szynka pieczona

1. Data: 2004-01-07 06:22:04

Temat: szynka pieczona
Od: "Ewusek" <e...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

Witam !
Dzisiaj musze upiec 1,5 kg szynke a mam problem poniewaz wylaczyli nam w
bloku gaz :-( Dotychczas pieklam schaby i lopatki w patelni zeptera - miesko
owiniete w sreberko, podlane woda z mlekiem i tak pieklam 1,5 godziny.
Piekarnik mam na szczescie elektryczny wiec moge szyne upiec w nim ale nigdy
w nim nie pieklam takich rarytasow, wiec chcialabym sie dowiedziec :
-czy szyne zawinac w folie aluminiowa, wlozyc do naczynia zaroodpornego i
podlac woda z mlekiem ?
-czy zakladac pokrywke na naczynie zaroodporne ?
-czy miecho wstawic do rozgrzanego piekarnika ?
-w jakiej temperaturze piec i ile czasu ?
-czy wlaczac termoobieg ?

Dziekuje za odpowiedzi,
pozdrawiam,
Ewa

1. Data: 2004-01-07 08:21:57

Temat: Re: szynka pieczona
Od: Wladyslaw Los <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

In article <btg8e4$2ce$1@atlantis.news.tpi.pl>, Ewusek
<e...@p...com> wrote:

> [...]
> owiniete w sreberko, podlane woda z mlekiem i tak pieklam 1,5 godziny.

Trochę się gubię w Waszej terminologii, bo ja tej techniki raczej nie
nazwałbym pieczeniem. Szczerze mówiąc nie bardzo jej rozumiem.
Ta patelnia Zeptera to, rozumiem, jakieś urządzenie elektyczne z
przykrywką? Po co "mięsko" owijasz "sreberkiem" ;-) I po co do
owiniątego folią mięsa jeszce woda, a zwłaszcza mleko? To raczej rodzaj
duszenia niż pieczenia?

> Piekarnik mam na szczescie elektryczny wiec moge szyne upiec w nim ale nigdy
> w nim nie pieklam takich rarytasow,

A cóż to za raryrasy?!

> [...]
> -czy zakladac pokrywke na naczynie zaroodporne ?
> -czy miecho wstawic do rozgrzanego piekarnika ?
> -w jakiej temperaturze piec i ile czasu ?

Wydaje mi się, że małe kawałki szynki, jak Twój, lepiej jest dusić niż
piec (w tradycyjnym znaczeniu) w piekarniku. Najpierw zbić kopyścią,
posolić na godzinę przed duszeniem. Oprószyć mąką i obsmażyć
powierzchownie na gorącej patelni. Natępnie dusić w przykrytm
naczyniu, w umiarkownej temperaturze, podlawszy wpierw odrobiną wody i
dodawszy kawałek masła. Wkroić cebulę. Jak się lubi można dodać kminku
lub ząbek czosnku. Podlewać w miarę potrzeby wodą, ale tylko tyle, by
się nie przypaliło.

Władysław

Władysław

1. Data: 2004-01-07 09:20:48

Od: "misiczka" <U...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ewusek" <e...@p...com> napisał w wiadomości
> Witam !
> Dzisiaj musze upiec 1,5 kg szynke a mam problem poniewaz wylaczyli nam w
> bloku gaz :-(

A może kup takie rękaw do pieczenia?
Ja robię w nim karkówkę według poniższego przepisu i wychodzi zawsze
genialna.

Najprostsze mięsko świata (i najpyszniejsze)

"rękaw do pieczenia" (do kupienia)
1,5 - 2 kilogramowy kawałek karkówki
przyprawa Kamisa do mięsa wieprzowego

Mięso nacieramy przyprawą, ucinamy kawałek rękawa, wsadzamy mięso do środka
i zawijamy z obu stron dołączonymi klipsami robiąc coś w rodzaju cukierka :)
Kładziemy na blachę taką od ciastek, albo taką kwadratową, z brzegami (taka
od pasztetu się nie nadaje raczej). To wsuwamy do piekarnika nagrzanego do
180 stopni. Po pół godzinie przebijamy nożem napuchniętego "cukierka" i
pieczemy dalej jeszcze godzinę. Następnie skręcamy temperaturę tak do
100-120 stopni i pieczemy jeszcze około 30-40 minut aż mięsko będzie się
prawie rozpadało - tak będzie mięciutkie.

