sygnał RTV w blokach spółdzielczych

1. Data: 2002-03-14 11:16:45

Temat: sygnał RTV w blokach spółdzielczych
Od: "krycha" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witajcie.
Czy ktoś z Was zna (lub ma dostęp) do uregulowań prawnych dotyczących
obowiązku dostarczania sygnału RTV do mieszkań w budynkach wielorodzinnych?

Trochę historii. Kiedyś (dla niektórych w zamierzchłych czasach)
na dachach budynków były instalowane lasy indywidualnych anten
do odbioru sygnału telewizyjnego.
Domy wielorodzinne, budowane po 1968 roku, musiały być już wyposażone
w instalację anten zbiorczych i był zakaz stawiania anten indywidualnych na
dachach.
Administrator budynku był odpowiedzialny za utrzymanie tego urządzenia w
sprawności.
Lokator płacił czynsz, który obejmował wszystkie koszty utrzymania budynku w tym
anten.

O kilku lat spółdzielnie mieszkaniowe "wpuściły na swój teren" instalatorów
"kablówek".
Nie każdy lokator chce mieć kablówkę. Kto chce podpisuję indywidualną umowę na
"kablówkę".
Ci pozostali (np. ja) chcą mieć nadal, to co zapewniać miała antena zbiorcza.

A moja spółdzielnia wpadła na pomysł, aby uwolnić się od odpowiedzialności za
anteny zbiorcze,
przysłała lokatorom pismo, że od .... (tu podana data) spółdzielnia nie pobiera
opłaty za konserwację
anten zbiorczych i nie zajmuje się dostarczaniem sygnału na RTV.
Na dostarczanie sygnału RTV lokator ma podpisać umowę indywidualnie z firmą (tu
podana nazwa),
na dostarczanie tzw. pakietu podstawowego lub na "kablówkę".

Według mnie sygnał podstawowy należy mi się od administratora budynku.
Kogo pytam z innych miejscowości, to tak maja w spółdzielniach .
I co Wy na to?
Pytanie jeszcze - jakie programy powinny być przekazywane w pakiecie
podstawowym?
Pozdrawiam Krycha

begin 666 Krycha.vcf
M0D5'24XZ5D-!4D0-"E9%4E-)3TXZ,BXQ#0I..CM+<GEC:&$-"D9
..DMR>6-H
M80T*14U!24P[4%)%1CM)3E1%4DY%5#IK:W)Y8VAA0'!R:78W+F]
N970N<&P-
B"E)%5CHR,# R,#,Q-%0Q,3$V-#5:#0I%3D0Z5D-!4D0-"@``
`
end

1. Data: 2002-03-14 13:45:31

Temat: Re: sygnał RTV w blokach spółdzielczych
Od: "Jarek P." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "krycha" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> Witajcie.
> Czy ktoś z Was zna (lub ma dostęp) do uregulowań prawnych dotyczących
> obowiązku dostarczania sygnału RTV do mieszkań w budynkach
wielorodzinnych?

Prawo telekomunikacyjne Ustawa z dnia 21 lipca 2000 r.(Dz. U. Nr 73, poz.
852 z dnia 6 września 2000 r. wraz z późn. zm.) "Właściciel lub użytkownik
wieczysty nieruchomości nie mogą uniemożliwiać lub utrudniać osobom,
posiadającym tytuł prawny do korzystania z nieruchomości lub jej części,
korzystania z usług telekomunikacyjnych świadczonych użytkownikom przez
operatorów publicznych.".

Pozdrawiam i zycze powodzenia

J.

1. Data: 2002-03-15 10:49:17

Od: Piotr Fonon <f...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

krycha wrote:

> Według mnie sygnał podstawowy należy mi się od administratora budynku.

Według mnie nie. Co to jest sygnał podstawowy? Jeśli administrator nie zapewnia
instalacji zbiorczej, to musi udostępnić możliwość instalacji anten indywidualnych.
Piotr

1. Data: 2002-03-15 11:31:48

Od: Marek Kuchciak <m...@w...home.pl> szukaj wiadomości tego autora

Piotr Fonon:

> Według mnie nie. Co to jest sygnał podstawowy? Jeśli administrator nie
> zapewnia instalacji zbiorczej, to musi udostępnić możliwość instalacji
> anten indywidualnych.

A jeśli administrator zapewnia dostęp do kanałów TV naziemniej poprzez
podstawowy pakiet od komercyjnej TV kablowej (dostępny za niewielką
opłatą tego samego rzędu, co koszt konserwacji gniazdka anteny
zbiorczej), to może zakazać instalacji anten indywidualnych na dachu?

