technika smazenia

1. Data: 2000-10-13 06:59:10

Temat: technika smazenia
Od: "Markus" <m...@p...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

witam wszystkich,
Moje pytanie dotyczy czynnosci przed wlozeniem miesiwa na rozgrzany tłuszcz
pytanie brzmi: czy ma znaczenie wczesniejsze rozgrzanie patelni przed
wlaniem oleju czy tez jest to bez znaczenia, a wazne jest tylko wlasciwe
rozgrzanie tłuszczu
Osobiście zawsze rozgrzewam patelnie (dośc mocno) potem wkladam (lub wlewam)
tluszcz, rozgrzewam go do odpowiedniej temperatury a potem klade to co ma
być smażone. Wydaje mi sie że tak jest prawidlowo (ale jest to odczucie
intuicyjne bez zadnego poparcia teorii). I tak bylo do wczoraj, kiedy zona
stwierdzila ze nie ma to zadnego znaczenia aby patelnia byla wczesniej
rozgrzewana, twierdzi ze mozna wlewac tluszcz na zimna patelnie i razem
rozgrzac przed wlozeniem np. miesa .... i nie mialem zadnego argumentu aby
potwierdzic moja teorie.
Czy zna jakies teoretyczno praktyczne argumenty na poparcie ktorejs z
teorii???
A moze pytanie w ogole nie ma sensu ?
pozdrowienia
Markus

1. Data: 2000-10-13 07:23:29

Temat: Re: technika smazenia
Od: "jedrus" <b...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Markus" <m...@p...wp.pl> napisał w wiadomości
]...]
> A moze pytanie w ogole nie ma sensu ?
> pozdrowienia
> Markus

Moze w czesci temperatury patelni pod "tluszcz", bo jezeli
chodzi o temp. tluszczu to ma to znaczenie. Najlepiej
jednak smazyc bez tluszczu bo wtedy pod wplywem
wyskokiej temperatury rozgrzanej patelni / plyty
grillowej, nastepuje blyskawiczne zamkniecie porow
miesiwa przez co mikroelementy pozostaja w srodku.
Tak wiec smazonko powinno odbywac sie na GORACO
co podwyzsza nam jakosc smazonych smakolykow.

Wlasciwie to nazwa SMAZENIE mowi nam juz o tym
ze nie dzieje sie to "na zimno".

jedrus

1. Data: 2000-10-13 07:43:26

Od: sadyl <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Markus wrote:

> [...]
> pytanie brzmi: czy ma znaczenie wczesniejsze rozgrzanie patelni przed
> wlaniem oleju czy tez jest to bez znaczenia, a wazne jest tylko wlasciwe

IMHO istotna jest temperatura tłuszczu, do którego wkładasz ścierwo.

To czy rozgrzejesz patelnię przed nalaniem oleju, nie ma znaczenia, z
małymi wyjątkami:
- jeśli masz patelnię pokrytą np. teflonem, a przegrzejesz ją (dosyć
znacznie - myślę, że min 300st), to może szlag trafić warstwę teflonu.
- ogrzanie np. świeżo umytej patelni przed wlaniem tłuszczu powoduje
odparowanie kropelek wody, co zapobiega pryskaniu tłuszczu.

sadyl

1. Data: 2000-10-13 10:08:01

Od: "Anna" <a...@r...fm> szukaj wiadomości tego autora

> - ogrzanie np. świeżo umytej patelni przed wlaniem tłuszczu powoduje
> odparowanie kropelek wody, co zapobiega pryskaniu tłuszczu.
>
> sadyl

Powaznie?!??!? A jakies jeszcze metody zapobiegawcze pryszczeniu tluszczem
na cala kuchnie???

Anna

1. Data: 2000-10-13 10:08:11

Od: "Joanna Duszczyńska" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ja mam w domu takie siateczki do przykrywania patelni... Ale jak je podnoszę
żeby przewrócić mięso to i tak w tym czasie całą kuchnię zapryszczy... :(((
Joanna

1. Data: 2000-10-13 10:21:13

Od: "Magdalena Gierlotka" <m...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Powaznie?!??!? A jakies jeszcze metody zapobiegawcze pryszczeniu tluszczem
> na cala kuchnie???

Eee to chyba zapobiega pryszczeniu tluszczem w poczatkowej fazie
rozgrzewania oleju, wtedy, jesli patelnia jest mokra, to po osiagnieciu
przez olej odpowiedniej temperatury, zaczyna ona (woda) gwaltownie z patelni
uciekac, zabierajac ze soba troche oleju.
Jesli chodzi o zabezpieczenie przed pryskaniem w trakcie smazenia, to jest
pewnie kilka metod. Np taka przykrywka na patelnie z dosc drobnej siatki
metalowej. Albo metrowe scianki wokol kuchenki:)
Wg mnie nie ma cudow (nawet ta przykrywka nie jest idealna, bo odwracajac
miecho musisz ja podniesc). Goracy olej + woda (krew, sok) = pryskanie po
calej kuchni:)
Pozdrawiam
Magda

1. Data: 2000-10-13 11:28:08

Od: sadyl <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Anna wrote:

> Powaznie?!??!? A jakies jeszcze metody zapobiegawcze pryszczeniu tluszczem
> na cala kuchnie???

Dekiel + stara ze szmatą po wszystkim (czasami trza dekiel odkrywać)

sadyl

1. Data: 2000-10-13 12:22:51

Od: Bogusław Kempny <k...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Anna wrote:

> Powaznie?!??!? A jakies jeszcze metody zapobiegawcze pryszczeniu tluszczem
> na cala kuchnie???

To nie uniwersalna rada, ale tluszcz wytapiany z boczku czy sloniny
prawie nie
pryska, jesli uzyjesz ich nie mrozonych. Niestety, z sklepach zwykle
takich nie ma.

BK

1. Data: 2000-10-13 14:28:05

Od: "Anna" <a...@r...fm> szukaj wiadomości tego autora

Musze przyznac, ze mnie wszyscy nieco pocieszyliscie, ze nie ma rady :) Bo
moj karmiony twierdzi, ze jeszcze nie widzial, zeby komus tak pryskalo, z
tego wniosek, ze MALO WIDZIAL, prawda?

Anna

1. Data: 2000-10-13 16:30:20

Od: "MaryAnne" <m...@f...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Anna napisał(a) w wiadomości: <8s765t$9ei$1@skipper.rmf.pl>...

>Musze przyznac, ze mnie wszyscy nieco pocieszyliscie, ze nie ma rady :) Bo
>moj karmiony twierdzi, ze jeszcze nie widzial, zeby komus tak pryskalo, z
>tego wniosek, ze MALO WIDZIAL, prawda?

ja chyba tez malo widzialam, bo u mnie nie pryska ^-^
zawsze sypie ineteres sola, to na pewno malo profesjonalne, ale czuje sie
lepiej bez fontatnny oleju ^-^

MaryAnne

garmażerka - spam
Suszona ryba