szybka akcja z lodowka - brac czy nie brac?

1. Data: 2005-12-09 23:02:15

Temat: szybka akcja z lodowka - brac czy nie brac?
Od: BartekK <s...@d...org> szukaj wiadomości tego autora

Samsung RL39WBSW
http://www.hoopla.pl/product_info.php/cPath/109_102/
products_id/6180
Duze bydle, w internecie prawie wszedzie (gdzie ceny sa sensowne)
"asortyment wyczerpany" "brak" itp. Ale w pewnym sklepie w mojej wiosce
stoi taka skrzynka, co prawda ~2000zl, ale moze uda sie stargowac do
ceny internetowej.
Jesli uda sie, to jutro/w poniedzialek kupie - czy macie jakies
uwagi/rady? Moze zdarzy mi ktos wybic z glowy jesli robie duzy blad ;)

--
| Bartlomiej Kuzniewski
| s...@d...org GG:23319 tel +48 696455098
173

2. Data: 2005-12-10 19:31:25

Temat: Re: szybka akcja z lodowka - brac czy nie brac?
Od: "Iwona_s" <i...@T...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "BartekK" <s...@d...org> napisał w wiadomości

> [...]
> Jesli uda sie, to jutro/w poniedzialek kupie - czy macie jakies
> uwagi/rady? Moze zdarzy mi ktos wybic z glowy jesli robie duzy blad ;)

Zalezy na czym ci bardziej zalezy, np. na zimnej wodzie z drzwi czy
wykorzystaniem tego miejsca na inne produkty. Kostkarka czy zamrazarka...Nie
ma tez poziomej polki na butelki (jak np. Elektrolux)- ja sobie chwale:)
Zastanawia mnie poziom halasu. 41 czy nie za duzo? Moze sie czepiam, ale...
troche przyduzo zuzywa energii jak na klase A.

Iwona
// Wlasciwoscia czlowieka jest bladzic, glupiego - w bledzie trwac / /
Cyceron

3. Data: 2005-12-10 20:17:44

Od: "Joanna Gacka" <j...@w...com-media.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Jesli uda sie, to jutro/w poniedzialek kupie - czy macie jakies
> uwagi/rady? Moze zdarzy mi ktos wybic z glowy jesli robie duzy blad ;)

Ja mam w wersji wczesniejszej nieco. Chodzi, chłodzi mrozi, rozmrażania się
nie domaga, zasobnik na wode rewelacyjny szczególnie w lecie

JG

4. Data: 2005-12-10 22:47:58

Od: BartekK <s...@d...org> szukaj wiadomości tego autora

Iwona_s napisał(a):
products_id/6180

> Zalezy na czym ci bardziej zalezy, np. na zimnej wodzie z drzwi czy
> wykorzystaniem tego miejsca na inne produkty.
Wlasnie dlatego biore wiekszy model (39) a nie mniejszy (36) - poniewaz
wiekszy ma wieksza zdolnosc chlodnicza (14h zamiast 11h) i wlasnie ten
dystrybutorek. Latem strasznie mnie wkurza pielgrzymka do lodowki po
zimna wode/sok co chwila, przy 4 osobach w domu drzwi lodowki sie nie
zamykaja :) Dzieki temu powina byc pewna oszczednosc w wietrzeniu
lodowki przy pobieraniu plynow co 10 minut ;)

> Kostkarka czy zamrazarka...
Z tego co w sklepie obejrzalem - na zime kostkarke w niej mozna wysunac
calkiem, powstaje zgrabny schowek na cos zamrozonego. A latem sie przyda
kostkarka.

> Nie
> ma tez poziomej polki na butelki (jak np. Elektrolux)- ja sobie chwale:)
A ja przymierzylem w paru lodowkach te poziome polki na lodowki do
napoju ktory tam najczesciej by ladowal - 2L cola - w zadnej z badanych
nie pasowalo to rozmiarem. Wodki nie pije wiec nie chlodze ;) a inne
napoje to przewaznie w kartonikach sa.

