Czy macie jakieś sprawdzone przepisy na nie?
> Kryyyyyyyyyysiu, może Ty... :)

moga byc nie angielskie, byle imbirowe ;-)))

wkn

1. Data: 2002-12-04 10:24:37

Temat: Re: ciasteczka imbirowe (P)
Od: "Martka" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

w archiwum gazety wyborczej znalazlam takie 2 przepisy autorstwa Michaela
Logozzo:

Ciasteczka imbirowe
Ginger Bread Cookies
angielskie ciasteczka swiateczne

3/4 szkl. maki
1/2 lyzeczki swiezego imbiru
1 szkl. cukru
10 lyzek masla
1/2 lyzeczki skorki cytrynowej

Przesiac make do duzej miski. Wkroic maslo, dodac cukier, starta skorke
cytryny i zmielony swiezy imbir. Calosc wyrobic na jednolite ciasto, cienko
rozwalkowac na omaczonej stolnicy i wycinac ciasteczka o dowolnych
ksztaltach. Ulozyc je na blasze i odstawic na 3 godz. w temp. pokojowej.
Ciasteczka mozna dekorowac ziarnami sezamu, rodzynkami itp. Piec 10-12 min w
piekarniku w temp. 190 st. C.

Ciasteczka imbirowe z migdalami
Ginger Cookies with Almonds

angielskie ciasteczka swiateczne
10 lyzek masla
1/2 lyzeczki skorki cytrynowej
7/8 szkl. maki
2 zoltka
2 lyzki mielonych migdalow
1/2 lyzeczki imbiru
1/2 szkl. cukru pudru
1/2 szkl. calych migdalow

Zmieszac maslo (musi byc miekkie) z cukrem, dodajac kolejno zoltka. Dodac
przesiana make, imbir, skorke cytrynowa i zmielone migdaly. Calosc wyrobic
na ciasto. Rozwalkowac ciasto na stolnicy na grubosc 3-4 mm i wycinac
okragle ciasteczka, ozdabiajac je caly- mi migdalami (bez skorki, zeby ja
zdjac, trzeba sparzyc migdaly wrzatkiem). Ciasteczka ulozyc na blasze tak,
by sie nie dotykaly i odstawic w chlodne miejsce (np. na okno) na 2 godz.
Piec w goracym piekarniku (180 st. C), az sie zezloca (ok. 10 min).

mam ochote zrobic te pierwsze, bo jeszcze nigdy nie dawalam do wypiekow
swiezego imbiru :))

pzdr
marta, co to nie wie sama co w koncu ma na te swieta zrobic

1. Data: 2002-12-04 11:19:02

Od: "Kuleczka" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Byla kiedys wydawana taka seria (zeszyty do wpinania do segregatora) "Coz z
niczego" (mam nadzieje, ze dobrze kojarze tytul) i tam byl przepis na
ciasteczka imbirowe. Jak znajde chwile czasu, to przepisze, ale zbyt szybko
chyba mi sie nie uda. Upomnij sie w okolicach weekendu na priva, moze wtedy
znajde chwilke, zeby odkopac ten segregator :)

--
Magda (Katowice)
k...@p...onet.pl

1. Data: 2002-12-04 11:21:35

Od: "Lilla" <l...@f...krasnik.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "wkn" <w...@w...pl> napisała:
> Szefowa znajomej napaliła się okropnie na te angielskie ciasteczka.
> Czy macie jakieś sprawdzone przepisy na nie?
> Kryyyyyyyyyysiu, może Ty... :)

Swego czasu Magdalena Bassett podawala przepis na takie ciasteczka,
ale nie wiem, czy to sa angielskie, czy nie...

"Czekoladowe ciasteczka imbirowe
200 gr czekolady gorzkiej
250 gr maki
1+1/4 lyzeczki imbiru w proszku
1 lyzeczka cynamonu
1/4 lyzeczki zmielonych gozdzikow
1/4 lyzeczki galki muszkatolowej
1 lyzka kakao
225 gr masla
1 lyzka startego swiezego imbiru
110 gr brazowego cukru
50 ml melasy
1 plaska lyzeczka sody
1+1/2 lyzeczki gotujacej wody60 gr cukru

2 plaskie blachy wylozyc pergaminem. Posiekac czekolade na male kawalki
wielkosci orzechow laskowych.
W sredniej misce polaczyc make, imbir w proszku, cynamon, gozdziki,
galke i kakao.
Mikserem ubic maslo z imbirem przez 4 minuty, dodac brazowy cukier,
melase i ubic 2 minuty. W malej miseczce rozpuscic sode we wrzacej
wodzie. Dodac polowe mieszanki macznej do mieszanki maslanej i ubic.
Dodac rozpuszczona sode, ubic, i pozostala make, ubic. Dodac czekolade,
wymieszac.Wylozyc na plastyk, uklepac w krazek i zawinac calkiem w folie
plastikowa. Wsadzic do lodowki na 2-3 godziny. Rozgrzac piec do
160C/325F. Rolowac ciasto w kulki wielkosci orzecha. Te rolowac w bialym
cukrze, ulorzyc na blasze w odstepach 5 cm. Piec az powierzchnia bedzie
pekac, okolo 13-15 minut. Ostudzic na blasze 5 minut, przelozyc na kratki."

Pozdrawiam
Lilla

1. Data: 2002-12-04 12:07:37

Od: "wkn" <w...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Lilla" <l...@f...krasnik.pl> napisał w wiadomości
> [...]

> Swego czasu Magdalena Bassett podawala przepis na takie ciasteczka,
> ale nie wiem, czy to sa angielskie, czy nie...

dzieki, skoro sa Magdy, to jest szansa, ze szefowej mojej kumpeli jakos
wyjda, bo dobra kucharka to ona podobno nie jest, hihi :)
Jeszcze raz dzieki

Doeora

1. Data: 2002-12-04 12:23:48

Od: "Lilla" <l...@f...krasnik.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "wkn" <w...@w...pl> napisała:
> dzieki, skoro sa Magdy, to jest szansa, ze szefowej mojej kumpeli jakos
> wyjda, bo dobra kucharka to ona podobno nie jest, hihi :)

Pod warunkiem, ze znajdzie melase.

> Doeora

Ladne masz imie od dzisiaj ;-)

Pozdrawiam
Lilla

1. Data: 2002-12-04 12:48:59

Od: "wkn" <w...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Ladne masz imie od dzisiaj ;-)

no tak, paluchy juz nie tak sprawne, jak dawniej ;-P

Doeora

co na śniadanie
Kiszenie burakow na barszcz
chlebek pelnoziarnisty