sznycle z indyka

1. Data: 2004-10-29 12:17:37

Temat: Re: sznycle z indyka
Od: "Medea" <e...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Wladyslaw Los" <w...@o...pl> napisał w wiadomości
news:wlalos-CBB422.09350129102004@newsfeed.onet.pl..
.
> Właśnie dlatego dajesz masło z oliwą, żeby się nie paliło

A mnie się zawsze wydawało, że masło do oliwy/oleju dodaje się, żeby nieco
obniżyć temperaturę smażenia.
Ewa

1. Data: 2004-10-29 13:03:58

Od: "qd" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> /ciach/
> Masło się nieszczególnie nadaje do
> smażenia, bo się szybko pali. Można na gotowym, gorącym sznyclu położyć
> kawałeczek surowego masła - jest lepsze.
> Pozdrówka - Agnieszka
> Gdzies tu widze nieporozumienie...
Na masle smazy sie wspaniale - co za aromat! ale nie na surowym, czyli prosto z
kostki, a na uprzednio topionym, przyrządzonum jak hinduskie ghee.
CZyli najpierw przetapiasz maslo ( dlugo, na malutkim ogniu, zbierając pianę,
aż na dno opadną wszytkie drobinki biłka, a sam klarowny tłuszcz zostanie), a
potem dopiero smazysz na takim stopionym. I to maslo mozesz "rozgrzać aż
zacznie dymić". Surowe po prostu sie spali i bedzie gorzkie.
qd

1. Data: 2004-10-29 16:14:02

Od: Magdalena Bassett <m...@o...com> szukaj wiadomości tego autora

batory wrote:

> I po co tak wydziwiać?

No nie wiem, jak Ci na to odpowiedziec...na tej zasadzie do dzis szarpalibusmy
zebami mieso od kosci, pewnie na surowo, bo po co wydziwiac i gotowac.

> Co do sznycli to nie mam wielkich zastrzeżeń, ale
> makaron do sznycli (jakichkolwiek czy to prawdziwych czy udawanych) jakoś
> mie nie leży.

Tobie nie lezy, innym lezy. Twoj brak tolerancji jest dziwny - nigdy nie
probujesz nowych dan, nowych kombinacji, bo schabowy Ci sie znudzil?

> Ja bym je tylko opanierowała w jajku i tartej bułce,
> kombinacja : mąka - jajko - mąka obawiam się, że się będzie odlepiać,

Nie odlepia sie - sprobuj, robilam tak sto razy i sa lepsze, bulka nie zgrzyta
miedzy zebami, sznycel jest delikatniejszy.

> no i
> nie są wtedy tak miło chrupiące.

Nie sa - nie chodzi o chrupanie, tylko o delikatnosc w tym daniu.

> Usmażyła bym na jakimś tłuszczu (ja stosuję
> olej), i podała z ziemniaczkami i sałatą.

Ziemniaki sie do tego sosu nie nadaja.

> Masło się nieszczególnie nadaje do
> smażenia, bo się szybko pali.

Tego nie bede dyskutowac - trzeba lubic smak palonego masla.

Szkoda, ze tak daleko mieszkasz, bo z checia zaprosilabym Cie na degustacje tej
potrawy.

Magdalena Bassett

1. Data: 2004-10-29 16:24:57

Od: "mechata" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Magdalena Bassett" <m...@o...com> napisał w wiadomości
> Szkoda, ze tak daleko mieszkasz, bo z checia zaprosilabym Cie na
degustacje tej
> potrawy.

Za ile dolarów?
mecia

1. Data: 2004-10-29 16:37:46

Od: "pamana" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Za ile dolarów?
> mecia

generalnie zadne z was oprócz magdy mi nie pomogło ,nie potraficie pisac na
temat?
nikt nikogo nie zmusza do jedzenia czegos w bułce czy mące czy tez z
makaronem wiec po co te puste gadki???
a moje sznycle nadal czekaja na konkurencyjny przepis :)
dzięki madziu.
pzdr
p.

1. Data: 2004-10-29 18:45:45

Od: "JerzyN" <N...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "mechata" <m...@o...pl> >
> degustacje tej
> >
> Za ile dolarów?
> mecia

Pewnie z meeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee[...]lion.
Lub za tyle ile masz pierścieni.
;-)
--
Pozdrawiam, Jerzy

---

1. Data: 2004-10-29 21:04:28

Od: Wladyslaw Los <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

In article <4...@o...com>,
Magdalena Bassett <m...@o...com> wrote:

> [...]
> zebami mieso od kosci, pewnie na surowo, bo po co wydziwiac i gotowac.

> Tobie nie lezy, innym lezy. Twoj brak tolerancji jest dziwny

Ale z grubej rury. Przepraszam Cię, od kiedy wyrażenie własnej opinii
oznacza brak tolerancji?

Władysław

1. Data: 2004-10-29 21:05:46

Od: Wladyslaw Los <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

In article <cltcc8$vdu$1@phone.provider.pl>,
"Medea" <e...@p...fm> wrote:

> [...]
.

> A mnie się zawsze wydawało, że masło do oliwy/oleju dodaje się, żeby nieco

A niby w jaki sposób miałoby to obniżyć temperaturę?

Władysław

1. Data: 2004-10-29 21:07:54

Od: Wladyslaw Los <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

In article <clt3ru$eag$1@atlantis.news.tpi.pl>,
"batory" <b...@p...wywaltoonet.pl> wrote:

> Ja bym ten makaron z sosem dała np na kolację, a sznycelki na obiad z
> ziemniaczkami

> To z oliwą się mniej rozgrzewa? Oliwa ma jakieś swoje własne tajemnicze
> własności chłodzące???

> No tak, zalecają, ale to niezdrowe, a nie żaden przesąd

Ktoś od tego się pochorował?;-)

Władysław

> E, no , nie do końca, ja bym miała zastrzeżenie tylko do polędwicy, sznycle
> cielęce, czy udające je drobiowe robi się tak samo (przynajmniej ja tak
> robię)

Udające, udające... Myślałem, że chodzi o haute cuisine.

Władysław

1. Data: 2004-10-29 21:08:31

Od: Wladyslaw Los <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

In article <clt3ek$b03$1@atlantis.news.tpi.pl>,

> Z ziemniaczkami to oczywiście bez sosu, zwłaszcza, że IMHO sos , jakikolwiek
> bądź, nie pasuje do sznycli, a także makaron, nawet z sosem
> Pozdrówka - A.

Niby dlaczego?

Władysław

krakowska i plesn
ciasto daktylowe,moze i czekoladowe?
drożdżówka - potrzeba mi konstruktywnej krytyki...
pierogi ruskie
Z arcydzieglem