> Zastanawia mnie poziom halasu. 41 czy nie za duzo? Moze sie czepiam, ale...
> troche przyduzo zuzywa energii jak na klase A.
Aktualnie mam w polu razenia Amike ktora generuje cos 48dB - i jest
conajmniej glosna (bulgotanie, babelki i inne przedziwne odlosy jak w
pracowni szalonego alchemika)
Tak wiec 41 bedzie calkiem znosne :)
Co do zuzycia energii - po przeliczeniu ceny kW/ceny lodowki - wychodzi
mi prawie calkiem na jedno, czy kupie A+ i bede trzasl portkami czy aby
mi 10 lat wytrzyma zeby sie zwrocilo, czy wydam "w ratach" roznice w
cenie - w pradzie. Swoja droga niewiem czy sa jakies normy ustalania
zuzycia pradu przez lodowke - przeciez to zalezy jaka sie w niej
temperature ustawi, ile razy na dzien beda drzwi otwierane, ile kg
gratow w srodku bedzie, jak cieplo bedzie w pomieszczeniu, jaka
wentylacja z tylu lodowki..... Zbyt wiele nieznanych zmiennych i
niewiadomo skad tak precyzyjny wynik. Obawiam sie ze pobor pradu jest
wyciagany calkiem statystycznie i korygowany marketingowo, podobnie jak
wiele parametrow sprzetu rtv/agd.
Szkoda ze tak malo sprzedawcow podaje parametry takie jak zdolnosc
chlodnicza, zdolnosc mrozenia (w godzinach), jaki jest termostat
(mechaniczny/elektroniczny) i co z tego wynika - jaka histereza
temperatury...
Np ta wybrana przezemnie lodowa - ma 1 agregat, ale osobno sterowany
przeplyw w obwodzie zamrazarki i w chlodrziarce, osobno temperatury
stabilizowane. Wydaje mi sie to duzo bardziej cywilizowane niz kawalek
rurki z gazem + membranka i styk , lub inny bimetal, z 5stC histereza i
blizej nieustalona kalibracja.

5. Data: 2005-12-10 22:51:45

Od: BartekK <s...@d...org> szukaj wiadomości tego autora

Joanna Gacka napisał(a):
products_id/6180

> Ja mam w wersji wczesniejszej nieco. Chodzi, chłodzi mrozi, rozmrażania się
> nie domaga, zasobnik na wode rewelacyjny szczególnie w lecie
Ciesze sie okrutnie z tej opinii :)
Jesli mozesz - to powiedz jeszcze czy lejesz wode czy tez jakies soki?
Niby pisza, by lepiej nie stosowac tych z duza zawartoscia
cukru/drobinkami owocow...
Pozatym "kostkarka" - jak sie sprawuje? Jak zobaczylem jej konstukcje
bylem troche zawiedziony... Ot pudelko do ktorego wode trzeba sobie
nalac, i jak zamarznie, mozna je przewrocic to (moze) wypadna kostki
lodu. To takie troche jak telefon z dwoch kubkow polaczonych
sznurkiem... Liczylem chociaz na automatyczne podawanie tam wody ;)

6. Data: 2005-12-10 23:25:47

Od: "Iwona_s" <i...@T...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "BartekK" <s...@d...org> napisał w wiadomości

[...]

Znaczy sie wiesz czego chcesz:)

7. Data: 2005-12-11 09:06:55

Od: "Sierp" <sierpNO@łspamsierp.net> szukaj wiadomości tego autora

> Wlasnie dlatego biore wiekszy model (39) a nie mniejszy (36) - poniewaz
> wiekszy ma wieksza zdolnosc chlodnicza (14h zamiast 11h) i wlasnie ten
> dystrybutorek.

hmm, akurat wiekszy czas to o ile pamietam gorzej - to jest czas jaki
jest potrzebny do zamrozenia pelnego wsadu zamrazarki (czy jakos tak),
wiec nizszy jest lepszy

prosba - odpisuj _pod_ cytowanym _fragmentem_ posta

Sierp

8. Data: 2005-12-11 14:10:28

Od: BartekK <s...@d...org> szukaj wiadomości tego autora

Sierp napisał(a):

