terminarz prac ogrodowych- poszukiwany

1. Data: 2004-04-23 15:44:20

Temat: terminarz prac ogrodowych- poszukiwany
Od: "G_J" <j...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,
Poszukuje ksiazki - terminarza prac ogrodowych.

Od niedawna stalam sie posiadaczkem ogrodka.
Zupelnie nie mam pojecia jakie prace pielegnacyjne i kiedy sie wykonuje.
czy moze mi ktos poradzic co powinnam robic i w jakim czasie.

W obrodzie mam pelno iglaków, roznych - ale nazw nie znam.
Niestety czesc z nich jest brazowa od srodka, wiec posypalam nawozem do
iglaków przeciw brazowieniu, ale nie wiem czy to wystarczy zeby odzyly.
Help!
Ulotki niestety ubogie sa w informacje i nie wiem w jakim odstepie czasu
moge nawiesc je jeszcze raz.

Mam tez pare kwiatow, zidentyfikowane to: konwalie majowe, krokusy, szfirki,
tulipany, rozaneczniki,
narcyzy, róże. Kiedy cebule - kwiatow cebulowatych- wyciagnac z gleby i
przeniesc do doniczek.

Wieksza czesc ogrodka zajmuje oczywiscie trawa, zielona soczysta jeszcze
nie koszona.
niestety mam pelno mchu w trawe, zaopatrzylam sie w nawozem do traw przeciw
mchom i innym takim.
czy to wystarczy, czy o trawe trzeba bardzo dbac, jakich zabiegów wymaga?

I jeszcze jedno pytanie, kiedy przycina sie gałęzie i likwiduje przyrosty
iglaków i krzewów?

z gory dziekuje za wskazowki
Gemina

2. Data: 2004-04-23 16:11:56

Temat: Re: terminarz prac ogrodowych- poszukiwany
Od: "Michal Misiurewicz" <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

"G_J" <j...@g...pl> wrote in message news:c6bdkq$3i2$1@atlantis.news.tpi.pl...

> Od niedawna stalam sie posiadaczkem ogrodka.
> Zupelnie nie mam pojecia jakie prace pielegnacyjne i kiedy sie wykonuje.
> czy moze mi ktos poradzic co powinnam robic i w jakim czasie.

Mam wrazenie, ze pierwsza rzecz to poczytac troche ksiazek i
poprzegladac strone grupowa

> [...]
> Niestety czesc z nich jest brazowa od srodka, wiec posypalam nawozem do
> iglaków przeciw brazowieniu, ale nie wiem czy to wystarczy zeby odzyly.

Jak wiele razy bylo na grupie przypominane, wiele iglakow po prostu
brazowieje tam, gdzie swiatlo nie dociera, czyli w srodku. I nie jest w tym nic
zlego.

> [...]
> tulipany, rozaneczniki,
> narcyzy, róże. Kiedy cebule - kwiatow cebulowatych- wyciagnac z gleby i

Niektorych (jak krokusy) nie nalezy wcale wykopywac. Inne (jak tulipany)
mozna, ale na to jeszcze czas. Poczytaj ksiazki!

> Wieksza czesc ogrodka zajmuje oczywiscie trawa, zielona soczysta jeszcze nie
koszona.

Dlaczego oczywiscie?

> niestety mam pelno mchu w trawe, zaopatrzylam sie w nawozem do traw przeciw
> mchom i innym takim.

Dlaczego niestety? Nie ulegaj przesądom kulturowym, pomysl sama, czy
naprawde zalezy Ci na trawniku bez mchu? Mech bywa piekny.

> I jeszcze jedno pytanie, kiedy przycina sie gałęzie i likwiduje przyrosty
> iglaków i krzewów?

Znow przesądy. Po co chcesz przycinac i likwidowac? Zacznij od pomyslenia,
czy chcesz geometrie czy przyrode.

Pozdrowienia,
Michal

--
Michal Misiurewicz
m...@m...iupui.edu

3. Data: 2004-04-23 18:50:40

Od: "Basia Kulesz" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

wiadomości news:gfbic.62618$B%4.11779@fe2.columbus.rr.com...
| "G_J" <j...@g...pl> wrote in message

| Mam wrazenie, ze pierwsza rzecz to poczytac troche ksiazek i
| poprzegladac strone grupowa

Strona grupowa jest bardzo sympatyczna, ale raczej nie nadaje się dla
początkujących - wydaje mi się, że trzeba mieć jednak trochę orientacji,
żeby wynieść z niej cokolwiek pożytecznego.

Była kiedyś taka zupełnie przyzwoita książeczka "Działka moje hobby" -
przystępnie napisana, ogólna i dająca właśnie podstawowe wskazówki. Od czasu
do czasu w antykwariatach widuję. Również "Kwiaty i krzewy w moim ogródku"
Kiljańskiej.

Pozdrawiam, Basia.

4. Data: 2004-04-28 09:34:20

Od: "Agnieszka Jakimowicz" <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

A ja uważam, że ta strona nadaje sie jak najbardziej także dla
początkujących użytkowników ogrodów (czy ogródków działkowych). Sama
niedawno tu wdepnęłam bo stałam sie szczęśliwą posiadaczką działki :)

I jeżeli można to służę paroma przydatnymi linkami, które znalazłam m.in. na
tej grupie :)
Wg mnie dla początkującego działkowicza, ogrodnika są super:
http://www.bohusz.snug.pl/domowa/dzialka.html
http://www.dzialkowiec.com.pl/nowa/index1.htm
http://ogrody.agrosan.pl/witaj.html
http://www.republika.pl/kazior5/krolik/dzialka4.htm
http://www.webmedia.pl/staw/str_index_by_iron.html
http://www.ogrodowy.republika.pl/
http://www.dor-rol.com.pl/
http://www.biala.brzoza.prv.pl/
http://www.podsieroslaw2.republika.pl/
http://lesnybarcinek.w.interia.pl/
http://www.marolex.pl/htm_pl/porady_ogrodnicze.htm

No to na tyle - byc może się przyda :)

Pozdrawiam
Agnieszka

5. Data: 2004-06-03 08:28:52

Od: "Dirko" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:c6nt78$162$1@atlantis.news.tpi.pl Agnieszka
Jakimowicz <j...@w...pl> napisał(a):

> No to na tyle - byc może się przyda :)

Przypomnienie z reguł Usenetu (to, że Microsoft ustala inne, nie zaczy,
że obowiązują):
1. odpowiadaj pod postem
2. tnij zbędne cytaty
Pozdrawiam słonecznie Ja...cki