pozdrawiam, misiczka

--
Gdy zły los rzuca w Ciebie nożem,
istnieją dwa sposoby złapania tego noża- za ostrze lub rękojeść

1. Data: 2004-01-07 10:03:22

Od: "-=Elwood=-" <e...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

To podlewanie szynki i oblewanie wodą z mlekiem to pewnie ze strachu żeby
mięso nie wyschło. Należy pamiętac że szynka i tak jest w miarę suchym
mięsem. Po pierwsze i najważniejsze, to aby po wszcześniejszym odleżeniu się
mięsa w zalewie, lub natarciu ziołami należy je dokładnie z każdej strony
obsmażyć!! Pozamykane pory mięsa w ten sposób nie wypuszczą jego wilgoci.
Jak juz używasz zamykanego naczynia żoroodpornego to nie baw sie w folię
itp. Wrzuć obsmażone mięso do naczynia, zalej tym na czym smażyłaś (lub
zalewą w której mięso leżało) przykryj i piecz w piecu okolo 1,5-2godzin w
temperaturze 200stopni.
(czas zalezny od wielkości mięsa.

Our Knowledge Is Our Power
-=Elwood=-

1. Data: 2004-01-07 11:30:04

Od: "misiczka" <U...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "-=Elwood=-" <e...@o...pl> napisał w wiadomości

> mięsa w zalewie, lub natarciu ziołami należy je dokładnie z każdej strony
> obsmażyć!!

Ale Ewa właśnie pisze, że jej gaz zakręcili :))))

pozdrawiam, misiczka

--

"Męska logika - poślubić wdowę z trójką dzieci
i robić jej wymówki, że nie była dziewicą"

1. Data: 2004-01-07 14:11:06

Od: "Biggie" <b...@W...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ciekawy przepis na szynkę w coca-coli jest w artykule zamieszczonym w Dużym
Formacie.
Pisała o nim BasiaBJK 5 stycznia - post "Prasowka"

Artykuł jest tu:
http://www1.gazeta.pl/wyborcza/1,34471,1839240.html

Pozdrawiam

Biggie

1. Data: 2004-01-07 15:56:59

Od: "Ewusek" <e...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

pojechalam do Geanta po rekaw i upieklam - wyszla pyszna , mniam, mniam :-)
przyprawy mialam inne bo 2 dni szyna w nich lezala. Przyprawe do miesa
wieprzowego sprobuje nastepnym razem.
Dziekuje i pozdrawiam,
Ewa

P.S.
Nie bylo klipsow w opakowaniu i robilam supelki :-)
Sosik bede miala do bigosu :-)

1. Data: 2004-01-07 16:08:59

Od: "waldek" <x...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Ciekawy przepis na szynkę w coca-coli jest w artykule zamieszczonym w
Dużym
> Formacie.
====
Co w nim ciekawego? Głupota?
Jak chcesz to takich "przepisów" wymyślę zaraz dwadzieścia.

waldek
====

1. Data: 2004-01-07 17:18:59

Temat: Marynowanie/maceracja/bajcowanie (was: Re: szynka pieczona)
Od: Wladyslaw Los <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

In article <bthab6$2jm$1@nemesis.news.tpi.pl>, Ewusek
<e...@p...com> wrote:

> przyprawy mialam inne bo 2 dni szyna w nich lezala.

Co to się porobiło? Jak czytam ostatnio przepisy, to wygląda, jakby
nie można było można przyrządzić mięsa zamiast pieczeni nie
zmarnowawszy go przez trzymanie 2 doby w przyprawach. Co się dzieje?

Władysław

> Przyprawe do miesa
> wieprzowego sprobuje nastepnym razem.

Oszczędź sobie.

Władysław

1. Data: 2004-01-07 17:40:57

Od: "Akolada" <a...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Wladyslaw Los" <w...@o...pl> napisał w wiadomości

> Co to się porobiło? Jak czytam ostatnio przepisy, to wygląda, jakby
> nie można było można przyrządzić mięsa zamiast pieczeni nie
> zmarnowawszy go przez trzymanie 2 doby w przyprawach. Co się dzieje?

Bo to jest propaganda medialna producentów przypraw.
No to ja mam pytanie zbałamucona przez Ciebie. Jak przyprawić tradycyjnie
karkówkę do pieczenia? I jak piec?
akolada

classic beef stew
Sałatka grecka inaczej POLECAM
orzeszki w karmelu
Ciasteczka - batoniki wysokoenergetyczne.
Trufle czekoladowe