Re: sygnał RTV w blokach spółdzielczych

From: Piotr Fonon <f...@p...onet.pl>
Newsgroups: pl.rec.dom
Subject: Re: sygnał RTV w blokach spółdzielczych
Date: Fri, 15 Mar 2002 17:08:11 +0100

krycha wrote:

> Nie wolno instalować anten indywidualnych na dachu ! !

A skąd ten zakaz wynika? Rozumiem, że administrator nie gwarantuje już dostępu do
wszystkich niekodowanych programów ogólniedostępnych.

> Budynek w chwili budowania został wyposażony w instalację anteny zbiorczej.
> I w każdym mieszkaniu jest gniazdko RTV.

Jeśli było to 10 lat temu, to taką instalację można już tylko wywalić.

> Przez lata, koszty związane z utrzymanie anteny zbiorczej były składnikiem
> czynszu.
> I spółdzielnia dbała o jej sprawność (zlecała firmie).
> Teraz chce, abym to ja indywidualnie podpisała z firma umowę na dostarczenie
> sygnały RTV
> napowietrznej.

Na jedno wychodzi, w czynszu też się płaciło. Teraz ta pozycja powinna znknąć z
czynszu.

> Nie piszę tutaj o sygnale przesyłanym tylko kablem.
> Czyli np. 2 tysiące lokatorów podpisać ma indywidualne umowy (2 tys. umów)
> na dostarczanie przez specjalistyczną firme dostarczającą sygnał RTV.

Czemu nie?

> Albo tzw. sygnał podstawowy czyli TVP1, TVP2, Polsat czy inne, które się firmie
> chce,
> bo nie wiem czy jest gdzieś zdefiniowane co to jest "sygnał podstawowy"
> czy "pakiet podstawowy".

To co operator kablówki sobie wymyśli. Pewnie nie będzie wszystkich kanałów TV
naziemnej.

> Albo poszerzony, czyli razem z sygnałem telewizji kablowej za odpowiednio inną
> opłatą.
>
> Uważam, że spółdzielnia powinna mnie reprezentować
> w zakresie podstawowego sygnału dostarczanego do mieszkań.
> Czemu ja te parę groszy mam osobno płacić, a nie w czynszu.
> I jaką ja mam siłę aby wynegocjować jakie programy TVP maja być w tym pakiecie
> podstawowym.

Można to zrobić w prosty sposób. Trzeba pójść na zebranie Grupy Członkowskiej w
spółdzielni. Zgłosić wniosek itd.

> A jak będzie mi to mało, to podpisze sobie z tą firmą, (której spółdzielnia
> udostępniła zasoby spółdzielcze na rozprowadzenie kabla telewizji kablowej)
> na telewizję kablową.
>
> I właśnie interesują mnie uregulowania prawne tej sytuacji, aby sprawdzić czy
> mam rację.

Nie masz racji, bo skąd spółdzienia ma wiedzieć co chcesz. Ponadto jak jest kilka
różnych firm TV kablowek, to możesz wybrać. Jeśli załatwi to wszystko spółdzielnia,
to ktoś, kto chce być klientem u konkurencji, albo ma antenę na balkonie będzie
płacił dodatkowo za coś co ma z innego źródła. Moim zdaniem twoja spółdzielnia
postąpiła bardzo dobrze, co nie często się trafia. Za monopol kablówki dają niezłe
łapówki. Zazdroszczę Ci!
Piotr