[szycie] pomóżcie laikowi

1. Data: 2006-11-04 11:12:21

Temat: [szycie] pomóżcie laikowi
Od: "madame" <m...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,
zima idzie i przydałaby sie nowa ciepła odzież.
Zawsze kupowałam sobie jeansy, zatem garnitury i kostiumy są mi obce. Zbliża
mi się rodzinna uroczystość na której powinnam i chcę wyglądać elegancko.
Niestety na szyciu znam się jak świnia na pieprzu, a jestem tak
niewymiarowa, że uszycie spodni muszę zlecić krawcowi. I tu moje pytanko:
jaki materiał na spodnie (takie cieplejsze) powinnam kupić? Nawet nie
orientuję się w nazewnictwie tych tkanin, tak bym mogła sama sobie poszukać
w Internecie i zobaczyć jak to wygląda :-(. Jakie są mniej więcej ceny za
metr i ile tych metrów powinnam kupić, żeby mi nie wyszły spodnie na
półtorej nogawki (rozmiar między 38-40)?

pozdrawiam
Małgośka

2. Data: 2006-11-04 11:46:40

Temat: Re: [szycie] pomóżcie laikowi
Od: "Lila Bohatkiewicz" <l...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

witam
na spodnie potrzebna jest jedna długość i materiał powinien ieć 1,5m
szerokości
na spodnie najlepsza jest elana.
pozdrawiam

3. Data: 2006-11-04 11:52:25

Od: igulinda <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Lila Bohatkiewicz napisał(a):
> witam
> na spodnie potrzebna jest jedna długość i materiał powinien ieć 1,5m
> [...]
niekoniecznie, elana fakt jest elastyczna i sie raczej nie gniecie, ale
jesli chcesz miec ladne eleganckie spodnie ze szlachetnego materialu to
kup sobie jakas cienka welenke albo tweed. Spodnie wtedy wygladaja na
prawde elegancko i estetycznie, a jakbys sobie z tego samego materialu
zrobila jeszcze zakiecik....to juz wogole francja elegancja:)

4. Data: 2006-11-04 12:31:48

Od: "czeremcha " <c...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

madame <m...@c...pl> napisał(a):

> [...]
> metr i ile tych metrów powinnam kupić, żeby mi nie wyszły spodnie na
> półtorej nogawki (rozmiar między 38-40)?

Masz informację od osoby zawodowo i hobbystycznie zajmującej się szyciem:

- Nazwy materiałów nic ci, niestety, nie dadzą. Po pierwsze - często za ladą
stoją panie nie mające zielonego pojęcia, co sprzedają i na przykład nie
mieści im się w głowie, że "satyna" to nie jest gatunek materiału, tylko
rodzaj splotu. Po drugie - podadzą ci nazwę fabryczną /czyli tak, jak w
przypadku włóczek - np "zorza" albo "puchatka"/. Skład powinien być
wyszczególniony na metce. Dobry sprzedawca w sklepie z tkaninami to rzadkość.

- jeśli chodzi o skład właśnie - to znowu tak, jak w przypadku włóczek -
najłatwiejsze w praniu i najpraktyczniejsze w noszeniu są mieszanki - na
zimę wełna z czymś tam. Jeśli chcesz spodnie z kantem - mieszanka jest wręcz
wskazana. Podanej wyżej elany na spodnie zimowe nie polecam - jest "zimna".

- i sprawa NAJWAŻNIEJSZA: najpierw wybierz się do krawca/krawcowej, ustal z
nią fason i niech to on/ona poda konieczną ilość materiału. Uwierz mi, nie
ma nic gorszego niż pytanie o potrzebną ilość osoby, która nie będzie ci
szyła. Podano ci : "jedna długość". Otóż przeciętna długość spodni to ok.
103 - 105 cm. Trzeba je jeszcze wykończyć - więc musisz kupić ok. 120 cm.
Ale wystarczy, że będziesz chciała mieć mankiety i cięte kieszenie - i już
ilość ta rośnie ci do 150 cm. Oczywiście, mówimy o tkaninach szerokości 140 -
150 cm. Nie wierzysz - zajrzyj do pierwszej lepszej Burdy. Jasne, że można
dokonać sztuczek - ale takie numery to tylko w Erze, inaczej mówiąc - szyjąc
sobie, można pokombinować. Za jakie grzechy to krawiec ma kombinować i
tracić czas na dumanie, jak tu skroić?

Gdy planujesz remont mieszkania - to fachowiec od kładzenia kafelków określi
ci potrzebną ilość, nie sąsiadka. Z szyciem jest tak samo.

Aha, jeszcze jedno - dodatkowe 30 cm materiału nie powinno cię kosztować
więcej niż 10 zł. Pomyśl i o tym, czy to taka najgorsza inwestycja - jeśli
chcesz dobrze wyglądać i chodzić w dobrze skrojonym ciuszku.

Pozdrowienia - Ania.

5. Data: 2006-11-05 12:32:06

Od: "madame" <m...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "czeremcha " <c...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości
> madame <m...@c...pl> napisał(a):
>

> Masz informację od osoby zawodowo i hobbystycznie zajmującej się szyciem:

Dzięki serdeczne dobra kobieto
już wiem na czym stoję i co z czym się je

pozdrawiam
Małgośka

Skarbczyk
Poszukuję hiszpańskiej instrukcji do szydełka
Golf rozpinany
[inne] sklep z róznośćiami
[szydelko] jaki to scieg?