Piekarnik elektryczny - dymiace grzalki

1. Data: 2004-01-07 08:47:27

Temat: Piekarnik elektryczny - dymiace grzalki
Od: "syso" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Taki wlasnie mam problem. Od paru lat mam kuchenke el. z termoobiegiem i
grzalkami. Niestety uzywam jedynie termoobiegu. Piekarnik jest czysty i nie
ma widocznych sladow tluszczu itp, a jednak za kazdym razem jak wlacze
grzalki po kuchni roznosi sie siwy dym. Wychodzi na to, ze nie moge uzywac
zadnej innej funkcji w piekarniku oprocz termoobiegu. Wczoraj chcialam znowu
sprobowac upiec keks przy wlaczonej dolnej i gornej grzalce, ale
zrezygnowalam. Co moge z tym zrobic, zaznaczam, ze wszystko jest
(przynajmniej tak wyglada) wymyte. Piekarnik nie jest szczegolnie uzywany do
pieczenia miesiwa czy grillowania, bo mam kombiwar, glownie pieke w nim
slodkosci :-)).
Sylwia

1. Data: 2004-01-07 09:45:05

Temat: Re: Piekarnik elektryczny - dymiace grzalki
Od: "-=Elwood=-" <e...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Myślę że w tej sytuacji pozostaje ci kilkakrotnie włączyć na dłuższy czas
piekarnik i grzać tymi dymiącymi grzalkami. Po kilku razach problem zniknie.
Nie musisz wtedy nic piec, po prostu tu zabrudzenie trzeba wypalić

Our Knowledge Is Our Power
-=Elwood=-

1. Data: 2004-01-07 10:39:06

Od: "Agnieszka" <a...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witaj w klubie!!!
Mam tak samo,też użwałam tylko termoobiegu , teraz chciałam użyć grzałek
i....siwy dym gryzący bucha, dwa razy próbowałam i dwa razy to samo a że do
tej pory nie miałam czasu się tym zająć - dopiero teraz- minęły jakieś trzy
lata używania piekarnika tylko z termoobiegiem. Poza tym kupiony był
nowy -pod zabudowę -amica.
Nie czyściłam go tym żelem do piekarników,może jeszcze tym przejadę, ale w
sumie jest czysty, nie wiem co to może być -czyżby osad na grzałkach po tylu
pieczeniach i w miejscach które nie są zbyt dostepne do mycia.
Pozdrawiam,
Agnieszka

1. Data: 2004-01-07 12:44:53

Od: "Danka" <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

A u mnie dymi się potwornie również przy termoobiegu. Może dlatego, że
wentylator w moim piekarniku jest zaopatrzony w dodatkową (trzecią) grzałkę.
Właściwie, to uprzedziłaś mnie z pytaniem, bo dziś miałam zadać takie samo.
Co robić????? Ratunku!!!!!!!!!!!! Chcę korzystać w pełni ze swojego
piekarnika i cieszyć się nim!

Zaraz odpalę grzałki, pootwieram okna, może rzeczywiście powinny się
przepalić.

Danka

1. Data: 2004-01-07 13:00:04

Od: Theli <g...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

syso wrote:

> [...]
> ma widocznych sladow tluszczu itp, a jednak za kazdym razem jak wlacze

Mi serwisant zalecil przed pierwszym pieczeniem rozgrzac piekarnic na
maksa na kilka minut. Wtedy rzeczywiscie smierdzialo i dymilo, ale potem
przy zwyklym pieczeniu juz tego nie bylo.

Th.

1. Data: 2004-01-07 14:53:26

Od: "yewka" <y...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Mi serwisant zalecil przed pierwszym pieczeniem rozgrzac piekarnic na
> maksa na kilka minut. Wtedy rzeczywiscie smierdzialo i dymilo, ale potem
> przy zwyklym pieczeniu juz tego nie bylo.

o tym właśnie pisze jak byk w instrukcji. Nową kuchenkę trzeba było
"przepalić". Obie grzałki na pełną moc i jak piszą na 0,5 godz. Okna w
kuchni pootwierane, dym walił, smród spalonego czegoś technicznego (bałam
się nawet, że to może pod obudową resztki jakiejś uszczelki się topią :)) Po
tym całym zabiegu, przez ok. tygodnia utrzymywał sie w piekarniku coraz
lżejszy, mdlący smrodek, więc wietrzenie w kuchni i otwartego piekarnika.
Teraz nic się już nie dymi i nie capi, nawet przy pełnej mocy.

--
pozdrawiam - yewka
wroclaw

1. Data: 2004-01-07 15:54:25

Od: "-=Elwood=-" <e...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Większośc kuchenek tak jak pisałem wcześniej trzeba na początku wypalić. Ten
smród i dymek to materiał komserwujacy nie tylko grzałki ale i obudowe,
resztki tłuszczów technicznych które muszą sie wypalić i zwęglić...

Our Knowledge Is Our Power
-=Elwood=-

1. Data: 2004-01-07 18:26:00

Od: "syso" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dziekuje wszystkim za rady. Wprawdzie niczego nie ma o "przepaleniu" w mojej
instrukcji i dlatego pewnie tego nie zrobilam. Zrobie to jutro, zebym mogla
w pelni korzystac z piekarnika. Dzisiaj pieklam mieso z gorna grzalka i nic
nie dymilo. Najbardziej kopci dol piekarnika.
Sylwia

1. Data: 2004-01-08 13:41:02

Od: "Agnieszka" <a...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Tak, tylko ja akurat wg. instrukcji "wypaliłam" piekarnik przed pierwszym
użyciem a potem używałam tylko termoobiegu i wszystko było dobrze - a tu
teraz :(

Agnieszka

szynka pieczona
classic beef stew
Sałatka grecka inaczej POLECAM
orzeszki w karmelu
Ciasteczka - batoniki wysokoenergetyczne.