MWK
--
Marek Kuchciak, Wrocław m...@w...home.pl

1. Data: 2002-03-15 13:28:37

Od: "krycha" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Marek Kuchciak" <m...@w...home.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> opłatą tego samego rzędu, co koszt konserwacji gniazdka anteny
> zbiorczej), to może zakazać instalacji anten indywidualnych na dachu?

Nie wolno instalować anten indywidualnych na dachu ! !
Budynek w chwili budowania został wyposażony w instalację anteny zbiorczej.
I w każdym mieszkaniu jest gniazdko RTV.

Przez lata, koszty związane z utrzymanie anteny zbiorczej były składnikiem
czynszu.
I spółdzielnia dbała o jej sprawność (zlecała firmie).
Teraz chce, abym to ja indywidualnie podpisała z firma umowę na dostarczenie
sygnały RTV
napowietrznej. Nie piszę tutaj o sygnale przesyłanym tylko kablem.
Czyli np. 2 tysiące lokatorów podpisać ma indywidualne umowy (2 tys. umów)
na dostarczanie przez specjalistyczną firme dostarczającą sygnał RTV.
Albo tzw. sygnał podstawowy czyli TVP1, TVP2, Polsat czy inne, które się firmie
chce,
bo nie wiem czy jest gdzieś zdefiniowane co to jest "sygnał podstawowy"
czy "pakiet podstawowy".
Albo poszerzony, czyli razem z sygnałem telewizji kablowej za odpowiednio inną
opłatą.

Uważam, że spółdzielnia powinna mnie reprezentować
w zakresie podstawowego sygnału dostarczanego do mieszkań.
Czemu ja te parę groszy mam osobno płacić, a nie w czynszu.
I jaką ja mam siłę aby wynegocjować jakie programy TVP maja być w tym pakiecie
podstawowym.

A jak będzie mi to mało, to podpisze sobie z tą firmą, (której spółdzielnia
udostępniła zasoby spółdzielcze na rozprowadzenie kabla telewizji kablowej)
na telewizję kablową.

I właśnie interesują mnie uregulowania prawne tej sytuacji, aby sprawdzić czy
mam rację.

Pozdrawiam Krycha

1. Data: 2002-03-15 16:08:11

Od: Piotr Fonon <f...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

krycha wrote:

> Nie wolno instalować anten indywidualnych na dachu ! !

A skąd ten zakaz wynika? Rozumiem, że administrator nie gwarantuje już dostępu do
wszystkich niekodowanych programów ogólniedostępnych.

> Budynek w chwili budowania został wyposażony w instalację anteny zbiorczej.
> I w każdym mieszkaniu jest gniazdko RTV.

Jeśli było to 10 lat temu, to taką instalację można już tylko wywalić.

> [...]
> I spółdzielnia dbała o jej sprawność (zlecała firmie).
> Teraz chce, abym to ja indywidualnie podpisała z firma umowę na dostarczenie

Na jedno wychodzi, w czynszu też się płaciło. Teraz ta pozycja powinna znknąć z
czynszu.

> Nie piszę tutaj o sygnale przesyłanym tylko kablem.
> Czyli np. 2 tysiące lokatorów podpisać ma indywidualne umowy (2 tys. umów)
> na dostarczanie przez specjalistyczną firme dostarczającą sygnał RTV.

Czemu nie?

> [...]
> chce,
> bo nie wiem czy jest gdzieś zdefiniowane co to jest "sygnał podstawowy"

To co operator kablówki sobie wymyśli. Pewnie nie będzie wszystkich kanałów TV
naziemnej.

> [...]
> Czemu ja te parę groszy mam osobno płacić, a nie w czynszu.
> I jaką ja mam siłę aby wynegocjować jakie programy TVP maja być w tym pakiecie

Można to zrobić w prosty sposób. Trzeba pójść na zebranie Grupy Członkowskiej w
spółdzielni. Zgłosić wniosek itd.

> [...]
> na telewizję kablową.
>
> I właśnie interesują mnie uregulowania prawne tej sytuacji, aby sprawdzić czy

Nie masz racji, bo skąd spółdzienia ma wiedzieć co chcesz. Ponadto jak jest kilka
różnych firm TV kablowek, to możesz wybrać. Jeśli załatwi to wszystko spółdzielnia,
to ktoś, kto chce być klientem u konkurencji, albo ma antenę na balkonie będzie
płacił dodatkowo za coś co ma z innego źródła. Moim zdaniem twoja spółdzielnia
postąpiła bardzo dobrze, co nie często się trafia. Za monopol kablówki dają niezłe
łapówki. Zazdroszczę Ci!
Piotr

