tabu. i znowu ktoś się boi...?

1. Data: 2010-04-19 14:11:47

Temat: tabu. i znowu ktoś się boi...?
Od: tren R <t...@n...sieciowy> szukaj wiadomości tego autora

"10 kwietnia był takim wstrząsem, że można częściowo zrozumieć, iż przez
ostatni tydzień stosunkowo niewiele mówiło się o możliwych przyczynach
katastrofy prezydenckiego samolotu. Pora zacząć domagać się odpowiedzi.

Na początek kilka uwag ogólnych. W przypadku każdej katastrofy lotniczej, a
już z całą pewnością katastrofy, w której ginie wielu ważnych polityków, w
tym znaczna część tych, którzy odpowiadali za prowadzenie określonej
polityki zagranicznej wobec ościennego państwa, z którym stosunki bywają
trudne, a które dalekie jest (wbrew bajaniom ministra spraw zagranicznych)
od demokracji, normalne byłoby uznanie zamachu za jedną z podstawowych
hipotez. Po katastrofie tupolewa słowo ,,zamach" zostało uznane za tabu.Nie
wiem, czy którykolwiek z przedstawicieli władz użył go choćby raz w
oficjalnej wypowiedzi, nawet po to, aby poinformować, że i to brane jest w
śledztwie pod uwagę i że na obecnym etapie nie ma powodu, aby tę hipotezę
uznać za prawdopodobną."

łukasz warzecha stawia 23 pytania
http://lukaszwarzecha.salon24.pl/172598,zamach-slowo
-tabu

2. Data: 2010-04-19 15:00:24

Temat: Re: tabu. i znowu ktoś się boi...?
Od: zażółcony <z...@y...on.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "tren R" <t...@n...sieciowy> napisał w wiadomości

> łukasz warzecha stawia 23 pytania
> http://lukaszwarzecha.salon24.pl/172598,zamach-slowo
-tabu

Powiedzmy, że pytania są całkiem OK, ale walone przy okazji
ataki na polski rząd są żenujace. Sugestie, że jest jakieś tabu, czy że
zachowania rządu są niepoważne pokazują jedynie tyle, że się
panu ŁW wydaje, iż dobry polityk i dyplomata to taki super
odważny dziennikarz, który chlapie wszystkie swoje pytania i wątpliwości
prosto w kamerę, a skoro była okazja po temu - to właściwie dlaczego
nie zadał tych pytań wprost Medwiediedowi, przy kamerach ?
Z takim fajnym, dużym, kolorowym mikrofonem, który by rawie
wypychał Miedwiediewa poza kadr.

Była mowa, że szczegółowy raport z katastrofy przygotowany przez polskich
specjalistów będzie za kilka MIESIĘCY. Przed nami tydzień pogrzebów,
na miejscu katastrofy nie mogą się doskrobać iluś tam ciał, a ten pierdzieli
co Rosjanie powinni z tymi ciałami byli już dawno zrobić i dlaczego nie
zrobili,
bo dlaczego rząd nie nakazał ...

Generalnie głupio-mądre maksymalnie. Mógł zadać te pytania
i nic wiecej nie pisać - to by jakoś uszło.

3. Data: 2010-04-19 15:51:30

Od: "Druch" <e...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

"tren R" <t...@n...sieciowy> wrote in message
> [...]

Tresurka tubylcow przebiega sprawnie.
Zastanawiasz sie nad zamachem?
Jestes spiskowcem, jatrzycielem, paranoikiem.
Wyksztalceni z miasta nigdy by tak nie pomysleli.
itd. itd. stara spiewka.

Dobrze ze istnieje internet z dziennikarzami jak Warzecha.

Druch

4. Data: 2010-04-19 16:13:16

Od: "Druch" <e...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

"tren R" <t...@n...sieciowy> wrote in message

Po tekstach gazetowych (niemiecki FAZ) mam wrazenie,
jakby przyczyna o katastrofy miala byc niewygodna dla Rosjan.
Pozyjemy - zobaczymy.
Druch

5. Data: 2010-04-19 19:38:53

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 19 Apr 2010 17:51:30 +0200, Druch napisał(a):

> [...]
> Wyksztalceni z miasta nigdy by tak nie pomysleli.
> itd. itd. stara spiewka.
>
> Dobrze ze istnieje internet z dziennikarzami jak Warzecha.

Broń elektromagnetyczna i... u nas niet intiernieta ni mobilnych
telefonow...

I wtedy każdy z nas będzie musiał sam. Pomyśleć. .

