sygnał RTV w blokach spółdzielczych

From: "krycha" <k...@p...onet.pl>
Newsgroups: pl.rec.dom
Subject: sygnał RTV w blokach spółdzielczych
Date: Thu, 14 Mar 2002 12:16:45 +0100

Witajcie.
Czy ktoś z Was zna (lub ma dostęp) do uregulowań prawnych dotyczących
obowiązku dostarczania sygnału RTV do mieszkań w budynkach wielorodzinnych?

Trochę historii. Kiedyś (dla niektórych w zamierzchłych czasach)
na dachach budynków były instalowane lasy indywidualnych anten
do odbioru sygnału telewizyjnego.
Domy wielorodzinne, budowane po 1968 roku, musiały być już wyposażone
w instalację anten zbiorczych i był zakaz stawiania anten indywidualnych na
dachach.
Administrator budynku był odpowiedzialny za utrzymanie tego urządzenia w
sprawności.
Lokator płacił czynsz, który obejmował wszystkie koszty utrzymania budynku w tym
anten.

O kilku lat spółdzielnie mieszkaniowe "wpuściły na swój teren" instalatorów
"kablówek".
Nie każdy lokator chce mieć kablówkę. Kto chce podpisuję indywidualną umowę na
"kablówkę".
Ci pozostali (np. ja) chcą mieć nadal, to co zapewniać miała antena zbiorcza.

A moja spółdzielnia wpadła na pomysł, aby uwolnić się od odpowiedzialności za
anteny zbiorcze,
przysłała lokatorom pismo, że od .... (tu podana data) spółdzielnia nie pobiera
opłaty za konserwację
anten zbiorczych i nie zajmuje się dostarczaniem sygnału na RTV.
Na dostarczanie sygnału RTV lokator ma podpisać umowę indywidualnie z firmą (tu
podana nazwa),
na dostarczanie tzw. pakietu podstawowego lub na "kablówkę".

Według mnie sygnał podstawowy należy mi się od administratora budynku.
Kogo pytam z innych miejscowości, to tak maja w spółdzielniach .
I co Wy na to?
Pytanie jeszcze - jakie programy powinny być przekazywane w pakiecie
podstawowym?
Pozdrawiam Krycha

begin 666 Krycha.vcf
M0D5'24XZ5D-!4D0-"E9%4E-)3TXZ,BXQ#0I..CM+<GEC:&$-"D9
..DMR>6-H
M80T*14U!24P[4%)%1CM)3E1%4DY%5#IK:W)Y8VAA0'!R:78W+F]
N970N<&P-
B"E)%5CHR,# R,#,Q-%0Q,3$V-#5:#0I%3D0Z5D-!4D0-"@``
`
end