> [...]
> wiec nizszy jest lepszy
> prosba - odpisuj _pod_ cytowanym _fragmentem_ posta
W miare mozliwosci staram sie odpowiadac _pod_ aczkolwiek czasem
czytelniejsze wydaje mi sie podzielenie odpowiedzi pod opowiednimi
cytatami...
Widocznie sa dwie definicje (lub 2 parametry) podawane jako zdolnosc
"chlodnicza" lub "chlodzenia" - ja znam to jako czas zdolnosci do
utrzymania temperatury nie wyzszej niz XstC (chyba 10 jesli sie nie
myle) po odlaczeniu zasilania. Dla zamrazarek podawane sa 2 czasy -
zdolnosc utrzymania temperatury ujemnej, oraz wlasnie zdolnosc
utrzymania temperatury ponizej 10stC (czy jaka tam jest ta norma, to
chyba wynika z temperatury w ktorej jakiestam bakterie sie rozwijaja,
ale glowy nie dam).

Jesli zdolnosc chlodzenia bylaby czasem zamrozenia wsadu - to cholera
wie jaki mialby ten wsad byc (pelna lodowka? w litrach? kilogramach?
inaczej przeciez schlodzi sie 200L wody, a inaczej pelna lodowka
pierza), a w dodatku najbardziej znaczaca byla by temperatura wsadu na
poczatku.

Swoja droga - czas ogrzania wnetrza lodowki na skutek ogrzewania przez
izolacje/nieszczelnosci wydaje mi sie duzo istotniejszym parametrem, niz
czas w ktorym jest w stanie schlodzic sie do znamionowej temperatury.
Przeciez bez problemu mozna by zrobic "nadmiarowy" agregat, ktory w
10min schlodzi lodowke do 3stC, a mimo to moze ona miec beznadziejna
izolacje i bez dzialajacego chlodzenia za 20min sie ogrzeje do
temperatury pokojowej...

9. Data: 2005-12-12 08:13:08

Od: "Joanna Gacka" <j...@w...com-media.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Ciesze sie okrutnie z tej opinii :)
> Jesli mozesz - to powiedz jeszcze czy lejesz wode czy tez jakies soki?
> Niby pisza, by lepiej nie stosowac tych z duza zawartoscia
> cukru/drobinkami owocow...

raczej samą wode - soki mamy z (prawie) wlasej piwniczki i sie uzupelnia w
naczynku piciowym jak ktos chce

> [...]
> lodu. To takie troche jak telefon z dwoch kubkow polaczonych
> sznurkiem... Liczylem chociaz na automatyczne podawanie tam wody ;)

nie ma nie ma -nie za te pieniążki w każdym razie
na pocieszenie powiem ci ze wypadaja bardzo ladnie a szufladka na lod jest
bardzo przydatna zarówno zgodnie z przeznaczeniem (w lecie zawsze pelna
kostek lodu) jak i do innych celow (na przyklad przed swietami ;))

> --
173

10. Data: 2005-12-12 15:27:46

Od: "ika" <i...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Jesli uda sie, to jutro/w poniedzialek kupie - czy macie jakies
> uwagi/rady? Moze zdarzy mi ktos wybic z glowy jesli robie duzy blad ;)

Mam taka od ponad dwoch lat.
Dziala jak dotad bez zarzutu, pojemnik na napoje swietna sprawa - my uzywamy
tylko wody.
Kostkarka rzeczywiscie wymaga napelniania samemu woda, ale kostki wypadaja
bezproblemowo :)
Jedyna jej wada to ze wg mnie fakt, ze jest dosyc glosna, ale moze to wina
kuchni "otwartej" na pokoj ;-) W sumie w obecnym mieszkaniu nie mialam innej
wiec nie mam porownania

pozdrawiam
ika

kolorki ledów