6. Data: 2010-04-20 17:57:38

Od: tren R <t...@n...sieciowy> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 19-kwiecień-10, zażółcony wlazł między psychopatów i wykrakał:

> Generalnie głupio-mądre maksymalnie. Mógł zadać te pytania
> i nic wiecej nie pisać - to by jakoś uszło.

to zapraszam na super rzeczowy wykład dwóch kolegów ekspertów.

http://tiny.pl/hg6qz

"... zapraszamy do artykułu o katastrofie Tu-154 spod Smoleńska autorstwa
Michała Fiszera oraz Jerzego Gruszczyńskiego, ekspertów lotniczych"

7. Data: 2010-04-21 06:27:55

Od: zażółcony <z...@y...on.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>
> "... zapraszamy do artykułu o katastrofie Tu-154 spod Smoleńska autorstwa
> Michała Fiszera oraz Jerzego Gruszczyńskiego, ekspertów lotniczych"

Zanim zerknę w Twój link, podam te, które uważam już jakoś za interesujące:
http://kosikm.salon24.pl/171978,wywiad-z-wiktorem-su
worowem
http://www.wolnapolska.pl/index.php/Aktualności/meac
oning-czyli-jak-oszuka-nawigacj-pokadow.html

8. Data: 2010-04-21 09:06:51

Od: tren R <t...@n...sieciowy> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 21-kwiecień-10, zażółcony wlazł między psychopatów i wykrakał:

> [...]
worowem
> http://www.wolnapolska.pl/index.php/Aktualności/meac
oning-czyli-jak-oszuka-nawigacj-pokadow.html

wywiad z suworowem ciekawy o tyle, że nie pozwala łatwo uwierzyć w to
putinowskie wzruszenie. meaconing - tu już jestem daleko sceptyczny.

cały czas są 2 podstawowe pytania:
1. dlaczego w ogóle pilot lądował
2. dlaczego był błędnie ustawiony - równolegle do osi pasa, a nie w osi

9. Data: 2010-04-21 09:30:00

Od: zażółcony <z...@y...on.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>
> cały czas są 2 podstawowe pytania:
> 1. dlaczego w ogóle pilot lądował
> 2. dlaczego był błędnie ustawiony - równolegle do osi pasa, a nie w osi

Meacoming podaje tu jakieś światło na to, jakie konkretnie techniki wpływu z
zewnątrz
wchodzą w grę - i jaki jest poziom badania tematu przez specjalistów. Warte
zbadania
z taką tylko refleksją, że np. w artykule podanym przez Ciebie w ogóle nawet
nie wspomnieli o systemie TAWS - prawdopodobnie system, jeśli jest wdrożony,
to ma charakter pomocniczy a nie podstawowy, w terenie takim, jak jakieś
zapadłe lotnisko rosyjskie.
Z drugiej zaś strony, jak przeczytałem podany przez Ciebie artykuł,
to jestem zdziebko zdziwiony, że wszystkie wysokościomierze są baryczne
i wymagają 'ludzkiej' kalibracji w zależności od pogody na lotnisku, że nie
ma
np. żadnych wysokościomierzy echolokacyjnych czy radiowych - czyli
choćby takich prostych urządzonek, jak mają niebiescy czyhający
na piratów drogowych. Czegoś tu nie chwytam, zresztą nawet
w komentarzach do tego artykułu było, że pilot być może źle
ocenił scieżkę podchodzenia na podstawie wysokości odczytanej nad wąwozem
(że jest za wysoko) - na co baryczny powinien być akurat doskonale odporny.
Nie wiem - czekamy na ekspertów. Zastanawiam się, czy te wszystkie parametry
są zapisane (odczyty wysokościomierzy) w polskiej skrzynce i czy z rozmów
w innych skrzynkach wyraźnie wynika, jakimi procedurami, którym systemem
piloci posługiwali się jako podstawowym, a które używali jako pomocnicze,
lub w ogóle nie używali.

10. Data: 2010-04-21 09:40:58

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 21 Apr 2010 11:06:51 +0200, tren R napisał(a):

> cały czas są 2 podstawowe pytania:
> 1. dlaczego w ogóle pilot lądował
> 2. dlaczego był błędnie ustawiony - równolegle do osi pasa, a nie w osi

Ad.2. I dlaczego po katastrofie wymieniano żarówki:
http://www.tvn24.pl/-1,1652885,0,1,prokuratura-pyta-
rosjan-po-co-wymieniano-zarowki,wiadomosc.html

Molestowania seksualne dzieci przez duchownych KK
O historii
Dla vonBrauna
Dlaczego nie było widać delegacji z Dalekiego Wschodu ?
KOLEJKA...