szklarnia okryta agrowłókniną

1. Data: 2005-05-30 10:47:53

Temat: szklarnia okryta agrowłókniną
Od: "krycha" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Wymyśliłam sobie szklarnię z "przeciekającym" dachem,
aby podlewało z nieba, bo nie mam możliwości być tam odpowiednio często i
pragnę nie przeszkadzać przyrodzie w podlewaniu szklarni.

Czy ktoś z Was ma może szklarnię do której pada?

Zastanawiałam się, aby wykorzystać do tego celu agrowłókninę
rozciągniętą na lekkiej konstrukcji dachu.
Ale nie bardzo wiem jak tę agrowłókninę przymocować,
aby nie podarła się w miejscach mocowania.

Może podrzucicie jakieś rozwiązania.

pozdrawiam Krycha

2. Data: 2005-05-30 11:08:06

Temat: Re: szklarnia okryta agrowłókniną
Od: "Dirko" <d...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:6rqe7d.8tr.ln@dns.zkz.com.pl krycha
<k...@p...onet.pl> napisał(a):

> Wymyśliłam sobie szklarnię z "przeciekającym" dachem,
> aby podlewało z nieba, bo nie mam możliwości być tam odpowiednio
> często i pragnę nie przeszkadzać przyrodzie w podlewaniu szklarni.

Hejka. Inżynier potrafi rozwiązać każdy problem, ale ...
Proponuję nawadnianie kropelkowe jednak. :-)
Pozdrawiam teoretyzująco Ja...cki

3. Data: 2005-05-30 12:20:38

Od: "krycha" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Dirko" <d...@n...pl> napisał w wiadomości
> W wiadomości news:6rqe7d.8tr.ln@dns.zkz.com.pl krycha
> <k...@p...onet.pl> napisał(a):
(...)
> Hejka. Inżynier potrafi rozwiązać każdy problem, ale ...
> Proponuję nawadnianie kropelkowe jednak. :-)
> Pozdrawiam teoretyzująco Ja...cki

Nie jest to takie proste. Potrzebne do tego sterowanie, które włączałoby się
o określonej porze.
Nie planuję iść w takie koszty, zadowoliłby mnie przeciekający dach :-)
Nasza instalacja wodna na ogrodzie jest często niewydolna i brakuje wody, co
mogłoby spowodować kłopoty techniczne.

pozdrawiam Krycha

4. Data: 2005-05-30 13:03:14

Od: "mirzan" <l...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> rozciągniętą na lekkiej konstrukcji dachu.
> Ale nie bardzo wiem jak tę agrowłókninę przymocować,
> aby nie podarła się w miejscach mocowania.

Obawiam się, że taki dach zadziała odwrotnie do planów.
Pod włókniną będzie gorąco, woda szybciej wyparuje.
Włókninę nawiń na listewkę, przymocuj listewkę.Mam namioty
metalowe, wszystko powiązane drutem, ani jednego spawu.
Pozdrawiam.Mirzan

5. Data: 2005-05-30 17:16:23

Od: "Tomaszjan" <tomaszjan(WYTNIJ -TO)@neostrada.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Może podrzucicie jakieś rozwiązania.
Cześć!
Jle litrów wody chcesz jednorazowo zużyc?
Pozdrawiam
Tomaszjan

6. Data: 2005-05-31 07:44:09

Od: "krycha" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Mało rad, a może jakieś linki do porad jak budować szklarnię.
Google odsyła mnie do producentów i sprzedawców.

pozdrawiam Krycha

7. Data: 2005-05-31 08:08:55

Od: "JerzyN" <007_usuń_to@megapolis.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "krycha" <k...@p...onet.pl>
> Mało rad, a może jakieś linki do porad jak budować szklarnię.
> Google odsyła mnie do producentów i sprzedawców.

I słusznie skoro nie wiesz czego chcesz
;-)
http://images.google.pl/images?svnum=100&hl=pl&lr=&n
ewwindow=1&q=greenhouse
pozdr. Jerzy

8. Data: 2005-05-31 09:20:24

Od: "krycha" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "JerzyN" <007_usuń_to@megapolis.pl> napisał w wiadomości
> Użytkownik "krycha" <k...@p...onet.pl>

> [...]

Czemu nie wiem co chcę?
Chcę szklarnię, wymiary znam, przykrytą agrowłókniną.
Wykorzystać planuję okna, po wymianie w blokach, miedzy innymi moje.
A chcę dowiedzieć się np. z czego zrobić podstawę szklarni.
Czy wystarczy jako podstawę zastosować bloczki betonowe (lub gazobetonowe, a
może inny materiał), czy na tę podstawę dać kątownik, który zostanie
przykręcony do podstawy, a okna do kątownika.
Czy te bloczki powinny być wkopane do ziemi częściowo, czy może wystarczy
położyć bloczki na wypoziomowany grunt.
I inne techniczne wskazówki dzięki zastosowaniu których uniknę błędów,
które popełnili już inni i wiedzą co i jak nie należy robić.
A jeszcze lepsze są wskazówki tych co zrobili wszystko dobrze i są
zadowoleni.
Zanim zaangażuję ludzi do wykonania szklarni, to chciałabym wybrać jedną z
technologii,
która będzie mi odpowiadała i powiem czego oczekuję od nich.
Za wiele wymagam ? :-)

pozdrawiam Krycha

9. Data: 2005-05-31 09:26:50

Od: "JerzyN" <007_usuń_to@megapolis.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> może inny materiał), czy na tę podstawę dać kątownik, który zostanie
> przykręcony do podstawy, a okna do kątownika.
[...]
> Za wiele wymagam ? :-)

No widzisz, teraz lepiej.
Jeszcze powiedz czy całoroczna i czy planujesz ogrzewanie.
pozdr. Jerzy

10. Data: 2005-05-31 10:02:48

Od: t...@i...pl (Tomasz Lukowski) szukaj wiadomości tego autora