1. Data: 2002-03-16 00:34:03

Od: "Marcin" <s...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Z tego co czytałem to operator kablówki ma obowiązek wprowadzania
programów do swojej oferty wg. klucza określonego przez KRRiT.
W pierwszej kolejności programy TV publicznej tj. TVP1, TVP2, TVP3regionalna
,TVPolonia i tojest PAKIET PODSTAWOWY
w następnej kolejności programy których odbiór jest możliwy z "powietrza"
później programy publiczne zagraniczne np. ZDF. RTL, w dalszej kolejności
reszta programów na które uzyska zgode nadawcy. Co oznacza np. że operator
nie może wpuścić do oferty np. EuroSportu jeśli nie zagwarantuje odbioru np.
TVPolonii
LEO

1. Data: 2002-03-18 09:41:22

Od: "krycha" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
do
> wszystkich niekodowanych programów ogólniedostępnych.

Zakaz wynika z troski o szczelność dach.
Administrator przestał zapewniać jakiegokolwiek sygnału RTV.

(...)

> Na jedno wychodzi, w czynszu też się płaciło. Teraz ta pozycja powinna znknąć
> czynszu.

Dla mnie nie na jedno. Co innego jest jakieś pieniądze płacić razem z innymi
opłatami
dla spóldzielni, a co innego płacić je innej firmie (pamietać i ponosić
dodatkowe koszty przesyłki)

> Czemu nie?
Bo inaczej się traktuj negocjuje warunki i szanuje klijenta złozonego z 2000
tys głosów.
A inaczej pojedyncze 2000 głosów.

(...)

> Można to zrobić w prosty sposób. Trzeba pójść na zebranie Grupy Członkowskiej
> spółdzielni. Zgłosić wniosek itd.

I właśnie w tym celu szukam wiedzy dotyczące istniejacego w tej sorawie prawa,
alu wiedzieć czego mogę wymagać a o co prosić.

> Nie masz racji, bo skąd spółdzienia ma wiedzieć co chcesz. Ponadto jak jest
kilka
> różnych firm TV kablowek, to możesz wybrać.

Wybór mój jest żaden. Albo biorę to co dają, albo się obywam bez.
Nie ma zadnej konkurencji - jest jedna firma do "kablówki"

> [...]
> postąpiła bardzo dobrze, co nie często się trafia. Za monopol kablówki dają

Zazdrościsz mi tego monopolu? I tego że nie mam żadnego wyboru?
Pozdrawiam Krycha.

1. Data: 2002-03-18 22:10:21

Od: Piotr <f...@o...poczta.pl> szukaj wiadomości tego autora

krycha wrote:

> Zakaz wynika z troski o szczelność dach.
> Administrator przestał zapewniać jakiegokolwiek sygnału RTV.

Moim zdaniem, jeśli adm. nie zapewnia sygnału TV, to nie może zakazać instalacji
anten.

> [...]
> opłatami
> dla spóldzielni, a co innego płacić je innej firmie (pamietać i ponosić

Sš różne opodobania. Polecam "zlecenie stałe" - w większości banków (np. PKO BP) bez
prowizji.

> Bo inaczej się traktuj negocjuje warunki i szanuje klijenta złozonego z 2000
> tys głosów.

Raczej gorzej tego zbiorowego - nie ma nic do gadania, łapówkę - pardon, prowizję
bierze zarzšd.

> A inaczej pojedyncze 2000 głosów.

O nie musi zabiegać. Jak się nie podoba - to klient nie kupi.

> I właśnie w tym celu szukam wiedzy dotyczšce istniejacego w tej sorawie prawa,
> alu wiedzieć czego mogę wymagać a o co prosić.

Jako członkowie spółdzielni możecie żšdać, by spółdzielnia podpisała umowę z
kablówkš, ale wštpię by tego chciała większość. Musisz zorganizować grupę ludzi
wokół tego problemu i pójść na zebranie. Nie sš mi jednak znane jakieś przepisy,
które obligowałyby spółdzielnię do uznania wniosku, jeśli nie poprze go większość.

> Wybór mój jest żaden. Albo biorę to co dajš, albo się obywam bez.
> Nie ma zadnej konkurencji - jest jedna firma do "kablówki"

Nie znam warunków lokalnych. Mnie nachodzš bez przerwy konkurujšce firmy.

> Zazdrościsz mi tego monopolu? I tego że nie mam żadnego wyboru?

Zazdroszczę wyboru. Sam antenę mam na balkonie, a płacić muszę za kabel.
Piotr

Wspólnota mieszkaniowa
Panele podlogowe
problemy z drewnem na schodach